Divize 4 nabídla v Mostě vynikající představení Pavel Jelínek
V sobotním odpoledni odstartovala již ke svému druhému letošnímu závodu divize 4 plechových aut. Na startovním roštu sobotního tříhodinového vytrvalostního závodu se objevilo 26 posádek. Nechyběl Mercedes Benz CLK DTM, Audi A4 ST, a několik vozů Porsche a BMW. Hned na úvod v tréninku opět potvrdila dvojice Enge – Charouz, že jejich čtyřlitrovému Mercedesu DTM dokáže těžko někdo dělat konkurenci a v tréninku zvítězili. Překvapivě na druhém místě se objevila v závěru tréninku posádka Maděryč – Zbožínek na Audi A4, třetí místo (velmi těsně) obsadili v tréninku Machánek s Honzíkem s jejich Porsche GT3 RSR. Ve třídě do 2000ccm dojel v tréninku nejlépe vůz Alfa Romeo 147 GTA posádky Forman, Lepka, Šedivý.
Vytrvalostní závod na 3 hodiny zajela vítězně posádka Enge – Charouz na MB CLK DTM, druzí v cíli byli Bezák – Studenič s Porsche 911 GT3 Cup a třetí Honzík – Machánek s novým Porsche 911 GT3 RSR. Čtvrtý s BMW byl Dan Suchý s Juro Konopkou, pátý Vaňkát s Foukalem na Seatu Leon. Třídu do 2000ccm vyhrála dvojice Mičánkova motorsportu Janák – Sukop na Renaultu Clio RS, do 1600 byli nejúspěšnější Moravec – Januška na Pick upu E1 a čtrnáctistovky vyhrál Hájek s Barešem na Fábii.
Nádherné závody předvedly sprinty. Skupina celkem 14 vozů se sešla na startu odděleně jedoucích šestnáctistovek. Pole position si v tréninku vyjel Moravec s Fábií E1, ale dlouho se při závodě neradoval, když vůz odmítl z prvního místa poslušnost a naděje Moravce skončily už ve 3. okruhu.
Nádherné souboje předváděli Januška s Bažatou a Machalík s Parmou. Nakonec po velmi tvrdém boji vyhrál Januška s Pick upem E1, před Bažatou s Fábií a Machalíkem s dalším Pick upem. Šestnáctistovky vyhrál Bažata před Machalíkem a 1400ccm Januška před Hájkem na Fábii.
Pěkný závod předvedla devatenáctičlenná skupina sprinterů nad 1600ccm. Charouzův Mercedes tentokrát neujížděl tak, jako v minulých závodech a dost mu šlapal na paty Andrej Studenič s Posrche 911 GT3. Celkový odstup 1,6s svědčí za vše. Tuto dvojici s trochu větším odstupem sledovali slovenští závodníci Konopka a Bezák, oba také se stroji Porsche 911. Krásný souboj jsme pak mohli vidět o 5.-7. místo kde spolu bojovali Rudolf Machánek s Porsche 911 a Dan Suchý a Štefan Rosina s BMW. Štefan Rošina nakonec v souboji trochu ztratil, ale Machánek se Suchým bojovali až do konce.
Celkové pořadí v cíli tedy bylo Charouz, Studenič, Konopka, Ing. Bezák, Machánek, Suchý, Rosina. Milan Vaňkát se Seatem Leon se po neúčasti v tréninku probíjel polem z posledního místa, ale na lepší než 9. místo to tentokrát nestačilo. Závod nedokončil Juraj Šedivý, když se svým poškozeným vozem Alfa Romeo 147 GTA zůstal stát v zadní části mosteckého autodromu. Třídu nad 2000ccm vyhrál Charouzův Mercedes, druhý byl Studenč a třetí Konopka, oba na Porsche 911. Druhou hodnocenou třídu do 2000ccm vyhrál Milan Maděryč s Audi A4 ST, před Vladimírem Ostaševským Jun. na Peugeotu 306 S16, třetí příčku obsadil jezdec Jaroslav Mencl s Fordem Focus.
Jak jsme opět viděli závody D4 mají o svou budoucnost zatím postaráno, ať již v podobě vytrvalostní nebo sprintů, které zatím přinášejí velmi hodnotné souboje. Ke kvalitě přispívá hojná účast jezdců a zatím také velmi rychlí závodníci ze Slovenska. Budeme zvědaví, jak si povedou závodníci divize 4 opět na Mosteckém autodromu o víkendu 4.-6. Června, kdy do Mostu zavítají závody GT Classic Grand Prix.
Podrobné výsledky naleznete na http://www.autodrom-most.cz
Vláďa Rožánek, www.car.cz
|