Tři tropické hodiny na okruhu v Mostě, plné napětí 10.6.2007 07:41 - tisková zpráva
Tropická sobota na Autodromu Most přinesla přítomným divákům spoustu napětí a dramatických zážitků. Tím největším tahákem byl vytrvalostní tříhodinový závod cestovních vozů Divize 4 českého okruhového mistrovství. Neustále se totiž během něj měnilo pořadí ve startovním poli. Jako první tři dojely do cíle vozy specifikace DTM stájí AMG M3000 Mercedes a Bohemia Racing teamu.
Jak už zaznělo, za pozornost stál především start světových hvězd, expilotů F1 Alexe Yoonga a Karla Wendlingera, ale i švédského okruhového šampióna Theda Björka. Právě ten byl členem posádky BRT, která skončila třetí. "Byl to pro mě rozhodně další pozitivní zážitek, krásný závod, napínavý a určitě zajímavý pro diváky," nechal se slyšet švédský pilot, který v Mostě závodil už v polovině května při předchozím mistrovském podniku.
"Ne, necítím se unavený, bavilo mě to, i když vedro bylo opravdu velké," dodal Björk, který mimochodem v páteční kvalifikaci vyjel Pole Position a hned ve druhém okruhu tříhodinovky si připsal nejrychlejší čas závodu v hodnotě 1 minuta a 33,137 sekundy.
„Zlaté formule, v těch není takové vedro jako v cestovních autech,“ smál se po závodě malajský jezdec Yoong, který byl s Václavem Nimčem klasifikován na druhém místě.
„Z domova v Kuala Lumpur jsem zvyklý na velké teplo, ale bezmála dvě hodiny zavřený v kabině, to mi dalo vážně zabrat. Ale uspěli jsme, to je hlavní. Já se navíc výborně bavil. Auto DTM je pro závodníka lahůdka, jeho ovládání je velmi podobné formulím. Zkusil jsem třeba australské vozy V8 Supercars, ovšem to je něco úplně jiného. Výkon je tam o dost vyšší, ale řízení je nesrovnatelně obtížnější než u DTM. Jestli budu mít ještě někdy možnost, rád se v „českém DTM“ ukážu,“ doplnil Alex Yoong. Dodejme, že první místo obsadila posádka složená z Antonína Charouze, Stefana Mückeho, Václava Nimče a Adama Lacka.
Další expilot F1, Rakušan Karl Wendlinger, který jel na stroji Porsche, tříhodinovku bohužel nedokončil a po dvou hodinách musel vůz předčasně odstavit pro technické potíže.
Během závodu pochopitelně došlo ke spoustě dramatických momentů, způsobených buď právě technickými potížemi, či karamboly. O vzrušení se postarali bratři Hajdůškové, jejichž Tatra Eccora přišla o zadní kolo. Mnoho vozů vypadlo hlavně v důsledku horka, trpěly motory, trpělo obutí a pochopitelně i jezdci.
Nedělní pokračování Speedcars Challenge Weekendu bude rozhodně stát za vidění…
(9.6. 2007)
|