Úspěšný start vozu Ferrari v českém šampionátu na Jarní ceně Brna 2.5.2007 05:44 - tisková zpráva
Zbyněk Macháček a Hynek Charous dojeli s vozem Ferrari 430 připraveným týmem MenX na skvělém pátém místě úvodního vytrvalostního závodu českého okruhového šampionátu v Brně.
V pestrém startovním poli českého okruhového šampionátu nechybí ani vůz Ferrari 430, o který se stará i na mezinárodní scéně vytrvalostních závodů prověřený tým MenX nyní úzce spolupracující s českým dealerem Ferrari HP Exclusiv. Základ vozu vychází ze standardního F430 Challenge, technici MenX však využili možností předpisů českého šampionátu a vůz byl upraven po stránce mechanické i aerodynamické stránce, kde dominuje zadní křídlo.
Ve voze se střídá dvojice českých jezdců Zbyněk Macháček a Hynek Charous, pro oba je přechod na Ferrari značným skokem ve srovnání s předchozími vozy s předními náhony. Úvodní podnik českého šampionátu v Brně byl pro oba jezdce i tým zkouškou, jak zvládli přípravu. Do tříhodinového vytrvalostního závodu v Brně vyrážel červený vůz s číslem 21 ze 14. pozice na startu, Charous však v průběhu svého stintu dokázal postoupit vpřed a krátce před polovinou závodu zajížděl do boxů ze šestého místa.
Macháček se na trať po rychlé zastávce vrátil na devátém místě a znovu se dokázal dostávat vpřed. Když brněnskou trať zahalila tma, byl na šestém místě, v posledních kolech ale výrazně stahoval náskok Porsche týmu Machánek racing a v posledním kole ho dokázal předjet. Páté místo za třemi vozy DTM je pro novou jezdeckou sestavu a upravený vůz Ferrari 430 Challenge mimořádně vydařeným výsledkem.
Hynek Charous: „Je to super, ani tomu nemůžu uvěřit. Před závodem jsme doufali v první desítku, ale v páté místo jsme vůbec nedoufali. Jelo se mi výborně, vůz byl perfektně připravený a nastavený. Tým nám maximálně pomohl v adaptaci na vůz, jsem po všech stránkách spokojený.“
Zbyněk Macháček: „Jsem šťastný, je to pro nás skvělý začátek. Hynek závod perfektně rozjel, má velký podíl na konečném výsledku. Vůz byl perfektní, s každým kolem jsem se v něm cítil jistěji. Pár kol před cílem mi tým vysílačkou řek, že můžu dotáhnout soupeře přede mnou a podařilo se to v samém závěru.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Z výsledku máme radost, jde o zdařilou premiéru vozu i jezdců. Vůz jel po celý závod bez technických problémů, mechanici převedli skvělou zastávku a hodně nás potěšili oba jezdci, kteří se průběžně zlepšují s tím, jak si zvykají na odlišný jezdecký styl. Páté místo nám pro další závody nasadilo laťku hodně vysoko. Z našeho pohledu jsme vlastně druzí, první tři vozy DTM jsou technicky někde jinde.
Ale není vyloučeno, že po Le Mans bychom se mohli českým fanouškům představit v jednom z vytrvalostních závodů s Ferrari 550 Maranello, který by měl být vozům DTM vyrovnaným soupeřem.“
Nedělní sprint již tolik radosti nepřinesl, zkrat v kabeláži měl na svědomí vyšlehnutí plamenů. Ty nezpůsobily větší škodu, ale nebyla jiná možnost než odstoupit ze závodu.
MENX
oficiální stránky týmu : http://www.menx.cz/
|