KW Berg: Valašský kopec provázelo aprílové počasí 6.6.2007 21:55 - tisková zpráva
VSETÍN, MALÁ BYSTŘICE • Malebné okolí valašské přehradní nádrže Bystřička o víkendu zpestřila vůně benzínu a tradiční klid narušil hluk motorů. To se ovšem vůbec nezamlouvalo vládci Beskyd Radegastovi, a tak na účastníky vrchařského podniku Valašský kopec několikrát seslal průtrž mračen, aby snad neměli klání na poměrně nenáročné trati příliš jednoduché.
Vedoucí muž absolutního pořadí Miloš Zmeškal z ARC Kyjov má dostatečný odstup od svých pronásledovatelů, a tak si mohl dovolit vynechat pátý díl seriálu KW Berg Trophy a zamířit raději do Šternberku, který hostil 27. mistrovství Evropy, známé jako Ecce Homo. O to větší prostor byl pro jeho hlavní konkurenty Čermáka (Škoda Octavia) a Novického (Faster Ninja) ze sudoměřického týmu. Prvně jmenovaný vyhrál absolutně sobotní závod, druhý uspěl zase v nedělním souboji.
Spokojeností s víkendovým pobytem v Beskydech zcela určitě mohl oplývat Rostislav Kepeň, závodník týmu Motor Racing ze Stavěšic. Deset let se věnoval minikárám a vrchařskému sportu holduje teprve třetím rokem, přesto jde doslova rapidně výkonnostně nahoru. To prokázal i v Malé Bystřici za volantem svého sportovně laděného Opelu Corsa, když v obou dnech dominoval třídě ST – 1400.
„Na Valašském kopci jsme startoval podruhé a jeho trať mi sedí. Zaujaly mě rychlé protahováky i závěrečný retardér. Kdyby trochu neskřípala organizace vsetínského podniku, byl bych absolutně spokojený,“ podotkl Kepeň, který v sobotu skončil v absolutním pořadí na 25. příčce, o den později dokonce atakoval první desítku, nakonec byl ale jedenáctý.
Ve třídě E1 – 1400 jasně potvrdil roli favorita i svoje osobní ambice kyjovský Drahomír Lupač, jenž v sobotu se svojí Felicií „utekl“ svému největšímu soupeři Filipu Zelenskému na Suzuki o dvě vteřiny, v neděli se jeho největší soupeř zlepšil, přesto za majitelem hodně nadupané Škodovky znovu zaostal o víc než sekundu. Sobotní závod v E1 – 1600 byl jasnou záležitostí Petra Němce s Ladou VAZ 2105, v neděli mu ale vypálili rybník členové rodinného klanu Dohnálkových (oba Kovosteel Novitech Sudoměřice), když mladší Pepa bez úcty i pokory znatelně unikl staršímu Josefovi.
Ve stejné třídě kubatury do dvou litrů nejlépe táhla Alfa Romeo 175 řízená Jiřím Procházkou z Břidličné, soutěži nejmenší vozů a to Fiatů 126 vévodili Slovák Matuška a Polák s německým jménem Konrad Essen.
Zajímavostí je to, že výkon těchto vozítek na tři a půl kilometrové trati byl o rovnou minutu pomalejší než čas absolutního vítěze.
StF
|