Opel přivezl do Brna „Kabriolet roku 2007“ - sportovní roadster Opel GT, potěšení z jízdy nabízel nadupaný malý vůz Corsa OPC. Peugeot představil svůj první SUV automobil Peugeot 4007, atrakcí bylo i kupé-kabriolet 207 CC. Třídu prémiových SUV zastupovaly nové modely Porsche Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo. Renault představil v Brně sympatický a jednoduchý městský vůz Twingo spolu s Clio Grand Tour Concept, prvním z rozšířené modelové řady Clio III. Zpestřením byla nová generace Smart Fortwo, velkým lákadlem pro nejširší veřejnost pak nová generace v České republice nejprodávanějšího automobilu Škoda Fabia. Volkswagen představil nejrychlejší Volkswagen Passat Passat R36, pozornost poutal i nový Golf Variant. Volvo prezentovalo v Brně nové rodinné kombi V70 i novou generaci tradičního „Cross Country“ XC70.
S velkým ohlasem se setkala doprovodná akce „Žena a auto“, který zahrnoval testovací jízdy pro ženy, poradenství zkušených instruktorů, soutěže o ceny, kosmetickou show, kavárnu a další program.
Rekordní růst automobilového průmyslu
Sdružení automobilového průmyslu (SAP ČR) na veletrhu prezentovalo výsledky za rok 2006, které potvrdily dominantní postavení tohoto odvětví v české ekonomice. Produkce meziročně vzrostla o 23 % na 644 miliard korun a o tento výsledek se zasloužili jak finální výrobci, tak dodavatelské firmy. Vývoz odvětví ve srovnání s rokem 2005 vzrostl o 18,3 % na téměř 480 miliard korun, přičemž z 88 % směřoval na trhy zemí Evropské unie Na celkových tržbách z průmyslové činnosti ČR se automobilový průmysl podílel 22,8 %. Rostla především výroba osobních vozů (meziročně o 42 %), ale také autobusů (o 34 %). Jen osobních automobilů se u nás vloni vyrobilo téměř 850 tisíc, milionová hranice by měla padnout ještě letos nebo v příštím roce.
Konference o bezpečnosti a alternativních pohonech
Odborný program se věnoval klíčovým tématům výroby automobilů a silniční dopravy. Špičkovou účast domácích i zahraničních odborníků měly konference BRNOSAFETY 2007 a E-SAFETY na téma bezpečnost silniční dopravy, Road Transport & Enviroment o využití alternativních druhů pohodu, AUTOSYMPO 2007 věnované nakládání s autovraky i 8. konference Trendy automobilové logistiky. Doprovodný program se zaměřil také na problematiku analýz dopravních nehod a lidských zdrojů, zajímavé pracovní nabídky v automobilovém průmyslu představil projekt AUTOJOB.
Mezi návštěvníky veletrhu a jeho doprovodného programu byla i řada VIP hostů, mj. předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Miloslav Vlček, ministr průmyslu a obchodu Martin Říman nebo generální tajemník Evropské asociace automobilového průmyslu ACEA Ivan Hodač.
Veletržní soutěže
Vedle ostře sledované volby LADYCAR 2007 na Autosalonu vyvrcholily také další soutěže. Vyhlášení výsledků čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2007“ seznámilo s nejoblíbenějšími čtyřkolkami na českém trhu. V kategorii off-road a SUV v základní pořizovací ceně do jednoho milionu korun zvítězil Hyundai Santa Fe, mezi vozy v ceně nad milion korun získal nejvíce hlasů vůz Audi Q7 a nejoblíbenějším užitkovým terénním automobilem s pohonem všech kol se stal Nissan Navara.
Sdružení CZECH TOP 100 na Autosalonu udělilo cenu CETA - Central Europe Top Award, kterou oceňuje nejúspěšnější firmy středoevropského regionu. Získala ji společnost Bosch Group.
Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky na veletrhu vyhlásil výsledky soutěží Autoservis roku 2007, Autoopravář roku 2007, Automechanik Junior 2007 a Pneuservis 2007.
Údaje z předběžné statistiky
Návštěvníci
Ve srovnání s Autosalonem 2005 se zvýšil zájem zahraničních návštěvníků. Během prvních sedmi veletržních dnů se na pokladnách zaregistrovalo 7291 zahraničních návštěvníků z 26 států (6 % z celkového počtu). Nejvíce zahraničních zájemců přijelo ze Slovenska, Polska a Rakouska.
Z průzkumu vyplývá, že se 85 % návštěvníků zajímalo o novinky a trendy. Podle 67,3 % respondentů význam veletrhu v nejbližší budoucnosti poroste, plných 92 % návštěvníků chce přijet i na příští ročník. Spokojeno odcházelo plných 95 % návštěvníků, 80 % dokonce v nejvyšším pásmu spokojenosti.
Novináři
V prvních sedmi dnech se na veletrhu Autosalon akreditovalo 908 zástupců médií z devíti zemí. Stovka zahraničních novinářů přijela z Itálie, Maďarska, Německa, Polska, Rakouska, Slovenska, Švýcarska a Velké Británie.
Příští ročník veletrhu AUTOSALON BRNO se uskuteční v červnu 2009, v termínu 4. – 8. 6. 2008 na brněnském výstavišti proběhne Mezinárodní veletrh užitkových vozů AUTOTEC.
Zveřejněné informace jsou předběžné. Konečná závěrečná zpráva bude akciovou společností Veletrhy Brno vydána po vyhodnocení všech statistických údajů.
Uváděné statistické hodnoty vycházejí ze zásad zveřejňování statistických dat veletrhů a výstav sdružených v UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) Paris.
Řekli o veletrhu
Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu ČR:
Autosalon 2007 opět potvrdil svou zvyšující se úroveň, kterou se stále více přibližuje k velkým evropským automobilovým výstavám. Potěšující je rostoucí podíl návštěvníků, kteří mají o automobily opravdový zájem. Každý správný motorista musel Autosalon navštívit, zaznamenali jsme velký zájem médií a informace o veletrhu nemohly nikomu uniknout.
Simona Klavrzová, Citroën:
Návštěvnost letošního Autosalonu i naší expozice byla skutečně vynikající. Velmi nás potěšila i struktura návštěvníků, kteří měli o auta zájem, několik vozů jsme prodali přímo během veletrhu. Na mimořádně dobré úrovni byla i propagace veletrhu, Autosalon byl vidět a slyšet v televizi, v tisku i rádiu.
Michael Picka, Construct:
Letos jsme spokojeni se vším – se službami, průběhem i zájmem. Na cokoliv se mne zeptáte, řeknu výborné – výborná návštěvnost veletrhu i expozice, výborná medializace akce před zahájením i v průběhu veletrhu. Prostě žádný problém!
Mariana Fišárková, Honda:
Návštěvnost veletrhu je vysoká, víc než dobrá je i propagace Autosalonu. Celkové vyhodnocení provedeme až po skončení veletrhu společně s našimi prodejci, ale už na samotném Autosalonu byl o naše vozy velký zájem. S průběhem jsme spokojeni.
Veronika Jakubcová, Hyundai:
Na Autosalon jezdíme pravidelně a i letos je úroveň veletrhu, jako již tradičně, vysoká. Radost máme ze zájmu o předváděcí jízdy s našimi vozy, u pavilonu P je skutečně živo, někdy to dokonce připomíná Matějskou pouť. Doufám, že možnost projet se našimi auty lidé ocení a zohlední to při nákupu nového automobilu. Zaregistrovala jsem i výstupy o konání Autosalonu v médiích, dokonce i v televizi, ač se na ni moc nedívám.
Patrik Fanc, KIA Motors Czech:
Letošnímu Autosalonu jsme věnovali mimořádnou pozornost, celá příprava byla velmi důkladná. Význam, který této účasti přikládáme, dokazuje i rekordní plocha a vystavený sortiment. Už dnes mohu říct, že z veletrhu budeme odjíždět spokojeni. Zájem o naše vozy byl extrémní, expozice byla od prvního dne veletrhu doslova v obležení. Získali jsme tisíce nových kontaktů a jsem přesvědčen, že účast byla dobrou vizitkou a potvrzením vysokých ambicí značky KIA na českém trhu. Pomohla nám i soutěž na vstupenkách, organizovaná společně s Veletrhy Brno. Návštěvnost byla famózní, žádné výhrady nemáme ani k organizaci a propagaci veletrhu. Vysoký zájem o nový cee’d SportyWagon na Autosalonu nás přiměl urychlit uvedení auta do prodeje – proti plánovanému záři bychom rádi zahájili prodej již v letních měsících.
Jana Vlášková, Peugeot:
Velmi pozitivní byla vysoká úroveň propagace veletrhu, potěšil nás i počet návštěvníků, kteří se přišli podívat na naši expozici. Velmi spokojeni jsme byli i s úrovní služeb, vše fungovalo tak, jak mělo.
Martin Sejpal, Škoda Auto:
Úroveň veletrhu rok od roku stoupá a je to znát. Velmi spokojeni jsme s pavilonem F, jehož klima a zázemí je skutečně vynikající, vše fungovalo bez problémů a ke spokojenosti nás i našich partnerů. Velmi jsme ocenili letošní akcent na ženy-řidičky, určitě to pomohlo k vysoké návštěvnosti veletrhu, kterou jsme zaznamenali i na naší expozici. Dostatečná byla i propagace veletrhu, Autosalon byl vidět a slyšet.
Michaela Semrádová, Brisk Tábor:
Díky naší novince – světové premiéře závodního speciálu Brisk RS 01 WRC - byla návštěvnost naší expozice mimořádná a překonala očekávání. Potěšil nás i zájem médií v průběhu prvního dne veletrhu, proběhla řada setkání a už dnes víme, že o publicitu po skončení Autosalonu máme postaráno. Účast na veletrhu měla za cíl posílit image a znalost naší značky, a to se určitě podařilo. Velmi dobrá byla i propagace, zejména projekt Žena a auto byl hodně komunikován, a to se na vysoké návštěvnosti určitě podepsalo.
Stanislav Berkovec, publicista a moderátor:
Vše, co voní benzínem, je mi blízké, a tak jsem nemohl chybět ani na Autosalonu. I letos bylo v Brně vše takové, jak má na správném autosalonu být. Krásná auta, spousta návštěvníků a navíc slunečné počasí. Autosalon Brno byl hodně vidět ve všech médiích, a tak jeho konání nemohlo žádnému správnému motoristovi utéct.
Jan Říha, Český rozhlas –Motožurnál, vedoucí redaktor:
Autosalon 2007 proběhl z našeho pohledu hladce a potvrdil stále se zvyšující organizační i výstavní úroveň celé akce. Nechyběla žádná výrazná novinka, informace i akreditace jsme jako novináři obdrželi včas, na místě dobře fungovala organizace. Velmi jsme ocenili, že se u nás na stánku pravidelně zastavovali lidé z BVV a ptali se, jestli něco nepotřebujeme. Hladce proběhl také přímý přenos spojený s příjezdem přenosového vozu. Jako novináři kladně hodnotíme i bohatý doprovodný program a množství zajímavých témat spojených s Autosalonem 2007, které usnadňovaly tvorbu zpravodajství o této automobilové akci.
PR