|
Pár střípků o Dakaru v době mezidakarské... Pavel Jelínek
Květen není měsícem, kdy by se se zprávami o následujícím Dakaru zrovna trhal pytel, ale přesto něco málo probleskne, ať už k soutěži samotné nebo k poháru FIA v cross country. Některé zprávy vůbec nejsou nezajímavé...
Nejdříve se pusťme do spekulací ohledně soutěže kamiónů, která, jak se zdá, opět posílí, což je pro fanouška nesporné plus, ale zároveň je to i výzva pro oba tatrovácké týmy, aby vůbec dokázaly s tak rychlým vývojem držet krok, snad se jim to podaří. Jak jsme se dozvěděli od našeho holandského informátora Rogera, na dílně u Jana de Rooye bylo vidět hned několik nových rozpracovaných podvozků pro Dakar 2005. Je jasné, že některé z nich budou určeny pro asistenční kamióny, ale minimálně dva se staví pro ostré závodní účely. Podle posledních upřesnění zřejmě Jan i Gerard budou mít znovu nová auta, přižemž není vyloučeno, že karosérii použijí ze starých. Téměř jisté je to, že de Rooy nasadí do soutěže tři vozy, přičemž ten třetí bude plnit úlohu tzv. rapid assistance a bude jím automobil, který na letošním Dakaru pilotoval Hans Stacey.
Jeho budoucnost u týmu však není jistá, ač je synovcem Jana a bratrancem Gerarda de Rooye. Účast v letošním ročníku totiž byla darem od Jana de Rooye a Stacey si sponzory stejně musel sehnat sám, touží však po úloze prvního jezdce nesvázaného asistenčními úkoly. A pak - na Dakar se v jisté formě chystá firma MAN. Už teď se připravují dva nové holandské týmy s vozy MAN F2000, ale nepotvrzené zprávy hovoří o přípravách továrního nebo polotovárního týmu! Náš informátor má dokonce zprávy, že MAN kontaktoval samotného Jana de Rooye, ale ten striktně odmítl s odůvodněním, že na Dakaru bude pilotovat pouze a jedině vůz DAF. Nyní jsou na řadě jednání se Staceym a možné je skutečně lecos. Mnichovská značka by zajisté byla schopna připravit velmi konkurenceschopný speciál.
O ostatních týmech toho mnoho nevíme, snad jen tolik, že vozy Ginaf budou připraveny s mnohem intenzivnější ingerencí mateřské továrny a jejich technických specialistů, než tomu bylo doposud, a Hans Bekx kompletně svůj vůz přestavuje, takže bude technicky blíže de Rooyovým speciálům...
Pokud se jedná o tovární automobilové týmy - Mitsubishi se zúčastní následující Rally Orpi Maroc. K dispozici budou dvě pajera Evolution pro Peterhansela a Sousu (portugalští sponzoří po neúčasti Sousy na Dakaru zřejmě přidali...), zatímco Andrea Mayer bude pilotovat Mitsubishi L200 právě po Sousovi ("obě benzinová pajera jsou prodána a tohle bylo volné...").
Tým Volkswagen expanduje a na Dakaru 2005 nasadí hned tři vozy Race Touareg, o jezdeckém nasazení se rozhodne asi až před Desert Challenge. Ke změnám došlo i v personálním obsazení: neočekávaně totiž neprodloužila smlouvu navigátorka Fabrizia Pons, a tak bude Juttu Kleinschmidt navigovat Brit Bobby Willis. Nového navigátora má i Bruno Saby, je jím Francouz Michel Perin, nesmírně zkušený kopilot, který má za sebou tři dakarská prvenství po boku "dakarského Prosta poloviny 90. let" Pierre Lartigua a poté u Citroenu zůstal a asistoval u vzniku úspěšných speciálů Xsara Kit Car a Xsara WRC, navigoval například Patricka Magauda...
Jiří Vintr, www.car.cz
|
|