Dan Michl na Ecce v konečném součtu na pěkném třetím místě v E1 7.6.2007 23:38 - tisková zpráva
Ecce Homo ve Šternberku poznamenal déšť
Na první červnový víkend se již tradičně těší všichni čeští fanoušci automobilových závodů do vrchu - na proslulé Ecce Homo ve Šternberku, které se v této sezóně konalo s datem 1.-3.června 2007, se každoročně sjíždí elita evropských vrchařů. Po trati se totiž prohánějí kromě bojovníků o titul mistra republiky také účastníci Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, a to jak moderních, tak historických automobilů, a jako bonus jsou k vidění ještě účastníci rakouského mistrovství.
Pro diváky tedy zážitky skutečně vrcholné - což dokázali především v neděli dopoledne, kdy lilo jako z konve a přesto kolem trati posedávaly a postávaly houfy lidí v pláštěnkách a s deštníky.
Škoda 130 RS Josefa Michla se na start sobotních tréninků i nedělního závodu postavila již poněkolikáté, jezdec sám absolvoval trať již nejméně patnáctkrát.. a tak ze setkání starých známých vyšlo opět první místo ve skupině B3, tedy další vítězné body do evropského vrchařského šampionátu historických vozů, a dokonce získla 1. místo absolutně v kategorii II (tj. vozy roku výroby 1970-1975).
Dan Michl na Ecce Homo startoval také, ač závod v kalendáři seriálu Evropského Poháru není, a pro jeho vůz Lotus Michl 07/01 to znamenalo první start na této oblíbené trati (koneckonců, jako na všech ostatních, nové auto je nové auto). Sobotní tréninky probíhaly za krásného slunečného počasí a jezdci tak mohli zkoušet nastavení svých vozů v ideálních podmínkách, nedělní ráno však přineslo mraky a spousty vody.
Do prvního závodu vozy startovaly za deště a trať byla kompletně mokrá, vozy s objemnějšími motory tak byly připraveny o svou výhodu na relativně rychlé trati a jezdilo se opatrněji. Samozřejmě také pomaleji, takže podle toho vypadají časy z první jízd. Dan Michl se na mokré trati cítí jako doma, a tak si dovolil i „jízdu pro diváky“ - v některých zatáčkách nechal svůj vůz provádět divácky vděčné smyky. Jeho čas z první závodní jízdy byl natolik kvalitní, že se postavil do čela absolutní klasifikace skupiny E1, a v celkovém pořadí všech jedoucích vozů byl na šestém místě.
Druhá závodní jízda začala přesně podle časového harmonogramu, tedy po poledni, kdy už nepršelo a trať stačila v době průjezdu asi padesáti předváděcích vozů a polední přestávky kompletně oschnout, diváci opustili svoje pláštěnky (případně domovy) a užívali si nyní již naplno odjížděných závodních jízd.
Dan Michl ve druhé jízdě zajel opět nejlepší čas ve své třídě E1-2000, na soupeře ze své skupiny s výkonnějšími vozy však již nestačil, a tak zajel celkově čtvrtý čas. V konečném součtu se umístil na třetím místě ve skupině E1 za Felixem Pailerem (Lancia Integrale, E1+4000), a Davidem Komárkem (Mitsubishi Colt Evo, E1-4000), a v absolutním pořadí na devátém místě.
Příjemný den a dobrý pocit z jinak kvalitně uspořádaného závodu s velkou tradicí však ke konci pokazilo těžko pochopitelné jednání ředitele závodu, který v době, kdy na startu čekalo posledních 21 jezdců, tedy do konce závodu zbývalo 21 minut, závod přerušil. Oficiálním důvodem byla havárie domáciho jezdce Tomáše Kašpárka, na odklizení jeho vozu mimo trať by však stačily tři minuty.. a ne takřka půl hodiny.
Závod byl totiž přerušen na 25 minut a znovu zahájen byl ve chvíli, kdy po celé trati mrholilo a posledních 21 jezdců mělo tedy poněkud odlišné podmínky. Celkový výsledek závodu byl touto pauzou znehodnocen, protože jezdci, kteří mohli zasáhnout do bojů o absolutně první místo, neměli stejné podmínky.
Přestávka se stala přímo osudnou pro László Szásze a Hermanna Waldyho, kteří po smyku v prostoru starého startu skončili oba na trávě, a nevyplatila se Renzo Napionemu, který v témž úseku udělal hodiny a narazil do svodidel, ale podařilo se mu ještě odjet. Shodou okolností jezdcem, který stál oněch 25 minut na startu jako první, byl Dan Michl..
Tisková zpráva MICHL MOTORSPORT
6.6.2007
|