Panda Panda: dvě energie, jeden směr 18.6.2007 11:54 - tisková zpráva
„Panda Panda“, nová verze na českém trhu, patří k těm vozům, které se vydaly po cestě přátelské životnímu prostředí. Právě ta se stala základní vůdčí filozofií při přípravě tohoto modelu. Orientace společnosti Fiat Group na životní prostředí přitom vychází ze dvou hlavních zásad:
• zlepšení ekologické kompatibility konvenčních motorů; • nasazení zdrojů pro rozvoj alternativních pohonných systémů.
V rámci probíhajícího hledání inovativních řešení považuje Fiat metanové pohonné jednotky v současné době za nejvhodnější a nejdostupnější technologickou variantu, která řeší problém znečišťování v městských oblastech.
Fiat je na poli alternativních kombinovaných pohonných jednotek benzin/metan již více než deset let světovou špičkou a nyní jako první výrobce nabízí „Natural Power“ u ekologicky přátelské řady s širokou škálou zelených aut.
Chytrá, praktická, příjemná a přívětivá k životnímu prostředí – to jsou typické charakteristiky „Pandy Pandy“, nového auta s minimálním dopadem na životní prostředí vybaveného motorem 1,2 l, 8v a využívajícím kombinovaný palivový systém na benzin a metan.
Tento originální pohon se stane novým standardem pro udržitelný scénář automobilové dopravy ve městě. „Panda Panda“ je dokonce ještě více inovativní, neboť překonává kompromisy typické pro auta s metanovým pohonem. V podlaze karosérie odvozené od verze 4x4 jsou zabudovány dvě samostatné metanové nádrže, každá s kapacitou 72 litrů. Vzhledem ke způsobu umístění těchto dvou nádrží je získán stejný prostor jako u původního vozu, a to pro dva cestující a zavazadla (o objemu asi 200 litrů při vzpřímených zadních sedadel). Umístění těchto dvou nádrží pod podlahou je z hlediska bezpečnosti tím nejlepším řešením.
Kapacita 72 litrů zajišťuje neočekávaně skvělý dojezd, který je, použije-li se pouze metan, asi 300 kilometrů. Kapacita palivové nádrže zůstává proti benzínové verzi nezměněná (30 l), takže řidič bude moci zůstat klidný i v místech, kde není síť dodavatelů metanu zrovna nejhustší.
„Panda Panda“ potvrzuje vedoucí postavení Fiatu v oblasti metanu a jeho neustálé hledání takových řešení, která uspokojují potřeby zákazníka a berou maximální ohled na životní prostředí. V porovnání s odpovídajícími benzínovými auty mají ta s metanovým pohonem emise CO2 nižší přibližně o 23% a tuhé emise (PM) u nich klesají prakticky na nulu. Je-li auto provozováno v metanovém režimu, jsou emise 114g CO2 /km v porovnání se 146 g CO2 /km v benzinovém režimu (kombinovaný cyklus).
„Panda Panda“ bude také k dispozici v provedení Dynamic nabízejícím celou řadu technických vymožeností, které mohou být přizpůsobeny na základě individuálních požadavků. Nová verze Pandy je rovněž ideální pro vozový park malých společností, neboť s ní lze jezdit bez omezení v každém městském centru.
Souhrnně lze říci, že „Panda Panda“ představuje přirozenou rovnováhu mezi jízdními vlastnostmi, respektem vůči životnímu prostředí, dlouhým dojezdem a nízkou spotřebou paliva. Dvě různá paliva, ale směr cesty je jenom na vás.
Fiat ČR s.r.o. Petra Vaňková PR + Press Manager
|