www.car.cz
 

Brněnské okruhové přesedání ostravského jezdce Petra Válka
     22.6.2007 22:14 - Pavel Jelínek


Celkem tří závodů se o minulém víkendu na brněnském Masarykově okruhu zúčastnil Petr Válek. Součástí podniku WTCC 2007 byl  totiž také  závod rychlých placek a sportovních  vozů, tedy Sports Car  Challenge 2007, v němž Válek vybojoval ve své třídě dokonce  medaili. Navíc se objevil v obou kláních  BMW 1 Challenge, kde v obou závodech úspěšně jezdil i na  medailových  pozicích, i když v cíli nakonec skončil  až těsně za medailí.

 

Kromě doplňkových závodů hlavního podniku  celého víkendu FIA WTCC, tedy  českých  seriálů ČP Škoda Octavia  a BMW 1 Challenge, kde startovali převážně čeští jezdci, se konal i dvojzávod série SCC (Sports Car  Challenge).  Jeho  promotéři Walter a Emanuel Pedrazzovi z Rakouska se tentokráte těšili z velkého zájmu jezdců a týmů a tedy ze slušně zaplněného startovního roštu. A samozřejmě také z divácké návštěvy, kterých podle oficiálních odhadů  přišlo  52 000.

 

Petr Válek jel tentokrát celkem tři závody – BMW 1 Challenge a jako jediný  Čech i SSC. V prvním závodě BMW jedniček po kolizi odstoupil z druhého místa, v druhém se pak  z desátého místa na startu probojoval až na  špici a to opět  až na  druhé místo, ale nakonec si dojel pro místo čtvrté. Se žlutým Porsche 996 GT3 RS  rakouského týmu  Renauer Motosport pak v silné konkurenci dojel třetí a  připsal si tak svůj ( i pro  tým ) nejlepší výsledek víkendu..

 

Startovní listině SSC už předem vévodil vůz Ferrari 333 SP silného rakouského týmu Race Aliance, když tentokráte s ním startoval pravidelný účastník FIA GT i šampionátu Dr. Thomas Gruber, který v sobotním závodu svoji roli favorita potvrdil absolutním vítězstvím.

 

Mimo stálých účastníků SCC se na startu objevily i dva vozy stáje Renauer Motorsport a sice již mírně letitý prototyp Tampolli Alfa Romeo ( dobře známý i z Brna a před lety i třeba z prvenství na Epilogu) . Dále do silně obsazené kategorie 3 osvědčené Porsche 996 GT3 RS. Ve druhém, nedělním sprintu SCC si vedl výborně špičkový jezdec Wolfgang Kaufmann, který s „plackou“ jezdil na druhém místě absolutně, ale v závěru nakonec  odstoupil pro poruchu palivového systému.

 

Radost šéfovi týmu  tak udělal jediný český jezdec v SCC Petr Válek, který potvrdil svoji zlepšující se formu a s vozem Porsche GT3 RS  v kontaktu s dvoulitrovými plackami zůstával na dohled vedoucího vozu GT kategorie.  Stupně vítězů a konkrétně  třetí místo byly v konkurenci deseti GT vozů pěknou odměnou. „ Auto jelo perfektně, celá špička se vešla do jedné sekundy v nejlepších časech na kolo, před koncem jsem chtěl zaútočit, ale vypadávala mi trojka v převodovce, a tak jsem byl spokojen s 3. místem v GT klasifikaci, radoval se Petr Válek.

 

Mimochodem se jednalo o jeho druhé letošní pódium. První  si vyjel na 24-hodinovém závodě v Dubai na začátku roku, kde také skončil na 3. místě ve třídě. „Ale i tento skvělý výsledek by asi zůstal bez očekávané odezvy, protože na místě Válka v předběžných výsledcích figuroval Bělorus Talkanitsa, startující se stejným vozem v sobotním závodě. Díky upřesňujícím informacím vedení týmu bylo vše uvedeno na pravou míru a tak je Válkovo  3. místo řádně potvrzeno v oficiálních výsledcích závodu v divizi 3,“ doplnil manager týmu.

 

Otázkou na jezdce  zůstává, jak se dá zvládnout přesedání  „z auta  do  auta“, když  se jedná o zcela rozličné vozy s různými jízdními vlastnostmi.Zvládnout se to dá, protože jsou to krátké sprinty. Hlavní je se koncentrovat na to, že člověk přesedá z auta do auta. Hlavně z tzv. civilního BMW 1 do závodního Porsche. Ale větší zážitek jsem měl z právě Bavoráků, kde jsem mimochodem startoval už při předchozím  závodě v Mostě. Musím říci, že jsem měl někdy pocit, že je to počítačová hra, tedy aspoň někteří si to určitě mysleli, protože tolik kolizí a těžkých havárek jsem v žádném velkém závodě ještě nezažil,“ dodal Válek.

 

Právě těsně za ním  totiž  došlo asi k největší  ráně celého víkendu, když  po vjezdu na „Stadión“ Masarykova okruhu dostal  smyk Radek Bareš a  zůstal napříč  závodní dráhou a v oblacích prachu. Vzápětí pak do  něj  z boku v rychlosti 90km/hod. narazil Daniel Skalický,který nestačil zareagovat. Oba jezdci skončili v péči  lékařů a zejména  Bareš byl po havárii dosti otřesen a nemohl ani  stát, ale  po preventivních prohlídkách oba opustili nemocnici bez následků na zdraví. Per Válek v té chvíli bojoval o  druhé místo, ale to nakonec  ztratil a dojel čtvrtý. Mimochodem, za ním skončil Lukáš Pešek, česká motocyklová jednička, kterému  to ovšem   velmi dobře šlo i  za volantem auta.

 

Válek byl s brněnským  víkendem spokojen ( i když   to v některých  fázích závodů  vypadalo  ještě na lepší  výsledek), ale zatím neví, zda se  do třetice  objeví za volantem  vozu  BMW 1.  „Těžko říci, pro mně je hlavní české mistrovství. A pak také plánujeme ještě nějaké starty s Porsche,“ doplnil Petr Válek.

 

Příští start ostravský tým Petra Válka plánuje v srpnu na okruhu v Mostě.

 

 

 

Pavel Jelínek, www.car.cz, www.e.auto.cz

Tisková informace týmu Válek Autosport a Renauer Motorsport

 

V Brně 22. června 2007

 

 

Týmové stránky : http://www.autovalek.com


 
 
Fotogalerie:   WTCC Brno pohledem Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose