Holandský tým provedl v průběhu minulých týdnů několik významných úprav vozu i motoru a část testovacího dne využil k vyzkoušení nových komponentů. Některé piloty ze sestavy Spyker Squadron čeká v Le Mans premiéra a právě jich se týká zvláštní pravidlo pořádajícího Automobile Club de l'Ouest (ACO): každý nováček musí v rámci testovacího dne ujet deset měřených kol, aby byl vůbec připuštěn na start závodu.
Za volantem Spykeru se startovním číslem 85 se budou střídat Alex Caffi (ITA) a stálí členové Speedy Racing Teamu Andrea Belicchi (ITA) a Andrea Chiesa (SUI). Chiesa s Belicchim patří v Le Mans mezi letošní debutanty, proto zahájili den porcí povinných deseti okruhů. Zároveň prověřili funkčnost všech systémů a pracovali na základním nastavení vozu. Auto fungovalo bezvadně, nevyskytly se žádné problémy a podle jezdců samotných bylo znát patrné zlepšení ve srovnání s posledním startem ve Valencii.
Andrea Belicchi: „Andrea Chiesa odstartoval úvodní trénink a absolvoval deset povinných okruhů, pak přišla řada na mě. Musel jsem také odkroužit deset kol, ačkoliv jsem v Le Mans už závodil. V roce 1998 jsem se účastnil Renault Spider Cupu. Samozřejmě nešlo o čtyřiadvacetihodinový závod, ale spíš o čtyřiadvacetiminutovou jízdu v rámci doprovodného programu hlavního podniku. Jeli jsme na stejné trati a já jsem dokázal vyhrát.”
Druhý vůz se startovním číslem 86 řízený Jarkem Janišem (CZ), Mike Hezemansem (NL) a Jonny Kanem (GB) měl od počátku drobné problémy s motorem. Tým vyměnil vstřikování, senzory a řídící jednotku motoru (ECU) a technikům se podařilo objevit a vyřešit problém. Ve 12:30, třicet minut před koncem první sekce, tak na trať vyjel Jarek, aby projel povinných deset okruhů.
Jarek Janiš: „V Le Mans jedu úplně poprvé, proto je vše pro mě novou zkušeností. Musím říct, že trať je velice pěkná s extrémně dlouhými rovinkami a není tak náročná na řízení. Jedinou opravdovou výzvou je pasáž ‘Porsche-curves’. Ve srovnání s Mikem a Jonnym, kteří okruh dobře znají, jsem v této známé kombinaci zatáček, které se projíždějí ve vysokých rychlostech, trochu ztrácel a potřebuji ještě několik dalších kol, abych se dostal do správného rytmu a věřil si ve vyšších rychlostech. Cítil jsem, že se motor zlepšil a data dokazují, že naše maximální rychlost je znatelně vyšší.”
Odpoledne byly oba vozy v akci znovu a jezdci měli příležitost strávit na trati určitý čas potřebný pro vyladění správného set-upu. Podařilo se také nalézt kompromis v nastavení sedačky ve voze s číslem 85, neboť Alex je o něco menší než zbývající dvojice. V 16:15 zůstala „pětaosmedesátka“ stát na trati s porouchaným palivovým čerpadlem. V 17:20 byl vůz sice dopraven do boxu, pumpa je ovšem umístěna v těžko přístupné pozici, proto mechanici neměli dostatek času na její opravu, aby se Spyker vrátil ještě před koncem vymezeného času na trať.
S druhým Spykerem odjeli svá kola Mike a Jonny. I když to nebyl hlavní cíl dne, v závěru testu tým obul nové pneumatiky Michelin a chtěl se pokusit o několik rychlých kol. Bohužel 15 minut před koncem sekce byly vyvěšeny červené vlajky a bylo po testování.
Peter van Erp, ředitel Spyker Squadron: „Tým odvedl skvělou práci. V několika posledních týdnech všichni tvrdě pracovali a to se vyplatilo. I když nás postihlo několik drobných problémů, prokázali jsme jasné zlepšení a naše výkony vypadají před závodem nadějně. Ve srovnání s loňskou kvalifikací byla naše maximální rychlost přibližně o 7 km/h vyšší a i když jsme se dnes přímo nesoustředili na zajetí rychlého času, Jonnyho časy v jednotlivých sektorech jsou slibné a já očekávám, že se auto v závodě předvede dobře.”
75. ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartuje na Circuit de la Sarthe v sobotu 16. června v 15:00 hodin. Průběžné zpravodajství můžete mj. sledovat na oficiální internetové stránce týmu Spyker Squadron (www.spykersquadron.com).
BPA