Nevydařená Sardinie. Jan Kopecký odstoupil pro poruchu řízení 19.5.2007 22:00 - tisková zpráva
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP Rallye Sardinia, Itálie
Sobota, 18.května 2007, Olbia
Štěstí se na stranu Czech Rally Teamu Kopecký nepřiklonilo ani ve druhé etapě Rallye Sardinia. V úvodní etapě zastavila vůz Škoda Fabia WRC pilotovaná Janem Kopeckým porucha převodovky, tým však využil pravidla Superally a nastoupil do druhé etapy.
V první polovině sobotní etapy dala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek částečně zapomenout na včerejší smolnou etapu, neboť dosáhla dvanáctého, desátého a osmého času v dnešních úvodní třech erzetách. Jan Kopecký postupně získával jistotu na italské šotolině a především ve druhých průjezdech dnešních rychlostních testů chtěl dosáhnout alespoň dílčích úspěchů v Rallye Sardinia.
Před startem desáté rychlostní zkoušky po telefonické konzultaci s týmem Jan Kopecký ze soutěže odstoupil, neboť nový model řízení nebyl stoprocentně funkční.
Czech Rally Team Kopecký se po zralé úvaze rozhodl soustředit se na nadcházející Řeckou rallye a do nedělní etapy vůz Škoda Fabia WRC posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek nenastoupí.
„Jan do dnešní etapy vstoupil kvalitními časy. Ačkoliv je Rallye Sardinia hodně nešetrná k technice, neměli jsme v servisní zóně signály, že by měl vůz nějaký technický problém.
Bohužel před startem do desáté rychlostní zkoušky se s námi Jan telefonicky spojil, aby nás informoval, že řízení nereaguje na otáčení volantu na levou ani pravou stranu. Chvílemi naopak řízení reagovalo okamžitě. Po krátké konzultaci jsme se rozhodli neriskovat a ze soutěže odstoupit. Bližší informaci o příčinách nefunkčního řízení budeme mít později, ale máme podezření na mechanickou závadu.
Tento typ řízení je zcela novým modelem a k dispozici jej obdržela Škoda Motorsport od výrobce řízení. Zásadní inovací je agresivnější reakce, kdy ke stejnému úhlu natočení kol je třeba menšího úhlu otočení volantem. Nový model jsme vyzkoušeli na testu ve Vysokém Mýtě i během dvoudenního testování na Sardinii a žádný technický problém jsme nezaznamenali. Pochopitelně by bylo nerozumné pustit soutěžní vůz na trať rychlostní zkoušky, pokud řízení nereaguje na otáčení volantu.
Do závěrečné etapy již nenastoupíme a přípravu vozu budeme směřovat na Řeckou rallye,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
„V úvodních třech erzetách dnešní etapy fungoval vůz Škoda Fabia WRC velmi dobře a ačkoliv jsme byli s dosahovanými časy spokojeni, chtěli jsme ve druhých průjezdech ještě zrychlit. Bohužel na přejezdu ke startu desáté rychlostní zkoušky přestalo řízení reagovat na otáčení volantem a po telefonické konzultaci s týmem jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit,“ dodal pilot Jan Kopecký.
www.CzechRallyTeam.com
Leaderboard after Leg 2 1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 3hr 12min 45.6sec 2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 3hr 13min 22.1sec 3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 14min 15.8sec 4. D Sordo/M Marti E Citroen C4 3hr 15min 08.0sec 5. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 3hr 15min 18.3sec 6. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 15min 48.2sec 7. T Gardemeister/J Honkanen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 18min 07.1sec 8. M Stohl/I Minor A Citroen Xsara 3hr 18min 30.4sec 9. J Hanninen/M Markkula FIN Mitsubishi Lancer 3hr 22min 28.9sec 10 J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 25min 01.4sec
Stage Times
Stage 7: 1. Loeb 13min 40.6sec; 2. Grönholm + 2.3; 3. Hirvonen + 7.6; 4. Sordo + 15.5; 5. P Solberg + 22.2; 6. H Solberg + 23.3.
Overall: 1. Loeb 1hr 55min 50.6sec; 2. Grönholm + 24.7; 3. Hirvonen + 36.7; 4. H Solberg + 56.2; 5. Sordo + 1:33.8; 6. P Solberg + 1:43.2.
Stage 8: 1. Loeb 19min 23.3sec; 2. Grönholm + 4.3; 3. Hirvonen + 11.2; 4. Sordo + 12.0; 5. H Solberg + 19.2; 6. P Solberg + 23.2.
Overall: 1. Loeb 2hr 15min 13.9sec; 2. Grönholm + 29.0; 3. Hirvonen + 47.9; 4. H Solberg + 1:15.4; 5. Sordo + 1:45.8; 6. P Solberg + 2:06.4.
Stage 9: 1. Loeb 12min 36.3sec; 2. Hirvonen + 3.4; 3. Sordo + 8.7; 4. Grönholm + 12.5; 5. H Solberg + 16.4; 6. Latvala + 21.8.
Overall: 1. Loeb 2hr 27min 50.2sec; 2. Grönholm + 41.5; 3. Hirvonen + 51.3; 4. H Solberg + 1:31.8; 5. Sordo + 1:54.5; 6. P Solberg + 2:33.2.
Stage 10: 1. Grönholm 13min 31.6sec; 2. Loeb + 1.6; 3. Hirvonen + 8.4; 4. P Solberg + 8.5; 5. Sordo + 9.3; 6. H Solberg + 15.6.
Overall: 1. Loeb 2hr 41min 23.4sec; 2. Grönholm + 39.9; 3. Hirvonen + 58.1; 4. H Solberg + 1:45.8; 5. Sordo + 2:02.2; 6. P Solberg + 2:40.1.
Stage 11: 1. Loeb 18min 58.7sec; 2. Grönholm + 0.8; 3. Sordo + 15.1; 4. P Solberg + 15.5; 5. Latvala + 19.9; 6. H Solberg + 22.1; 7. Hirvonen + 22.2.
Overall: 1. Loeb 3hr 00min 22.1sec; 2. Grönholm + 40.7; 3. Hirvonen + 1:20.3; 4. H Solberg + 2:07.9; 5. Sordo + 2:17.3; 6. P Solberg + 2:55.6.
Stage 12: 1. Grönholm 12min 19.3sec; 2. Loeb + 4.2; 3. Latvala + 8.3; 4. Sordo + 9.3; 5. P Solberg + 11.2; 6. Hirvonen + 14.1.
Overall: 1. Loeb 3hr 12min 45.6sec; 2. Grönholm + 36.5; 3. Hirvonen + 1:30.2; 4. Sordo + 2:22.4; 5. H Solberg + 2:32.7; 6. P Solberg + 3:02.6.
|