Zlatý double pro BRT v Mostě. Maděryč s AUDI DTM porazil oba MB DTM !! 10.6.2007 20:25 - tisková zpráva
Ani velcí znalci domácího okruhového závodění nepamatují, zda se někdy v historii někomu vydařil závodní den tak, jako Bohemia Racing Teamu při mosteckém Speedcars Challenge Weekendu 2007. Po vítězství Jaroslava Párala ve sprintu dvoulitrů vyhrál i Milan Maděryč se speciálem z DTM v silnější kategorii nad dva litry!
I v neděli panovalo na Autodromu Most nezvyklé vedro, závod však byl vypsán na třináct kol, což bylo oproti náročné sobotní tříhodinovce mnohem snesitelnější. Na druhou stranu sprint vyžadoval mnohem ostřejší jízdu. Na startovním roštu objemové třídy nad dva litry stál týmový vůz na druhé pozici. Pole Position držel modrý mercedes Antonína Charouze. Milanu Maděryčovi však mnohem lépe vyšel letmý start a AUDI DTM se ujalo vedení.
Charouz držel druhé místo a Nimč na dalším mercedesu z DTM byl třetí. Charouzovi se později podařilo Maděryče předjet na brzdy v nájezdu do mostecké šikany na konci cílové rovinky. Maděryč ale nehodlal dát svou kůži lacino. O několik okruhů později, kdy už trojice speciálů z DTM o kolo dojela dvojici na vozech Tatra Ecorra a Lamborghini Gallardo, se Charouz pokusil o jejich předjetí.
Ani modré vlajky traťových komisařů nepřiměly bojující kohouty ke změně stylu. Charouz probrzdil a udělal téměř hodiny. Maděryč se okolo něj prosmýkl dopředu na první pozici, kterou už držel až do cíle.
"Samozřejmě jsem velice šťastný. Po včerejších problémech s obutím ve tříhodinovce jsme měli velké konzultace s odborníky z AUDI Sport, kteří tento víkend jeli DTM na britském okruhu Brands Hatch. Změnili jsme nastavení geometrie zadní nápravy a vůz fungoval fantasticky. Tím, jak mi vyšel start, jsem oba pronásledovatele během prvních pěti kol hodně znervóznil.
Charouz pak jel na hraně a silně na mě tlačil. Věděl jsem, že je hodně motivovaný, takže víceméně z taktických důvodů jsem jej nechal jít dopředu a hlídal si druhé místo. Snažil jsem se nedělat chyby, on jich udělal několik. Při předjíždění aut o kolo zpět a taky několikrát probrzdil," řekl vítězný Maděryč.
"Myslím si, že to je historický úspěch týmu a po dlouhých letech nadvlády jedné značky bylo poprvé vítězem AUDI. Máme z toho všichni velikou radost," dodal ještě.
V týmovém stanu se pochopitelně slavilo.
"K tomuhle směřovalo všechno naše úsilí od samého začátku letošní sezóny. Sobota dopadla tak, jak dopadla, ale nebylo to určitě nejhorší," hodnotil víkend manažer týmu Petr Najman.
"Dnešek dopadl nad očekávání, to určitě. K vítězství značky AUDI musím doplnit historicky první vítězství stáje BRT a Milana Maděryče. Všichni odvedli skvělou práci a zasluhují velké díky. Čeká nás samozřejmě zase plno práce, hned od zítřka bude speciál z DTM vystaven na Autosalónu v Brně a v srpnu velký kolotoč okruhového mistrovství zase pokračuje.
Nesmím zapomenout, že hned příští víkend se naše pohárové octavie účastní pokračování Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu v Brně při českém podniku WTCC, tedy světového šampionátu cestovních vozů. Míša Pešková a Jirka Gottwald už se připravují a všichni ze sebe v Brně opět vydáme maximum," uzavřel Petr Najman.
(10.6. 2007)
PR
|