Ze starého Favorita nový Kaipan 17.6.2007 09:37 - tisková zpráva
Vezměte jednoho postaršího Favorita, vykuchejte, sloupněte karoserii, přisypte něco pikantních dílů Kaipan, to vše vyztužte rámem a zabalte do nové karoserie Kaipan 14.
Navrch nasypte nějaká ta světélka, chromečky a ozdobičky, nalijte trochu benzínu, nastartujte a pomalu zahřívejte při mírném ohni ve válcích. Potom si již jen vychutnávejte jízdu s větrem ve vlasech.
Takto by se dal popsat návod na nového Kaipana 14, jak jej představila malá česká továrna na auta ze Smržovky v průběhu tiskové konference na veletrhu Autosalon Brno 2007. Kaipan navazuje na tradice prvorepublikových výrobců a karosáře sportovních roadsterů. Při výrobě automobilu Kaipan 14, která je vlastně přestavbou, jsou, kromě karoserie, převzaty z původního automobilu všechny podstatné komponenty – motor, převodovka, nápravy, brzdy, řízení, výfuk, nádrž, elektroinstalace a další díly. Tyto jsou osazeny do nové karoserie s výztužným rámem, vybavené novými světly, sedadly, zpětnými zrcátky a dalšími drobnostmi.
Z pětisedadlového malého rodinného automobilu tak vznikne nový atraktivní dvousedadlový sporťák. Je velmi sparťansky vybaven, nemá dveře ani střechu. Jeho celková hmotnost je snížena o několik set kilogramů, což spolu s výše uvedenými změnami přispívá k lepší akceleraci vozidla, ke zlepšení jízdních vlastností a celkovému příjemnému pocitu z jízdy. Roadster je prostě roadster a ten český můžete mít při kompletní přestavbě vozidla za 457 000 Kč. Kromě hotových přestavěných Kaipanů se tento dodává i formou stavebnic.
Při tomto způsobu přestavby dostane zákazník sadu dílů (“J“ nebo „K“) a z té a ze svého Favorita s doklady si pak podle návodu a pod dohledem či pomocí firmy Kaipan smontuje nový vůz v podstatě sám. Cena stavebnice „J“ je 143.000 Kč, cena stavebnice „K“ je 219.000 Kč. Při závěrečné prohlídce hotového automobilu je však před vydáním technického průkazu účtována částka 25.000 Kč.
PR Více na : www.autosalon.cz
|