20 let ABS ve vozech Volkswagen 5.6.2007 09:01 - tisková zpráva
Rozhodujícím faktorem při vývoji nových vozů Volkswagen byla vždy bezpečnost cestujících. A tak není divu, že je tomu již dvacet let, co VW vybavuje své modely systémem ABS. Poprvé automobilka namontovala ABS v roce 1986 do modelu Passat, později ve stejném roce i do Golfu.
Volkswagen tím opět "zlidověl" bezpečnost vozů, protože oba modely, Golf i Passat, byly prvními celosvětově cenově dostupnými vozy, které měly ve výbavě ABS. Celý systém se však málem mohl jmenovat úplně jinak: V roce 1981 představil Volkswagen studii "Auto 2000" s mnoha inovativními bezpečnostními prvky budoucnosti. Jedním z nich bylo i ABV ("automatic brake-lock prevention system"). O pět let později byl tento systém již pod označením ABS poprvé oficiálně představen v Passatu. Od tohoto data bylo i díky spolupráci se společnostmi Bosch a ContiTeves systémem ABS vybaveno více než 25 milionů automobilů značky Volkswagen.
V současné době jsou všechny modely automobilky Volkswagen sériově vybaveny systémem ABS. V případě nouzového brzdění, nebo pokud řidič brzdí na kluzkém povrchu vozovky, zamezí ABS zablokování kol. Vůz si tak zachová ovladatelnost a řidič se může vyhnout překážkám na cestě. ABS je tak neocenitelným pomocníkem v nouzových situacích, který může zachránit i lidské životy.
Řídicí jednotka ABS dovoluje, aby i při silném sešlápnutí brzdového pedálu byl plný tlak na brzdy vyvíjen pouze několikrát za vteřinu, než dojde k okamžiku zablokování kola. Elektromagnetický ventil pak redukuje tlak až do momentu, kdy senzory ABS zaznamenají, že se kolo volně pohybuje. V současnosti také téměř všechny vozy Volkswagen disponují hydraulickým brzdovým asistentem, který je úzce propojen s řídicí jednotkou ABS. Brzdový asistent dokáže v nouzových situacích bleskově zvýšit brzdný tlak, takže řidič má k dispozici plný potenciál brzdného systému v okamžiku, kdy jej nejvíce potřebuje.
Světovou novinkou je také ABSplus-systém, vyvinutý a patentovaný automobilkou Volkswagen. Patří k sériovému vybavení a dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na písku, štěrku a jiném nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se podstatně prodlužuje brzdná dráha. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus nahrnuje částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.
Infoservis
|