www.car.cz
 

Citroën před řeckou zkouškou
     1.6.2007 21:59 - tisková zpráva


54. Acropolis Rallye (31. května – 3. června 2007)

 

Mistrovství světa v rallye završí o víkendu první poločas. Na programu je 54. Rallye Acropolis, řecká soutěž, do níž Citroën Sport nasazuje dva vozy C4 WRC a tradiční posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti.

 

Nových sto kilometrů

Už vloni rozhodli pořadatelé o přeložení tohoto historického podniku do Atén. Tehdy ještě do areálu olympijského stadionu. Nyní se rallye stěhuje podruhé, do dostihového a jezdeckého areálu, který má ale rovněž olympijskou symboliku. Vždyť byl vybudován také pro olympijské hry 2004. Další novoty se vtěsnaly do stovky kilometrů nových rychlostních zkoušek. Ty jsou pro všechny účastníky velkou neznámou a čekají teprve na objevování. První a třetí etapa se posunuje víc na severozápad od Atén. Druhá, nejdelší, je situována do Loutraki, kde bude i dvojnásobná asistence.

Specifikou řecké rallye je především zdejší terén a počasí. Xavier Mestelan-Pinon, odpovědný technik Citroën Sport, říká: „Jedná se o skutečnou výzvu. Také na Sardinii vyjížděl Citroën C4 WRC do terénu, jehož obtížnost násobilo vedro a rychlostní zkoušky se stávaly nesnesitelnými. A aby útrap nebylo dost, přidávaly se k nástrahám kameny na trati. Nezbytné koření pro průběh soutěže dodávají předpisy a reglementy. Tím, že Loeb na Sardinii vypadl, má k dispozici pro Řecko nový podvozek i motor, zatímco Sordo musí potřetí použít motor a podruhé šasi.“

 

Neztratit šanci pro pokračování

Až dosud nebyla Akropole pro Citroën dvakrát úspěšná. Jediné prvenství z pěti účastí. „Letošní ročník nám snad konečně dovolí vylepšit si bilanci,“ plánuje Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport. „V předcházejících letech jsme se v porovnání s letošním ročníkem tak pečlivě nepřipravovali na specifický terén. S C4 WRC teď máme v rukách zbraň, která může nepříznivou tendenci ve výsledcích obrátit.“

 

Proto, aby se člověk v Řecku prosadil, musí mít hodně štěstí,“ soudí Sébastien Loeb. „Trať se změnila, profil je velice zajímavý. Velice často to v Řecku bývá jako loterie a hodně má co do toho mluvit výběr pneumatik.“

 

Není snadné pilotovat soutěžní auto v takovém vedru. V Řecku trpí úplně všechno – posádky, auta, pneumatiky…Je třeba vždy najít kompromis, jak se nástrahám bránit. Letos je hodně nových rychlostních zkoušek, takže ani nemůžu mít žádnou nejoblíbenější,“ říká Dani Sordo.

Guy Fréquelin dodává: „Nemůžeme mít nižší cíle než vítězství. Po Sardinii se chceme vrátit do hry a mezi nejlepší. Nesmíme ztratit šance pro druhou část šampionátu.“

 

Sébastien Loeb:Není nic ztraceno

Na Sardinii se jelo na ostří nože, žádná exaktní věda. Naše chyba nás zbavila možnosti útočit, musíme zapomenout. Oba šampionáty jsou pořád otevřené a nic není ztraceno. Vždyť zbývá ještě osm podniků pro vymazání ztráty. Dříve se v Řecku jezdívalo až k Lamii, bez obav o zničení auta jsme bojovali a útočili.

 

Loni už zavedli zdvojené smyčky a nebylo to nic potěšujícího. Nové rychlostní zkoušky zřejmě budou kvalitní. Akropolis je skutečně soutěží, kterou jsem vyhrál pouze jedinkrát. Není to samozřejmě moje soutěž – favorit.“

 

Dani Sordo: Zopakovat Sardinii

Zajel svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa. „Po vypadnutí Séba jsem bojoval za celý tým a jsem rád, že jsem mohl Citroënu dovézt potřebné body. Navíc na povrchu, s kterým jsem neměl zkušenosti. V Citroën Sport jsme v přípravě na Akropolis tvrdě pracovali. Víme, že hodně bude záležet na technice, hlavně na pneumatikách. Pro další vývoj sezony bude důležité neztratit kontakt a zajet dobrý výsledek.“

 

Rallye v kostce

Srdcem rallye je „centre équestre Olympique de Markopoulo“ v Aténách. Trať celkově měří  1572,33 km, z nichž je 334,44 km měřených v 21 rychlostních zkouškách na 10 odlišných trasách.

Seznámení s tratí probíhá v úterý 29. května (7 – 19 hod.) a ve středu 30. května ve stejnou dobu. Slavnostní start je naplánován na čtvrtek 31. května v 18.50 hod. Slavnostní závěr pak na neděli kolem 15.15 hod. Vše na dostihovém závodišti.

Shakedown se jede ve čtvrtek od 8 do 12.15 hodin na trati dlouhé 2,1 km nedaleko asistenčního parku.

1. etapa – čtvrtek 31. května a pátek 1. června: délka 563,20 km, z toho 109,42 km měřených v 8 RZ.  Čtvrtek – start Markopoulo 18.50 hod. – RZ 1: 'Super-spéciale hippodrome 1' (3,20 km) – cíl kolem 19.15 hod. – Pátek - Asistence A (7.50 hod. / 10 min.) – RZ 2: 'Schimatari 1' (11,57 km) – RZ 3: 'Thiva 1' (23,76 km) – RZ 4: 'Agia Sotira 1' (15,20 km) – RZ 5: 'Olympic Properties 1' (5,16 km) – Seskupení Markopoulo (12.54 / 18 min.) – Asistence B (13.12 / 30 min.) – RZ 6: 'Schimatari 2' – RZ 7: 'Thiva 2' – RZ 8 : 'Agia Sotira 2' – Asistence C (18.19 / 45 min.) – Cíl kolem 24 hod.

2. etapa – sobota 2. června: 580,05 km, z toho 146,08 km měřených v 8 RZ. Asistence D (7.30 / 10 min.) – RZ 10: 'Agii Theodori 1' (48,88 km) – RZ 11: 'Loutraki 1' (9,18 km) – RZ12: 'Agia Triada 1' (10,80 km) – RZ 13: 'Olympic Properties 2' – Seskupení Markopoulo (13.08 / 18 min.) – Asistence E (13.26 / 30 min.) – RZ 14: 'Agii Theodori 2' – RZ 15: 'Loutraki 2' – RZ 16: 'Agia Triada 2' – RZ 17: 'Super-spéciale hippodrome 2' – Asiatence F (19.32 / 45 min.) – Cíl kolem 1.15 hod.

3. etapa – neděle 3. června: 429,08 km, z toho 78,94 km měřených v 5 RZ. Asistence G (6.15 / 10 min.) – RZ 18: 'Avlonas 1' (20 km) – RZ 19: 'Assopia 1' (17,87 km) – Seskupení Markopoulo (9.46 / 41 min.) – Asistence H (10.27 / 30 min.) – RZ 21: 'Avlonas 2' – RZ 22: 'Assopia 2' – RZ 23: 'Superspéciale hippodrome 3' – Konec ve 14.45 hod.

 

Bilance Citroënu

Citroën má na kontě jedno vítězství - 2005 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Xsara WRC).

Sébastien Loeb a Daniel Elena startovali šestkrát, pětkrát na voze Xsara: 2006 (2.), 2005 (1.), 2004 (2.), 2003 (vypadli), 2002 (7.), na voze Citroën Saxo v roce 2001 (1. Super 1600).

Dani Sordo má na kontě dvě účasti: 2006 (Citroën Xsara/Marc Martí/6.) a 2005 (Citroën C2 S1600/Oriol Julià/vypadli).

Marc Martí startoval v Řecku šestkrát: 2006 (Dani Sordo/Citroën Xsara/6.), 2005 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/3.), 2004 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/19.), 2003 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/2.), 1998 (Oriol Gomez/Ibiza 16V Evo 2/16./2. A7), 1997 (Oriol Gomez/Ibiza 16V/15./1. A7).

Jeden Citroën Xsara WRC má k dispozici privátní stáj OMV Kronos Citroën World Rally Team a Manfred Stohl/Ilka Minor.

 

 

Simona Klavrzová

PR manager

Citroën Česká republika, s.r.o.


 
 
Fotogalerie:   Momentky ze startu Helfštýnského okruhu veteránů od Tondy Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose