Šlehofer a Soběhart v Tišnově poprvé s Fiatem Punto S1600 13.6.2007 14:05 - tisková zpráva
Velmi zajímavou premiéru absolvovali v Tišnově Jan Šlehofer a Zbyněk Soběhart. Poprvé se představili s vozem Fiat Punto S1600 plzeňského týmu Roto.
Ve středu před soutěží absolvoval Honza ještě v Západních Čechách první kilometry s puntem.
„S mechanikem týmu Roto Luďkem jsme našli krásný úsek v plzeňských Liticích. Zde jsem najezdil dvacet ostrých kilometrů. Dostal jsem rady jak s technikou zacházet, kdy řadit, brzdit a co je potřeba si hlídat. Z testu jsem měl od začátku vynikající pocit. Obával jsem se totiž, že auto nedokážu ovládat. Docela jsme si však porozuměli, přestože jsem potenciál vozu využil tak na pět procent,“ zhodnotil se smíchem první kilometry s novou technikou kdyňský pilot. Zbyněk se bohužel nemohl testu vzhledem k pracovní vytíženosti zúčastnit. Poprvé usedl do punta až v pátek večer cestou na slavnostní představení posádek na tišnovském náměstí.
Vstup do soutěže měla západočeská posádka opatrný. Na úvodní rychlostní zkoušce to znamenalo pátý čas ve třídě A6 se ztrátou 39,8s na týmové kolegy Minaříka se Semelou. Celá úvodní sekce sloužila především k seznamování se s vozem. Druhé a třetí průjezdy vložek už pojali Honza se Zbyňkem svižněji. Přesto však stále měli ve svém výkonu obrovské rezervy.
„Soutěž jsme zahájili s respektem. Loni jsme zde odstoupili po havárii na poslední erzetě. Reparát byl ještě těžší vzhledem k premiéře s áčkem. Hned úvodní kilometry ukázaly, že řídit tuto techniku není žádná legrace. Až na třetí zkoušce jsem zkusil trošku zatáhnout. Byl z toho šestnáctý čas absolutně. Rezervy však byly stále znát.
V servisu mi šéf týmu Roto pan Svoboda vysvětloval, jak řadit na výjezdech a kdy chodit na brzdy. Auto mi postupně padalo do ruky a ve druhé a třetí sekci jsem získával na jistotě. Technika Super 1600 mě naprosto uchvátila. Fiat Punto je závoďák každým coulem. Řídit ho je nádhera, ale zároveň dřina. Tohle auto chyby neodpouští,“ popsal Honza své pocity.
´
„Pro mě jako spolujezdce přibyly ještě jiné povinnosti, než jen číst rozpis. Musel jsem například hlídat teplotu vody a oleje. První kilometry jsme jeli hodně opatrně. Honza si auto postupně osahával a zkoušel později brzdit a také více řadit ve výjezdech. Zrychloval a bylo vidět, jak ho to baví. Skvělý zážitek byl šotolinový úsek na rychlostní zkoušce Meziboří.
Auto jelo pořád bokem, což je Honzova parketa. Punto mi zcela změnilo pohled na dosavadní závodění. Je to auto, ve kterém musíte fungovat na sto procent a ono se vám odmění krásnými zážitky,“ doplnil své postřehy Zbyněk.
Mladí Západočeši se dokázali vyvarovat krizových situací a v cíli obsadili patnácté místo v absolutním pořadí, čtvrté ve třídě A6 a zvítězili v kategorii Junior 2000.
„Rád bych poděkoval panu Svobodovi a týmu Roto za šanci svézt se s tímto vozem. Auto bylo perfektně připravené a po celou dobu soutěže fungovalo bez problémů. Je to zatím absolutní vrchol naší kariéry. Moc si toho vážím. Dále chci poděkovat týmu Rally Sport Promotion a panu Rozsypalovi za pomoc se zajištěním tohoto startu, Zbyňdovi za super diktát, Lubovi Minaříkovi za cenné rady a celé rodině za zázemí,“ je Honza vděčný za možnost udělat další výrazný krok ve své kariéře.
„Také já moc děkuji panu Svobodovi a týmu Roto za šanci a perfektní přístup, Honzovi za skvělý zážitek, mé manželce Ilonce a synovi Tadíkovi a samozřejmě poděkování míří i do Strakonic a do Znojma za podporu,“ zakončil povídání k Tišnovu Zbyněk.
Už příští víkend se talentovaná posádka představí na prestižní Rally Bohemia. Jejím závodním náčiním bude tentokrát tradiční Honda Civic 1,6 Vti.
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková zpráva posádky Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart
|