Tým BRT s AUDI DTM v mostecké tříhodinovce třetí 9.6.2007 22:03 - tisková zpráva
Za jeden z nejhezčích závodů sezóny byl označen mostecký tříhodinový maratón. Na čele startovního pole se vystřídalo hned několik vozů. Ve vražedném vedru šlo nejen o boj na závodní dráze, ale i o taktiku pitstopů a hospodaření s obutím.
AUDI A4 DTM s posádkou Milan Maděryč, Thed Björk a Tomáš Kostka nakonec skončilo jako třetí. Starší AUDI Supertourismo, na němž se střídali Jaroslav Páral, Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Thed Björk, mělo technické potíže. Vůz přesto skončil patnáctý celkově a šestý ve třídě dvoulitrů.
Závod významně ovlivnilo skutečně nesnesitelné vedro. Trpěly motory, trpělo obutí, trpěli i jezdci, kteří si museli sáhnout až na dno sil. Björk zúročil Pole Position z páteční kvalifikace a po letmém startu se ujal vedení. Poměrně brzy se ale začala projevovat nevýhoda měkké směsi pneumatik, která sice zpočátku výtečně fungovala, ale teploty přes třicet stupňů brutálně snižovaly její výdrž. A tak Björk, který s vozem jel na hranici možností, sice zpočátku Mückemu na konkurenčnímu mercedesu ze stáje Antonína Charouze ujížděl a vytvářel si slušný náskok.
Ale jak gumy postupně přestávaly fungovat, modrý vůz ve zpětných zrcátkách se stále zvětšoval a zvětšoval. Thed musel do boxů pro nové obutí a propadl se na druhé místo. Po pitstopu ovšem dál bojoval jako lev a protože i konkurence musela přezouvat, auto BRT bylo po nějakém čase opět první v pořadí.
Na starším AUDI A4 ST mezitím jel Jaroslav Páral a začal pociťovat technické problémy. "Vynechávalo servo a pak začal i zlobit motor. Vůbec nechtěl jít do otáček a tak jsem zajel do boxů. Kluci ale problém s agregátem dali po několika minutách do pořádku a po krátkém odpočinku jsem mohl pokračovat. Propad už se ale dohnat bohužel nedal," komentoval situaci Páral.
Speciál z DTM pak musel neplánovaně do boxů ještě několikrát kvůli přezouvání a jednou Björk přiletěl i s defektem zadního kola. Po něm se řízení ujal Tomáš Kostka a tříhodinový maratón uzavíral Milan Maděryč. Konkurence měla ovšem více štěstí na směs obutí, tím pádem méně často přezouvala a i když oba mercedesy musely během závodu absolvovat trest Drive Through za předjíždění pod žlutými vlajkami, v celkovém pořadí nakonec obsadily první a druhé místo. Maděryč, Björk a Kostka tak při vyhlašování vítězů stáli na bronzovém stupínku.
"Byl to pro mě rozhodně další pozitivní zážitek, krásný závod, napínavý a určitě zajímavý pro diváky," nechal se slyšet švédský pilot. "Ne, necítím se unavený, bavilo mě to, i když vedro bylo opravdu velké," dodal Björk, který si mimochodem hned ve druhém okruhu připsal nejrychlejší čas závodu v hodnotě 1 minuta a 33,137 sekundy.
"Je to prostě další zkušenost, o kterou jsme rozhodně bohatší," řekl večer manažer stáje Petr Najman. "Podle výsledků včerejší kvalifikace i podle dnešního nejrychlejšího kola závodu máme na to, abychom byli v čele. Posunujeme se a brzy už chceme všechny získané znalosti převést i do praxe. Dneska nám nepřálo počasí a pro příště víme jak v podobných situacích obouvat.
Rozhodně to není špatný výsledek. Co se týče Supertourisma, technická smůla k motorsportu taky patří, nemluvě o tom, že vražedné horko se mohlo podepsat i na vadnutí motoru. Každopádně zítra nás čekají ještě sprintové závody a na ně chceme být znovu připraveni na sto procent,“ dodal Najman.
(9.6. 2007)
|