www.car.cz
 

i30 zahájí novou éru - Nový Hyundai i30 soupeřem v segmentu nižší střední třídy.
     18.6.2007 11:46 - tisková zpráva


i30 zahájí novou éru

10. 6. 2007 Tiskové středisko BVV – Automobilka Hyundai přichází na trh se smělými ambicemi. Nový Hyundai i30 se stane soupeřem vozů v segmentu nižší střední třídy. Jeho rivaly budou Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 nebo Renault Mégane.

Nový model i30 byl vyvíjen jako typický evropský vůz. Zákazník na „starém kontinentu“ je celkem konzervativní a má vysoké nároky jak na karosářská provedení a vnitřní prostornost, tak na širokou paletu motorů a jízdní vlastnosti. Model i30 by měl podle všeho ve všech kritériích Evropanům vyhovovat. V Evropě byl navržen, bude se tu vyrábět (v českých Nošovicích) a také pouze na „starém kontinentě“ prodávat. Vedle nejpopulárnější karosářské verze, pětidveřového hatchbacku, během krátké doby nabídne i praktickou variantu kombi.

Automobil s moderní koncepcí

Novým modelem i30 chce Hyundai oslovit řidiče a řidičky, jejichž prioritou při výběru vozu není pouze nízká cena. Zaujmout je chce moderní koncepcí, stejně jako dostatečnou paletou pohonných jednotek (benzínových i dieselových), několika stupni rozmanité výbavy, širokou paletou barev karoserie a typy interiéru. Pětidveřový hatchback se chlubí délkou 4 245 mm, celkovou šířkou 1 775 mm, výškou 1 480 milimetrů a rozvorem náprav 2 650 mm. Také Hyundai i30 ve verzi kombi, které se objeví na trhu později, vyhoví i zákazníkům hledajícím především prostorný automobil.

Tomu by totiž měl v neposlední řadě odpovídat i objem zavazadlového prostoru, který bude u hatchbacku i kombi možné ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedaček. Celkově působí interiér vyváženě a ergonomicky na úrovni, volant se drží dobře, vhodně po ruce je i řadicí páka. V interiéru jsou použity kvalitní materiály, plasty jsou měkčené, sedačky mají dobré tvarování, jsou i dostatečně komfortní.

 

Čtyři stupně výbavy

Konkurovat chce Hyundai i30 rovněž dostatečně širokou výbavou. Bude nabízen celkem ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium). Standardem pro vůz bude osm airbagů, protiblokovací systém brzd (ABS), centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s přehrávačem CD a MP3 a patnáctipalcová kola. Za příplatek nebo u vyšších verzí standardně přibudou ještě stabilizační systém (ESP), klimatizace nebo šestnáctipalcová kola. Novinka bude nabízena v deseti možných barevných odstínech, dvou perlových a v šesti metalických. Interiér bude vytvořen ze dvou druhů látek nebo kůže ve dvou odstínech.

 

Široká paleta motorů

Zcela srovnatelný s konkurencí bude Hyundai i30 také motory. Zákazník si bude moci vybrat z pěti agregátů, z toho dvě alternativy nabídnou i dieselové provedení. Nabídka startuje benzínovou čtrnáctistovkou s maximálním výkonem 80 kW při 6 200 1/min, šestnáctistovka poskytuje v benzínové variantě maximální výkon 90 kW, v dieselové verzi výkon 85 kW při 4 000 1/min a hlavně 235 N.m točivého momentu v rozmezí 1 900 až 2 500 1/min.

Jeho předností bude zcela jistě úspornost, protože kombinovanou spotřebu má na hranici 4,7 l/100 km. Vrcholem obou typů motorizací bude dvoulitr. Zatímco benzínová verze nabídne ze zdvihového objemu 1 975 cm3 maximální výkon 105 kW při 6 000 1/min, u dieselové to bude z objemu 1 991 cm3 maximální výkon 103 kW při 3 800 1/min. Největší točivý moment má benzínový dvoulitr na 188 N.m, dieselový 304 N.m. Benzínový dvoulitr spotřebuje na stokilometrové trase 7,1 litru pohonných hmot, dvoulitrový diesel pouhých 5,4 litru nafty.

 

Nové označení

Označení i30 „startuje“ u Hyundai novou éru nejen modelovou, ale i v označení. Zatímco v minulosti byly názvy pro vozidla vybírány tak, aby vyjadřovaly vlastnosti neodmyslitelně spjaté s jednotlivými modely, nyní se Hyundai rozhodl pro více „celostní“ přístup. Budoucí názvy vozidel budou orientovány na technologii a budou mít společný základ, snáze pochopitelný pro všechny. Hyundai se rozhodl pro alfa-numerické pojmenování, které vytvoří vazbu mezi technologií a základními hodnotami značky. Písmeno „i“ dokáže nést tři významy: představuje Inspiraci, Inovaci, Inteligenci.

Model i30 je prvním vozem Hyundai nesoucím písmeno „i“ ve svém názvu. Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě evropskému segmentu C. U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu „i“ připojována další písmena, například CW pro označení Crosswagon (kombi).

 

Hyundai z Česka

V autosalónech značky se nový model Hyundai i30 objeví v celé Evropě o letních prázdninách tohoto roku. Brzy po pětidveřovém hatchbacku přijde do prodeje i pětidveřové kombi. Od roku 2009 by se měla tato novinka vyrábět kompletně v prvním evropském závodě značky Hyundai v českých Nošovicích. Do té doby bude vyráběna v Koreji.

Nový kombík ze Slovenska

10. 6. 2007 Tiskové středisko BVV – S koncem letošních prázdnin by měla přijít do prodeje také žhavá novinka korejské automobilky Kia, která si odbývá svou premiéru na AUTOSALONU BRNO 2007.

Kia cee'd Sportywagon má na délku 4,5 metru (tedy o 235 mm více než hatchback), přičemž všechny centimetry přibyly až za zadními koly. Rozvor vozu zůstal na 2,65 m, čímž se cee'd řadí mezi špičku ve své třídě. Zvýšena byla i výška vozu, a to o 10 mm. Díky prodloužení narostl zavazadlový prostor kombi verze na 534 litrů, což je o téměř 200 litrů více než u hatchbacku. Po sklopení druhé řady sedadel vznikne prostor pro náklad o objemu až 1 664 l. Horní závěsy pátých dveří se navíc posunuly oproti hatchbacku o 225 mm, díky čemuž se usnadnil přístup do zavazadlového prostoru.

Nabídka motorizací je stejná jako v případě hatchbacku a zahrnuje tři zážehové (1,4, 1,6 a 2,0 l) a dva vznětové agregáty (1,6 a 2,0 l). V nabídce tak nechybí ani nový vznětový agregát o objemu 1,6 l, který nabízí maximální výkon 85 kW a který také vyrábí slovenská továrna korejské automobilky. Motory budou nabízeny ve spojení s manuálními i samočinnými převodovkami. Co se úrovní výbavy týká, budou stejné jako u hatchbacku, tedy tři (LX, EX a TX).

I na verzi kombi bude Kia poskytovat záruku na 7 let nebo 150 tisíc kilometrů, která se v případě prodeje vozu převede na nového vlastníka.
 
 
PR
Více na : www.autosalon.cz


 
 
Fotogalerie:   Dvoulitry z Mostu © VR

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose