|
Limit maximální rychlosti u trucků také na Dakaru! Pavel Jelínek
Pořadatelská A.S.O. vydala memorandum k nadcházejícímu 27. ročníku soutěže, jeho součástí je také nástin nejzávažnějších změn, které se jej budou týkat. Kromě opětovného avíza úplného zákazu centrálního dohušťování u všech osobních aut bez rozdílu je zajímavým bodem chystané omezení maximální rychlosti pro kamióny.
V dokumentu se říká, že rychlost kamiónů už přesáhla rozumné hranice, a tak se bude hlídat s pomocí GPS, a to na úrovni 160 km/h. Pro příznivce vozů Tatra to není špatná zpráva, obě tatrovky totiž mají maximálku těsně pod touto hranicí, naopak kamazy a dafy budou muset zpomalit. Je však otázkou, nakolik se toto opatření do pořadí v kategorii skutečně promítne. Maximálních rychlostí se hojněji dosahovalo zejména při etapách v Libyi a Egyptě, zatímco poslední ročník byl spíše z těch techničtějších a pomalejších.
Každé takové opatření je výsledkem nějakého kompromisu: zavedení minimální hmotnosti narazí vždy na odpor firmy DAF, restriktory používaji tatrovky i kamazy, ale bezviditelného efektu. Limit rychlosti na této úrovni tak vysloveně nepoškodí nikoho. A pak - nemá náhodou připravit půdu pro vstup některého z jiných továrních týmů, aby nebyla jeho pozice na začátek příliš nevýhodná? Spekuluje se o vstupu automobilky MAN na oficiální úrovni...
Jiří Vintr , www.car.cz
|
|