Český tým se sešel na tiskovce před startem na 24h Le Mans 2007 7.6.2007 23:21 - tisková zpráva
24h Le Mans: Materiály k tiskové konferenci
Ve čtvrtek 7. června 2007 proběhla ve Ville Barrandov tisková konference Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd před startem týmu v závodě 24 hodin Le Mans, které se zúčastnili Antonín Charouz, šéf týmu a generální manažer jezdců Jana Charouze, Jarka Janiše a Tomáše Engeho, jezdci Alex Yoong, Stefan Mücke a Jan Charouz. Přítomen byl také Jarek Janiš, který se slavného závodu zúčastní s vozem holandské stáje Spyker Squadron.
TISKOVÁ KONFERENCE týmu ŠKODA CHAROUZ RACING SYSTEM – LOLA/JUDD před závodem 24 HODIN LE MANS 2007
Villa Barrandov 07/06/2007
Stáj Charouz Racing System Stáj Charouz Racing System je největším úpravcem závodních automobilů v České republice. Hlavními projekty sezony 2007 jsou příprava Loly B07/17 Judd pro Le Mans Series a 24 hodin Le Mans a pak nasazování Mercedesů Benz AMG DTM do mezinárodního mistrovství ČR na okruzích. Technici z dílen v Žebráku navíc pečují o další okruhové automobily Ford Fiesta a Ford Escort Kit Car 2000. Charouz Racing System připravuje také vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 pro špičkové závodníky rallye. Jde o oba úřadující šampiony ČR, Václava Pecha, mistra vícedenních soutěží, i Josefa Semeráda, krále sprintů a také pro nejúspěšnějšího pilota české historie Romana Krestu. Charouz Racing System je výhradním zástupcem Mitsubishi Motors a společnosti Ralliart pro Českou republiku. www.charouzracing.cz
Výrobci: Lola Britský výrobce závodních vozů patří k největším značkám svého druhu. Příští rok oslaví padesáté výročí. Pod vedením zakladatele Erica Broadleyho se v Huntingtonu vyráběla úspěšná auta pro F1, F2, F3 a také monoposty pro zámořské mistrovství CART či dlouhá řada různých sportovních vozů. Lola dříve úspěšně působila například v americkém mistrovství Can-Am, stejně jako v současnosti září v šampionátu American Le Mans Series. Její jezdci několikrát ovládli 500 mil Indianapolisu či celková hodnocení formulí CART a USAC. Byla i je výhradním dodavatelem vozů pro šampionáty jako formule 3000 nebo A1 Grand Prix. Stáj Škoda Charouz Racing System Lola Judd je továrním týmem britské značky. www.lolacars.com
Judd Motorářskou firmu založili v roce 1971 John Judd a exmistr světa F1 Jack Brabham. Podnik se postupně výrazně rozrostl a v současnosti patří k renomovaným dodavatelům hnacích agregátů. Značka Judd působila i ve F1, britském mistrovství cestovních vozů BTCC, formuli 3000 a především ve sportovních vozech. Desetiválec a obsahu 5,5 litru letos nasadí celá řada stájí. Vedle týmu Antonína Charouze bude písklavý zvuk znít například ze sportovních prototypů Pescarolo či Dome. www.engdev.com
Michelin Francouzský výrobce závodních pneumatik je hlavním dodavatelem kol pro sportovní prototypy LMS. Pouze šest vozů z šestadvaceti obouvá jiné gumy. Stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd je jedním z týmů, který bude mít po celou sezonu k dispozici tovární pneumatiky. Během každého závodního víkendu bude u týmu pracovat technik francouzského výrobce. www.michelinsport.com Lola B07/17 Judd
Motor • JUDD GV5.5 S2 • Typ: desetiválec s rozevřením 72° • Obsah: 5496 cm3 • Výkon: 630 koní při 7000 ot./min. • Maximální výkon: 8500ot./min Převodové ústrojí • Šestistupňová poloautomatická sekvenční převodovka Lola HT Podvozek a zavěšení • Uhlíkový monokok Lola • Přední a zadní zavěšení z oceli, odpovídající požadavkům leteckého průmyslu • Rychle nastavitelný přední a zadní stabilizátor • Plně nastavitelné nezávislé zavěšení Elektronika • Veškerá elektronika instalována z důvodu bezpečnosti, spolehlivosti a dostupnosti přímo do monokoku • Přední světlomety a zadní brzdová světla • Elektricky ovládaná zpětná zrcátka • Vysoce výkonná baterie DMS RT40 pro starty pohonné jednotky • Posilovač řízení Kyaba Brzdy • Uhlíkové kotouče Hitco se čtyřpístovými hliníkovými brzdiči AP Racing brzdiči vpředu i vzadu • Průměr: 380 mm vpředu i vzadu Kola a pneumatiky • Pneumatiky 335/660 x 18“ vpředu a 360/735 x 18“ vzadu
Alex Yoong (Malajsie)
Alex Yoong pocházející z Kuala Lumpuru absolvoval 18 velkých cen formule 1 (Minardi), nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2002 v Austrálii, kde obsadil 7. místo. V dalších letech se představil v závodech formulového seriálu Champcar a v australském šampionátu extrémně výkonných cestovních vozů V8 Supercars. Loni absolvoval závod 24h Le Mans v posádce s dalšími bývalými piloty F1 Stefanem Johanssonem a Janem Lammersem (Dome Judd). Alex je jedničkou reprezentačního týmu Malajsie v sérii A1GP.
Celým jménem Alexander Charles Loong Yoong Narozen: 20. června 1976 v Kuala Lumpuru (Mal.)
Kariéra: 1992 – první závod 1994 – Formula Asia International 1995 – vítěz malajského šampionátu Formula Asia, 2. místo v seriálu Formula Asia International 1996 – Britská Formule Renault 1997 – Britská Formule Renault 1998 – Britská F3 (2. místo v Brands Hatch) 1999 – Britská F3, International Formula 3000 (2. místo v Donington Parku) 2000 – Formula Nippon 2001 – Formula 1 (Minardi), Formula Nippon 2002 – Formula 1 (Minardi) 2003 – Champcar 2004 – V8 Supercars 2005 – A1 Grand Prix 2006 – A1 Grand Prix, 24h Le Mans 2007 – A1 Grand Prix, LMS, 24h Le Mans, ALMS
www.alexyoong.com
Stefan Mücke (Německo)
Pětadvacetiletý Berlíňan Stefan Mücke má za sebou pět sezon v prestižním šampionátu cestovních vozů DTM, v jehož rámci se nejlépe umístil v roce 2006 na Norisringu v roce 2006, když vybojoval 4. místo. Předtím zářil ve formuli 3 (mezinárodní vicemistr Německa v roce 2001) a byl šampiónem německé formule BMW (1998). Kromě závodění v české stáji Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd letos Stefan působí také v mistrovství FIA Grand Turismo (Lamborghini Murcielago týmu Reiter). S francouzským kolegou Christophem Bouchutem ovládli úvodní závod sezony v čínské Žuhaji. Jeho otec Peter byl dobře známý divákům v bývalém Československu. Závodil zde na okruzích i v autokrosu.
Narozen: 22. listopadu 1981 v Berlíně (Něm.)
Kariéra: 1995 – první závody 1998 – formule BMW ADAC, 1. 1999 – německá F3 2000 – německá F3, 5. (dvě vítězství) 2001 – německá F3, 2. (dvě vítězství) 2002 – DTM (AMG Mercedes Benz) 2003 – DTM (AMG Mercedes Benz) 2004 – DTM (AMG Mercedes Benz), 15., nejlepší jezdec rok starých vozů 2005 – DTM (AMG Mercedes Benz), 18. 2006 – DTM (AMG Mercedes Benz) 2007 – LMS (2. místo 1000 km Valencie), 24h Le Mans, ALMS, FIA Grand Turismo
www.stefan-muecke.jgsm.de
Jan Charouz (Česká republika)
Se závoděním začal jako sedmiletý. Jel s motokárou třídy Comer 80. Jako syn Antonína, automobilového jezdce a manažera, měl k motorsportu vždy blízko. Cestou z motokár stihli s Erikem Janišem jeden rekordní zápis, s Fordem Fiestou se stali nejmladšími šampióny Mezinárodního okruhového mistrovství ČR. Oběma bylo patnáct let. Největšího úspěchu dosáhl Jan loni, vyhrál sérii F3000 International Masters. Zároveň ovládl kategorii nováčků a česká stáj také ovládla pořadí týmů. Pro rok 2007 se stal oficiálním testovacím a závodním jezdcem značky Lola.
Narozen: 17. července 1987 v Praze
Kariéra: 1999 – MMČR motokár ve třídě Comer 80 cm, 2., MMČR družstva, 1. 2000 – MMČR motokáry družstva, 2., MMČR motokáry ICA-J, 4. pozice 2001 – MMČR motokár ve třídě ICA-J, 3. a vítěz poháru autoklubu 2002 – MČR Open 2002 motokár, 2., MMČR motokár ve třídě FA, 3. 2002 – MMČR závodů automobilů na okruzích v kategorii Ford Fiesta, 1. jako nejmladší mistr v historii; Ford Fiesta Cup, 2.; MMČR Kart Championship, motokáry třída FA, 3. 2003 – formule BMW (Eifeland Racing), 21. 2004 – formule BMW (Rosberg Racing), 11. 2005 – F3000 Italia, MMČR okruhy (Mercedes Benz AMG CLK DTM Charouz Racing), člen týmu ČR v seriálu A1GP 2006 – 1. v F3000 International Masters, MMČR Mercedes Benz AMG CLK DTM Charouz Racing 2007 – Vytrvalostní závody s týmem Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd (LMP1)
www.jan-charouz.cz
SEZONA 2007 TÝMU ŠKODA CHAROUZ RACING SYSTEM – LOLA/JUDD
25-26/03 testy, Paul Ricard, Francie
13-15/04 1000 km Monza, Itálie Le Mans Series
04–06/05 1000 km Valencie, Španělsko Le Mans Series
03/06 testovací den Le Mans
16-17/06 24 HODIN LE MANS
29/06-01/07 1000 km Nürburgring, Německo Le Mans Series
17-19/08 1000 km Spa, Belgie Le Mans Series
14-16/09 1000 km Silverstone, V. Británie Le Mans Series
03-06/10 Petit Le Mans, USA American Le Mans Series
18-21/10 Laguna Seca, USA American Le Mans Series
09-11/11 Mil Milhas Brasil, Brazílie Le Mans Series
Le Mans Series
Slavná „čtyřiadvacetihodinovka“ v Le Mans dala své jméno novému šampionátu Le Mans Series, který v roce 2007 sice vstoupil do své teprve čtvrté sezony, ovšem díky kvalitnímu startovnímu poli, vysoké sportovní úrovni a zájmu médií již neochvějně patří mezi nejprestižnější motoristické seriály starého kontinentu.
Obecně platí, že světová scéna sportovních vozů zažívá fascinující renesanci, evokující zlatou éru bývalé skupiny C osmdesátých let minulého století.
Le Mans Series 2007 to je pět evropských podniků doplněných závodem v brazilském Interlagosu, více než padesát vozů čtyř tříd přihlášených do celé sezony, z nichž více než desítka spadá do prestižní kategorie LMP1 a každý z těchto speciálů může v jednotlivých závodech atakovat pozice na stupních vítězů.
Startovní listina Le Mans Series 2007 je dokonce tak nabitá, že několik vozů „nejslabší“ třídy GT2 nemohlo na základě výsledků úvodního podniku v italské Monze startovat ve Valencii, kde se jelo na nejkratší dráze z celého seriálu Le Mans Series, jejíž propustnost není dostatečně vysoká.
Kalendář Le Mans Series 2007
13-15/04 1000 KM of Monza (I) 04-06/05 1000 KM of Valencia (E) 29/06-01/07 1000 KM of Nürburgring (D) 17-19/08 1000 KM of Spa (B) 14-16/09 1000 KM of Silverstone (GB) 09-11/11 Mil Milhas (BR)
www.lemans-series.com
1000 km Monza
1. závod Le Mans Series 2007 13. - 15. dubna 2007
Autodromo Nazionale di Monza (délka okruhu 5,793 km) Monza (Itálie)
Když se řekne Itálie a motorsport, každého fanouška napadnou dvě ikony: značka Ferrari a závodní okruh v Monze. Trať lemovaná parkem leží 15 kilometrů severozápadně od Milána a byla založena už v roce 1922.
Jeden z extrémně rychlých evropských okruhů je hned v úvodu sezony LMS 2007 tvrdou prověrkou jak jezdeckého umění, tak odolnosti a vytrvalosti vozů. Velkou zbraní je zde správné brzdění do zatáček za dlouhými a rychlými rovinkami.
Nadšení a temperamentní italští fanoušci se starají o báječnou atmosféru všech závodů, na jejichž startu se objeví vozy se vzpínajícím se koněm ve znaku. A Le Mans Series pro ně v tomto ohledu není výjimkou.
www.monzanet.it
1000 km Valencie
2. závod Le Mans Series 2007 04. - 06. května 2007
Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo (délka okruhu 4,005 km) Valencie (Španělsko)
Nejnovější okruh v kalendáři Le Mans Series 2007. Moderní trať byla otevřena teprve v roce 1999, ale už si našla své pevné místo na světové scéně motoristického sportu. Španělský autodrom je dějištěm závodů MotoGP, WSB, WTCC a pravidelně jej k testování využívají týmy formule 1.
Trať byla budována „podle amerického vzoru“ a je v podstatě jedním velkým stadiónem, který divákům umožňuje sledovat z jediného místa dění prakticky po celé trati. Všechny budovy jsou postaveny na vnějšku trati, výjimkou není ani paddock.
V kalendáři Le Mans Series střídá okruh Jarama, který byl naopak prvním autodromem postaveným ve Španělsku.
www.circuitvalencia.com
1000 km Nürburgring
3. závod Le Mans Series 2007 29. června - 01. července 2007
Nürburgring (délka okruhu 5,148 km) Nürburg (Německo)
Závod na 1000 kilometrů a Nürburgring - to je spojení, které funguje již více než 50 let. Málokterý okruh se může pochlubit tak nádhernou polohou, jen nemnoho závodů na 1000 km má tak pestrý příběh psaný největšími hrdiny motoristické historie.
1000 km na Nürburgringu se poprvé jelo už v roce 1953, tehdy ještě na slavné Severní smyčce, letos se podnik vrací do kalendáře LMS a uskuteční se už po jednačtyřicáté. I když se dnes závodí již na autodromu vybudovaném v 80. letech, pohoří Eifel, které jej obklopuje, dodává závodu jedinečnou atmosféru. Rychlá trať je jednou z nemnoha, která jezdcům do určité míry odpustí menší chyby.
www.1000km-nuerburgring.de
1000 km Spa
4. závod Le Mans Series 2007 17. - 19. srpna 2007
Circuit de Spa-Francorchamps (délka okruhu 6,973 km) Spa-Francorchamps (Belgie)
Téměř sedmikilometrový okruh v Ardenách se vine mezi obcemi Spa, Francorchamps a Stavelot a je nejdelší ze všech tratí Le Mans Series. Spa není klasickým autodromem. Dlouhá léta byl pouze dočasným okruhem, přesto jak v minulosti, tak v současnosti patří k nejoblíbenějším tratím celé řady jezdců. Díky své poloze mezi horami umí být Spa pořádně záludné. Počasí se někdy mění z minuty na minutu, část okruhu může být suchá, jinou pasáž ale ve stejném okamžiku může zkrápět hustý déšť. Přesto platí: Kdo jednou okusil, nikdy nezapomene.
Sportovní vozy se ve Spa poprvé objevily v roce 1954, o devět let později zde bojovaly v rámci závodu na 500 km, tisícikilometrový závod se zde poprvé uskutečnil poprvé 22. května 1966. Jeho tradice trvala do roku 1975, kdy se z vítězství s Alfou 33 radovala dvojice Bell - Pescarolo. Sportovní vozy se do Arden vrátily v 80. letech minulého století (1982 – 1988) v éře úspěšné a atraktivní skupiny C. Letos zažívá závod 1000 km svůj comeback po patnácti letech.
www.spa-francorchamps.be
1000 km Silverstone
5. závod Le Mans Series 2007 14. - 16. září 2007
Silverstone Circuit (délka okruhu 5,141 km) Towcester, Northamptonshire (Velká Británie)
Na další světoznámé trati se účastníci Le Mans Series 2007 rozloučí s Evropou. Původně vojenské letiště ze druhé světové války se v roce 1950 stalo dějištěm vůbec prvního závodu mistrovství světa formule 1, v průběhu následujících desetiletí okruh prošel řadou změn a přestaveb, dodnes je však dějištěm britské Grand Prix.
Závod na 1000 km bude jednou z ozdob kalendáře zdejších závodních víkendů. Otázkou je, jaké počasí bude na účastníky čekat. Přeci jen: britský déšť je pověstný.
www.silverstone-circuit.co.uk
Mil Milhas Brasil
6. závod Le Mans Series 2007 09. - 11. listopadu 2007
Autódromo José Carlos Pace (délka okruhu 4,309 km) Interlagos, São Paulo (Brazílie)
V sezoně 2007 zamíří Le Mans Series poprvé na jihoamerický kontinent. Závěrečný závod na 1000 mil se uskuteční na brazilském okruhu Interlagos u São Paula, kde se každoročně prohánějí také monoposty formule 1.
Závod Mil Milhas měl být původně zařazen do kalendáře šampionátu FIA GT, nakonec však dostala přednost Le Mans Series. Na startu by neměl chybět favorizovaný tým Peugeot Sport, neboť Francouzi měli o prosazení závodu v Brazílii eminentní zájem, zaoceánské dobrodružství nevynechá ani stáj Škoda Charouz Racing System. Nabitá startovní listina Le Mans Series 2007 by měla být zárukou početného startovního pole a pořadatelé se neobávají, že by bylo potřeba povolat domácí jezdce.
Mil Milhas Brasil 2007 by se měl stát důstojným vyvrcholením sezony Le Mans Series 2007.
www.autodromointerlagos.com
24 hodin Le Mans
Le Mans, Francie Okruh: Circuit de la Sarthe, 13,629 km
Nejnáročnější okruhový závod světa. Den, kdy se jezdci perou jak se svými soupeři, tak s tmou a vlastní únavou. Čtyřiadvacet hodin, v nichž nezáleží pouze na rychlosti, ale také na vytrvalosti a odolnosti techniky, jezdců i týmů. Nekonečné kroužení po slavném okruhu La Sarthe, na kterém nejrychlejší speciály kličkují mezi pomalejšími vozy nižších tříd, a drobná chyba či nepozornost může zhatit měsíce příprav a úsilí hlavních favoritů. Dlouhatánských čtyřiadvacet hodin, kdy může rozhodnout jediná desetina sekundy. Tradice, báječná divácká kulisa, obrovská společenská událost. To vše je nejslavnější vytrvalostní závod světa, to vše je legenda zvaná 24 hodin Le Mans.
24 hodin Le Mans je ale ještě mnohem víc. Francouzská čtyřiadvacetihodinovka patří bezesporu mezi nejznámější závody světa a s jejím věhlasem se snad mohou měřit pouze takové podniky, jako jsou Velká cena Monaka formule 1, 500 mil Indianopolis nebo Rallye Monte Carlo. První řádky pestrého příběhu závodu 24 hodin Le Mans se začaly psát už roku 1922, kdy skupina nadšenců přišla s nápadem takový podnik uspořádat. Premiérový ročník odstartoval už o několik měsíců později v roce 1923. V bohaté historii „čtyřiadvacetihodinovky“ bylo samozřejmě místo i pro amatéry, zlatým písmem se ovšem do knih vepsala především velká jména motorsportu, ať už to mezi jezdci byla taková esa jako Nuvolari, Gonzales, Trintignant, Hawthorn, Hill, Rindt, McLaren, Gurney, Ickx, Pescarolo, Pironi, Stuck či hvězda současnosti a rekordman v počtu vítězství Tom Kristensen. Stejně exkluzivní společnost nabízí i přehled značek, jejichž pozornost vytrvalostní závod v Le Mans přilákal. Vavříny na okruhu Le Sartre sbíraly automobilky, bez kterých by motoristická historie zdaleka nebyla kompletní: Bentley, Alfa Romeo, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Mercedes Benz, Aston Martin, Ford, Porsche, Renault, Mazda, Peugeot nebo Audi.
www.lemans.org
American Le Mans Series
Legendární závod 24 hodin Le Mans vzbuzoval vždy zájem i za Atlantikem. Na konci 90. let minulého století se do Ameriky sportovní vozy postavené podle pravidel pro Le Mans prosadily na americký kontinent, kde pro ně byl poprvé vypsán šampionát American Le Mans Series.
V současnosti patří ALMS k nejprestižnějším seriálům Severní Ameriky, v němž se angažují renomovaní producenti sportovních a závodních vozů. Pestré je startovní pole i z pohledu jezdeckého obsazení. ALMS rozhodně není pouze americkou záležitostí. O vavříny vítězů zde bojují také piloti z Brazílie, Kanady, Dánska, Finska, Francie, Německa, Velké Británie, Itálie, Mexika, Monaka, Holandska, Portugalska, Švédska, Švýcarska a také z České republiky. Dramatickou podívanou nabízí ALMS divákům dvanáctkrát do roka a její jednotlivé závody se jedou od Floridy až po Kalifornii.
Seriál ALMS byl založen v roce 1999. Od té doby až do startu sezony 2007 bylo odjeto 76 závodů na 20 různých okruzích Severní Ameriky, v jednotlivých třídách dokázalo vyhrát 116 jezdců, na start se jich postavilo již 679.
Kalendář American Le Mans Series 2007 14-17/03 55th Mobil 1 Twelve Hours of Sebring (Sebring, FL) 30-31/03 Acura Sports Car Challenge of St. Petersburg (St. Petersburg, FL) 13-14/04 33rd Toyota Grand Prix of Long Beach (Long Beach, CA) 20-21/04 Lone Star Grand Prix (Houston, TX) 17-19/05 Utah Grand Prix (Tooele, UT) 06-07/07 American Le Mans Series Northeast Grand Prix (Lakeville, CT) 20-22/07 Acura Sports Car Challenge of Mid-Ohio (Lexington, OH) 10-12/08 Generac 500 at Road America (Elkhart Lake, WI) 24-26/08 Grand Prix of Mosport (Bowmanvville, Ontario, Canada) 31/08-01/09 Detroit Belle Isle Grand Prix (Detroit, MI) 03-06/10 Petit Le Mans (Road Atlanta, GA) 18-21/10 Monterey Sports Car Championships (Laguna Seca, CA)
www.americanlemans.com
Petit Le Mans
11. závod American Le Mans Series 2007 03. - 06. října 2007
Road Atlanta (délka okruhu 2,54 míle; 12 zatáček) Braselton, GA (USA)
Světoznámý okruh Road Atlanta oslaví v říjnu 2007 jedno ze svých kulatých výročí: již podesáté se zde uskuteční vytrvalostní závod sportovních automobilů nazvaný Petit Le Mans.
Závod Petit Le Mans je vypsán na 1000 mil (394 kol) nebo 10 hodin a po dvanáctihodinovce v Sebringu, která sezonu ALMS zahajovala, je druhým nejdelším v celém seriálu. Okruh Road Atlanta se tradičně může pochlubit výbornou diváckou kulisou. V roce 2006 přilákalo Petit Le Mans do ochozů rekordních 90 000 fanoušků a pořadatelé dělají vše, aby se jubilejní ročník stal nejlepším závodem v bohaté historii okruhu.
www.roadatlanta.com
Monterey Sports Car Championships
12. závod American Le Mans Series 2007 18. - 21. října 2007
Mazda Raceway Laguna Seca (délka okruhu 2,238 míle; 11 zatáček) Salinas, CA (USA)
Kalifornský okruh dobře známý i evropským fanouškům motoristického sportu jako dějiště jednoho z podniků MotoGP bude dějištěm posledního závodu American Le Mans Series. Čtyřhodinový závod startuje v sobotu odpoledne a končí v podvečerních hodinách. K záludnostem okruhu patří písek často vytahaný na trať, na němž se může závodní vůz snadno sklouznout mimo trať. Součástí dráhy je také jedna z nejslavnějších zatáček světa, jde o úsek Corkscrew (Vývrtka), ve kterém auta po odbočení doleva prudce padají do pravé zatáčky.
www.laguna-seca.com
Team Milestones
24 Heures Du Mans
2007 Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd - první start českého továrního týmu v nejprestižnější kategorii LMP
Posádka A. Yoong, S. Mücke, J. Charouz zaznamenala s vozem Lola B07/17 Judd 13. čas (3:36,267 min)
Le Mans Series
2007 Březen - první start stáje Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd (1000 km Monza; Stefan Mücke & Jan Charouz)
Duben - první umístění stáje Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd na stupních vítězů (2. místo 1000 km Valencie; Alex Yoong, Stefan Mücke & Jan Charouz)
Média
Le Mans Series Více než 14 miliónů TV diváků na závod Více než 75 miliónů TV diváků za sezonu Informace a přenosy na více než 40 televizních a rozhlasových kanálech celého světa Více než 400 hodin přenosů a záznamů
TV live Galaxie Sport (kabelová a satelitní televize; Česká republika) MotorsTV (kabelová a satelitní televize; Evropa) Nuvolari (kabelová a satelitní televize; Itálie) 7TV (celoplošná, kabelová a satelitní televize; Rusko)
Internet www.lemans-series.com
24 Heures Du Mans
TV 133 TV kanálů 25 hodin přímého přenosu Více než 350 milionů diváků
Internet 45 miliónů zhlédnutí oficiální internetové stránky, tj. 2 milióny unikátních návštěvníků
Tisk Pokrytí: 670 medií celého světa (TV, rádio, tištěná média a zpravodajské agentury) 1600 akreditovaných novinářů
American Le Mans Series 500 miliónů potenciálních diváků
TV live CBS Sports (USA) NBC Sports (USA) SPEED (USA) MotorsTV (Evropa)
Internet www.americanlemans.com
ŠKODA CHAROUZ RACING SYSTEM – LOLA/JUDD, 24H LE MANS 2007 A MÉDIA
TELEVIZE Přímý přenos 24h Le Mans v Galaxii Sport (komentář Tomáš Richtr a Martin Straka) Sobota 16.6. 14:50 - 17:00 Sobota 16.6. 18:50 - 19:00 Sobota 16.6. 21:00 - 22:00 Sobota 16.6. 22:40 - 01:00 Neděle 17.6. 02:00 - 08:00 (bez komentáře) Neděle 17.6. 09:10 - 10:55 Neděle 17.6. 11:55 - 13:50 Neděle 17.6. 14:00 - 15:00
Diskusní pořady na téma Češi v Le Mans Galaxie Sport s účastí jezdců Alexe Yoonga, Jarka Janiše a Jan Charouze Premiéra ve čtvrtek 14. 6. v 17:00, reprízy: 15.6. v 00:30, v 15:00 a ve 23:05
Česká televize, kanál ČT4 Sport, s účastí jezdců Alexe Yoonga a Jarka Janiše Premiéra v úterý 12. 6. v 16:30, reprízy zatím nejsou určeny
ROZHLAS Exkluzivní přímé vstupy pro Radiožurnál Každé dvě hodiny vstup Martina Straky do vysílání s aktuálním zpravodajstvím a zákulisními zajímavostmi přímo z okruhu v Le Mans
INTERNET On line rozhovor Alexe Yoonga se čtenáři Aktuálně.cz Začátek ve čtvrtek 7. 6. v 10.30
Průběžné podrobné zpravodajství z 24h Le Mans na Aktuálně.cz Kromě textových informací, výsledků a fotografií bude čtenářům k dispozici několik exkluzivních videofilmů s Tomášem Engem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing bude vyprávět o kouzlu samotných 24hodin Le Mans, o tom, jak tráví čas při čekání na svou závodní část, o průvodu všech pilotů centrem města Le Mans den před startem, o své životosprávě při maratónu atd.
PR
BPA více na www.bpa.cz
|