Vojtěch Štajf veze z Bohemie poháry a polepšil si v evropské zóně 18.6.2007 12:15 - tisková zpráva
ŠTAJF VEZE Z BOHEMIE POHÁRY I EVROPSKÉ BODY
Předloňské vítězství na Rally Bohemia výrazně přispělo ke konečné třetí příčce Vojtěcha Štajfa v celoročním hodnocení Evropského poháru – střed 2005. I letos se jezdci týmu Subaru ČR – Deník Blesk v okolí Liberce a Mladé Boleslavi dařilo a výsledná čtvrtá příčka jej opět přiblížila k nejvyšším sférám v hodnocení EP.
Extrémně těžké tratě si letos nachystali pro zúčastněné posádky pořadatelé 34.ročníku Rally Bohemia. Místním zvykem se už dávno stala náročná sobotní etapa vedená v okolí Jablonce nad Nisou a Železného Brodu. Letos ale do stejného prostoru organizátoři situovali i neděli s vrcholem obtížnosti českých automobilových soutěží posledních desítek let – čtyřicetikilometrovým testem Návarov.
Už první den soutěžení pořádně zkomplikovalo i počasí, na jehož vrtochy doplatila časovou ztrátou také posádka Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem. Špatná volba mokrých pneumatik na osychající test značila hned na prvním z dlouhých rychlostních zkoušek ztrátu několik desítek vteřin a postavení na hranici první desítky celkového pořadí. To výrazně zaostávalo za ambicemi úřadujících vicemistrů republiky. Další průběh soutěže byl ale pro posádku podstatně úspěšnější a po prvním dni usínali Vojtěch s Jiřím s vědomím páté příčky.
Ve druhé etapě si jezdci týmu Subaru ČR – Deník Blesk ještě o jedno místo polepšili a v konečném pořadí figurují na velmi dobré čtvrté pozici. To zároveň znamená i velký bodový příděl pro mistrovství republiky, ale také do Evropského poháru – Štajf s Černochem totiž v severní částí Čech také plnili své příjemné reprezentační povinnosti.
„Myslím, že můžeme být spokojeni,“ usmíval se v cíli třiatřicetiletý pražský jezdec. „Před námi skončili pouze úřadující šampión Pech a světem protřelí Kresta a Prokop, kteří mají už mnoho zkušeností s náročnými a dlouhými testy. Právě těmi letos Rally Bohemia nešetřila, testy a přejezdy mezi nimi byly dokonce tak dlouhé, že jsme litovali nezařazení vložené tankovací zóny – paliva nám opravdu v servisu už příliš nezbývalo. I já mám ale koncepci vytrvalostních testů raději než systém dlouhého seznamu kratších zkoušek, kde člověk neustále nasazuje a snímá přilbu. I proto jsem rád, že se nám tu už poněkolikáté tolik dařilo.
Svojí roli v tom určitě sehrála kvalitní příprava auta, kdy tým v čele s hlavním technikem Janem Kubíčkem skutečně optimálně nastavil pro tratě Bohemie především podvozek. Pomohly nám i nově instalované občerstvovací hadičky pro posádky a výtečné pneumatiky Pirelli. Po hodně dlouhé době jsem díky nim zažil zase soutěž, kterou jsme zvládli bez defektu (a to se týkalo i druhého týmového vozu). Naše gumy byly navíc v cíli dlouhých testů zřetelně méně opotřebované než obutí konkurence, zkrátka osvědčily se.“
Ani opětovná důkladná závěrečná technická kontrola už na Štajfovo umístění neměla vliv, a tak se mohl tým patřičně radovat. Body za čtvrtou pozici (a třetí ve skupině N) výrazně posunuly Štajfa i zpět do popředí národního šampionátu, hlavně ale dotáhly pilota vozu Subaru Impreza STI až k medailovým příčkám v Evropského poháru, který je hlavním cílem národní reprezentace.
Po Rally Bohemia v jeho hodnocení figurují před pražským jezdcem pouze české hvězdy Pech a Kresta, stejný bodový zisk jako Štajf má polský šampión Kuzaj. I proto se už posádka Štajf – Černoch moc těší na svůj následující start plánovaný na Horáckou rally, jež je součástí jak MMČR, tak i EP.
V Třebíči by se rád objevil i druhý jezdec týmu Jiří Vacek navigovaný na Bohemii premiérově Petrem Novákem. Podobně jako Štajf si i Vacek vybral smůlu hned v úvodu, když pro potíže se servem klesl v pořadí až k třicáté příčce. Možný následek krumlovské osudové chyby se pak naštěstí udobřil: „Na nepovedený úvod se nám naštěstí podařilo zapomenout a i když jsme se pak docela snažili náskok soupeřů zkracovat, výš než na dvacátou pozici v cíli už to nestačilo,“ vysvětluje Jiří Vacek.
„Pro nás je v letošním roce hlavně důležité sbírání zkušeností. Jsme proto rádi, že i přes jeden výlet mimo trať jsme nakonec náročnou soutěž zvládli a dojeli až na její cílovou rampu.“
Karel Špaček, media team
PR
|