Alfě Romeo chybělo v Mostě trochu závodnického štěstí tisková zpráva
17.5.2004 // ALFĚ CHYBĚLO MÁLO, TROCHU ZÁVODNÍHO ŠTĚSTÍ…
Na mosteckém autodromu se jel druhý letošní podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruhu. Již samotné tréninky naznačovali, že potvrdit úspěšné druhé místo teamu RACING HARDWARE z minulého závodu v Brně bude velmi obtížné. Mnoho našich soupeřů připravilo svůj vůz i posádku velice dobře. Průběh závodu napověděl, že potvrdit brněnský úspěch s vozem ALFA ROMEO 147 E2000 se podaří, ale…
„Bylo nutné dodržovat teamovou taktiku při vytrvalostním závodě. Oba jezdci jsou velmi vyrovnaní a to je jedna z jejich největších předností. Také mechanici musí při doplňování paliva a výměně pneumatik při střídání projevit velkou zručnost a rychlost, což se nám oproti brněnskému závodu podařilo. Po celou dobu tříhodinového závodu jsme tentokrát bojovali od začátku do konce na 110%. Zatím jsme nikdy nejezdili v závodě rychlejší kola, než v tréninku a to přesně vypovídá o celkovém dramatu, včetně závěrečné havárie, několik málo minut před koncem závodu, kdy jsme se pohybovali průběžně na druhém, resp. třetím místě.
Bohužel poslední hodinový souboj a havárie s Renaultem Clio RS teamu Mičánek Motosport nás posunula na páté místo v naší kategorii do 2000ccm. Určitě jde o další úspěch a bodový přísun do celkové tabulky v MMČR.“ Komentuje průběh závodu Jana Skýbová, sportovní manažerka teamu RACING HARDWARE. „Osobně jsem ještě nejel tak vyčerpávající závod. Od samého začátku jsem musel odolávat tlaku dalšímu vozu Ford Puma, se kterým jsem prakticky soupeřil celou dobu mé části závodu.
Byla to velká zkušenost, neustálý tlak na soupeře a naopak mě naučil se lépe koncentrovat na jednotlivé průjezdy zatáček a mohu říct, že některé specifické zatáčky jsem začal najíždět jiným stylem, což jsem do té doby netušil , že vůbec lze. Konec závodu je třeba brát jako fakt a jako team k němu přistupovat. Naše taktika a nasazení jsou stále stejné“ dodává Robert Lucák.
Zdeněk Duda: „Robert závod pěkně rozjel, střídal jsem do optimální situace, byli jsme na 5. místě z původně 10. pozice na startovním roštu. Propracoval jsem se až na 2. pozici po velmi ostrém souboji s Renaultem Clio RS ze stáje Mičánek Motorsport. V poslední hodině začalo jemně pršet. Každý očekával, že jemný déšť ustane, ale opak byl pravdou. Všechny týmy vsadili na jednu kartu a nikdo do boxů na výměnu pneumatik nezajel a to i přes sílící déšť. Chtělo to pouze kontrolovat pozici, což se mi vcelku dařilo, Clio mě sice opět předstihlo, avšak naší taktikou bylo vyčkat na 3. místě a v posledních kolech opět zaútočit.
Vzhledem k tempu jaké Clio nasadilo bylo jen otázkou času kdy se ocitne mimo trať. Bohužel při průjezdu série zatáček, kde se hromadí více vody, vyrobil soupeř s Renaultem hodiny a já naneštěstí předjížděl 2 pomalejší Fordy Fiestu a Pumu. Oba se stačily napříč stojícímu vozu vyhnout, já už ne. Po nárazu jsem dojel do boxů, mechanici vůz provizorně opravili, ale sen o stupních vítězů smyl mostecký déšť... ." Vladimír Franc do nedělního sprintu na 10 kol již nenastoupil, jelikož jsme se rozhodli vůz po havárii, kterou jsme sice do neděle opravili, podrobit řádné kontrole. Nyní čeká team oprava vozu a příprava na další mostecké klání ve dnech 4.-6. června 2004.
tisk info
|