Stejskal po krumlovském stříbru z Logana přestoupil, ale nevyvedlo se 22.5.2007 23:35 - tisková zpráva
Už druhou úspěšnou těžkou soutěž má za sebou nově připravená Dacia Logan z týmu ZOFI Blatná. Václav Stejskal se po stříbru z Rallye Český Krumlov dokonce posunul do čela MMČR ve třídě N/1400. Start s vozem Renault Clio v Lužických horách už tolik vydařený nebyl.
Starty na dvou soutěžích ve dvou víkendech po sobě, každý na jiném konci Čech a každý s jiným autem. Tak náročný program si naordinovala posádka Václav Stejskal – Josef Král blatenského týmu ZOFI. Rallye Český Krumlov je skoro domácí pro jihočeského pilota, i proto se na ní těšil. „Trochu jsme na dacii popracovali, i když podvozek už byl výborný na Šumavě. Ve výkonu motoru ale ještě hledáme rezervy, na Bohemii bychom ale rádi na dráhu vyhnali i nějaké další Šemíky a Železníky. Teď nám to už aspoň trochu víc vrčí, to je ostatně i dobře slyšet,“ popisoval přípravy pilot a vedoucí týmu v jedné osobě Václav Stejskal.
Soutěž se pak posádce podařila na jedničku. Radost jim udělala i velmi slušná konkurence, která se na startu nejslabší třídy sešla. Stejskal s Králem s vědomím dlouhé tratě nasadili od úvodu rozumné tempo. Přesto byli v cíli etapy klasifikováni na solidní čtvrté příčce, a to i s připočtením půlminutové ztráty dané defektem na šestém testu. Pro sobotní etapu na tratě napršelo, a tak mohly lépe vyniknout dobré jízdní vlastnosti loganu. Po třetím čase ve třídě na desátém testu postoupila dacia na bronzovou příčku, obzvlášť dobře pak posádce vyšly poslední dvě zkoušky. „Na Kohoutu jsme zajeli druhý čas ve své kategorii a postoupili na stříbrnou pozici, to nás nabudilo a závěrečnou erzetu jsme dokonce ve třídě vyhráli. Maličkým stínem na našem zrychlování bylo poškození podvozku, které jsme si díky tomu přivodili, ale i drobné šrámy na autě k závodění patří,“ usmíval se v cíli spokojený Jihočech.
A že šrámy na autě k závodění opravdu patří, o tom se přesvědčili Václav Stejskal s Josefem Králem na Rally Lužické hory. Třiačtyřicetiletý pilot se před jejím startem nechal slyšet, že ho do severních Čech lákala i trocha nostalgie: „Před 22 lety jsem tu startoval jako spolujezdec v trabantu, Pepa je tu navíc doma, tak jsme si soutěž nechtěli i přes nahuštěný program nechat ujít. Z tohoto pohledu mne soutěž trochu zklamala. Organizátoři to dnes mají těžké a třeba chápu, jak těžké pro ně muselo být po smolných událostech z úvodu program kočírovat, neodpustím si ale poznámku k tratím. Jsem už možná známý brbláním nad extrémně ´srdcařskými´ až nebezpečnými úseky, ale oproti té soutěži, kterou jsem si tady pamatoval z historie, přibylo těch rychlých míst i tady nějak moc. Při seznamovacích jízdách jsme proto byli občas v rozpacích, když krásnou technickou šotolinu náhle vystřídala dlouhatánská rovina.“
Posádka ZOFI Rally Teamu Blatná do sprintu vstoupila třetím časem ve třídě, bylo ale místy znát, že si musí zpátky přivykat na výkonnější vůz než je dacia. Třetí příčka byla zelenostříbrnému cliu přisouzena až do poloviny soutěže, v cíli šesté rychlostní zkoušky pak už posádka s číslem 31 chyběla.
Co se přihodilo, popisuje spolujezdec Josef Král: „Na první dvě auta jsme neměli velkou ztrátu a chtěli jsme je ještě zkusit dohonit. Risknuli jsme nasazení pneumatik ´media´, na startu zkoušky nám ale začalo pršet. Tak jsme se trochu klouzali, no a pak se nám jedna zatáčka stala osudnou. Byla v ní ukápnuta záplata hodně klouzavého asfaltu, na té se nám auto utrhlo, no a pak už tam byl jen plot a bříza. Jet dál bez kola a s potlučeným autem se už pochopitelně nedalo…“
Karel Špaček
Tisková zpráva ZOFI Rally Teamu Blatná
|