Jarek Janiš cíl závodu DTM v Adrii neviděl . Bez brzd to nešlo tisková zpráva
Učení tratě - (14.05.04) Jarek Janiš se v pátek učil trať v Adrii a také pracoval na nastavení vozu AMG-Mercedes CLK. Všechno proběhlo podle plánu a český jezdec byl s odvedenou prací vcelku spokojen.
DTM šampionát zavítal do Adrie podruhé, ale pro mnoho jezdců včetně Janiše to byla první návštěva moderní italské tratě. Po celý den panovalo příjemné počasí, které umožnilo průběžnou práci na nastavení vozu. Janiš zajel v dopoledním testu 19. čas, ale to se hlavně učil trať. Odpoledne se zlepšil na 16. příčku, společně s týmem Sonax Dark Dog AMG-Mercedes pracoval na nastavení vozu. Nejrychlejší čas dne zajel Tom Kristensen s Audi A4, Janiš za ním zaostal o osm desetin a byl druhým nejrychlejším loňským vozem.
Jarek Janiš: „Byl to dobrý den. Dopoledne jsem se učil trať, mé první dojmy jsou docela dobré, je to sice trochu motokárová trať, ale některé zatáčky jsou velmi pěkné. Odpoledne jsme pracovali na nastavení a zkoušeli jsme delší jízdy. Nastavení je dobré, ale pořád máme prostor pro zlepšení. Mohl jsem být ještě rychlejší, ale na konci rychlého kola jsem dojel pomalejší vůz. Časy však dnes nejsou důležité. Výsledková listina ukazuje, že tady jsou velmi malé rozdíly a v kvalifikaci bude nejdůležitější zajet čisté kolo.“
Zklamání po těsném boji - (15.05.04) Jarek Janiš, jezdec týmu Sonax Darg Dog AMG-Mercedes, byl po kvalifikaci v Adrii velmi zklamán, přestože skončil před dvěma vozy Opel, ale cítil možnost daleko lepšího výsledku.
Adria patří mezi nejkratší okruhy a tento fakt se odráží v minimálních odstupech mezi jezdci. Kvalifikace šampionátu DTM nebyla výjimkou a pozice se neustále měnily, důležitá byla každá tisícina. Jarek Janiš byl po své druhé jízdě na nadějném desátém místě, ale kvůli hustému provozu nedokázal zlepšit svůj čas a skončil na 18. místě. Neuvěřitelně vyrovnaná kvalifikace gradovala v superpole, kde Mattias Ekström s Audi A4 těsně porazil jezdce AMG-Mercedes Jeana Alesiho, Christijana Alberse a Gary Paffetta. Zítřejší závod slibuje napínavou podívanou, protože hned 20 jezdců se vměstnalo do jediné sekundy.
Jarek Janiš: „Jsem hodně zklamaný, protože jsem byl v mém rychlém kole zablokován. Kdyby mě jeden vůz Audi nezablokoval na konci kola, mohl jsem být o hodně rychlejší. Na prvním i druhém mezičasu jsem byl proti mému předchozímu nejlepšímu času rychlejší, ale... Nemyslím si, že je férové blokovat ostatní lidi, když už jedete kolo do boxů. Nicméně nemá smysl se zabírat minulostí. Musíme se připravit na zítřejší závod. Vůz byl při delších jízdách rychlý a strategie bude tady hrát ještě větší roli, protože časy jsou velmi těsné a nedá se tu prakticky předjíždět. V Estorilu jsem byl spokojený v sobotu a v neděli zklamaný, doufám, že tady to bude naopak!“
Janiš cíl závodu neviděl - (16.05.04) Jarek Janiš nedokončil třetí závod šampionátu DTM v Adrii. Český jezdec bojoval ve středu startovního pole, když ho vyřadily slábnoucí brzdy. Vítězem závodu se stal Mattias Ekström s vozem Audi A4.
Velmi slušně zaplněné tribuny se v Adrii těšily na napínavý závod a jeho průběh je rozhodně nezklamal. Od startu až do cíle se neustále bojovalo o každý metr a bylo jedno, zda šlo o místo na čele závodu nebo uprostřed startovního pole. Hned po startu šel do čela nejrychlejší muž kvalifikace Ekström, na kterého dotírali Jean Alesi a Christijan Albers. Při ostrých soubojích nebyla nouze o dramatické chvíle, mimo trať se na chvíli dostali Heinz-Harald Frentzen, Peter Dumbreck či Markus Winkelhock. Souboj Gary Peffetta s Martinem Tomczykem skončil střetem v první zatáčce, při kterém byly vozy lehce poškozeny, ale oba dále pokračovali. Vedoucí pozici až do cíle udržel Ekström, za kterým dojeli Albers a Alesi. Janiš se v průběhu závodu pohyboval těsně za hranicí první desítky, pak ho ale technické problémy donutily zpomalit a nakonec odstoupit.
Jarek Janiš: „Začátek závodu se mi podařil, v první zatáčce se mi podařilo získat několik míst. Rychle jsem našel dobrý rytmus a jezdil konstantní časy, vůz se choval velmi dobře. Zastávka v boxech byla perfektní a jel jsem nedaleko desátého místa, když se začala prodlužovat dráha brzdového pedálu a slábnul účinek brzd. Nakonec jsem musel závod vzdát, protože i přes naplno sešlápnutý pedál brzdy prakticky nebrzdily a takto se závodit nedá. Celkově to nebyl nejlepší víkend, ale nedá se nic dělat. Nejlepší je co nejrychleji zapomenout a začít se co nejdříve soustředit na příští závod.“
výsledky
BPA
|