Z Německého Trieru přivezl Milan Svoboda další traťový rekord 22.6.2007 22:06 - tisková zpráva
Až k lucemburským hranicím do 900 kilometry vzdaleného Německého Trieru museli jet o uplynulém víkendu vrchaři pro další Evropské body. Zdejší hrbolatá a těžká trať nepromíjí žádné chyby, o čemž se přesvědčil i jeden z favoritů Francouz Lionel Regal, který v první zavodní jízdě opustil neplánovaně silnici a přišel o možnost získat evropské body.
Divmm se, ‑e na takovi trati, jako je v Trieru se jezdm Mistrovstvm Evropy. Kroml poslednmho zhruba kilometroviho zseku, kter} se mi moc lmbm, je to zzka cesta s hrub}m asfaltem - je to takova Hopstrasse, xekl bych nevhodna pro zavody formulov}ch aut.
Milan Svoboda si do nlmeckiho Trieru pxivezl silni nachlazenm a tak mmsto sobotnmho volniho trininku na mokri trati lihil nastupujmcm chxipku. Jeho _ancm byla pravl mokra tra_ a pxedpovlo pohasm slibovala de__ovi pxeharky. Je znamo, ‑e se svojm dvoulitrovou Dallarou Milan doka‑e konkurovat na vodl i tlm nejrychlej_mm soupexym s mnohem v}konnlj_mmi txmlitrov}mi formulemi. Ve_keri zavodnm jmzdy v_ak provazelo slunehni pohasm a Milan Svoboda tak nemll mo‑nost udllat pxekvapenm.
V absolutnmm pořadí jsem dojel osmý a pátý ve formulových vozech, co‑ z hlediska pxmdllu body nenm nic moc, ale s v}konem jsem spokojen}. Provedli jsme zpravu podvozku a auto se chovalo zplnl skvlle, mohl jsem se letos poprvi opravdu opxmt do gum a zlep_il jsem svyj lorsk} dvoulitrov} rekord tito trati o 4 sekundy!!!!
V českim mistrovstvm se Milan rozhodl kvyli nesmyslnl pojat}m hesk}m technick}m pxedpisym vynechat o nadchazejmcmm vmkendu zavody v Kohoutovicmch a rozhodl se _etxit techniku pro dal_m boj o evropski body se silnlj_mmi txmlitry.
Hesk} mistrak nenm Vodafon, aby udllil v}jimky v_em. Letos zv}hodnili pouze txmlitry, kteri mohou startovat bez katalyzatory a pro nas to znamena pxedllavanm a pxenastavovanm auta jinak pro hesk} mistrak a jinak pro Evropu. Dost dobxe se to neda v hasovim presu mezi Evropou a Hesk}m mistrakem zvladat, tak jsem se rozhodl nlkteri zavody vynechat.
Kroml nesmysln}ch 40 kilogramy zava‑m je nutni podle heskiho technickiho pxedpisu na dvoulitrovou Dallaru namontovat funkhnm katalyzátor, který výrobce motoru vysloveně nedoporučuje s ohledem na jeho správnou funkci a životnost.
Milan Svoboda tak nedobrovolnl vklada boj o titul heskiho mistra vrchy 2007 do rukou soupexy. Kroml Kohoutovic zva‑uje vynechanm Vsetmna, kde je neznosnl hrbolata a pro formule nebezpehna tra_ a Suchiho vrchu, kde byl velmi nevhodně zvolen termín konání závodu s ohledem na účastníky závodů ME a kde poxadateli okradli jezdce i diváky o nejhezčí a nejtechnihtlj_m úsek v závěru této jinak nádherné trati
Hned za t}den heka evropski vrchaxe zxejml nejtl‑_m tra_ v celim serialu - Trento Bondone - 17 kilometry s pxev}_enmm 800 metry, 5 vesnic a celkem 256 zatahek.
Trento je zchvatn} kopec. Vloni jsem tam jel poprvi. Kdy‑ jsem si v prvnm jmzdl myslel, ‑e u‑ jedu do cmle, hekaly mne je_tl 2 vesnice. Je to tl‑ko zapamatovatelna tra_ a proto si dllam velki nadlje, ‑e bych zde mohl vmce potrapit txmlitry, ne‑ na kratk}ch tratmch... Vloni mi tam ode_el diferencial, letos pojedu se specialnl nastaven}m hlavnl na vracaky, kter}ch je tam X....
T}den po zavodech v Trentu nasleduje dal_m Evropsk} zavod na Italski pydl - Rieti u Xmma.
|