Miloš Vágner nemohl na domácí Bohemii chybět 28.6.2007 12:40 - Vladimír Rožánek
Přestože Miloš Vágner teprve dokončuje stavbu svého nového soutěžního vozu, Škody Fabie RS TDi, nenechal si ujít start na Rally Bohemia.
„Start na domácí soutěži byl téměř povinností. Váhal jsem, jestli si půjčit kitovou Felicii, nebo vůz třídy N3. Obě varianty mě moc lákaly. Volba nakonec padla na Hondu Civic Type R. Viděl jsem jet s tímto autem například Petra Křížka na Krumlově a moc se mi to líbilo. Studoval jsem i jeho on-boardy. Před startem jsem měl možnost svézt se s vozem dvacet kilometrů na okruhu v Bělé. Díky proměnlivému počasí a přeháňkám jsem mohl vyzkoušet suché i mokré pneumatiky a poznat chování vozu v různých podmínkách. Zkoušel se hlavně jiný počítač motoru a nastavení podvozku. Na více nezbýval čas,“ vyjádřil se k seznamování s vozem Miloš.
Bohemia nabídla velmi obtížné a dlouhé rychlostní zkoušky. Také Milošovi se výběr tratí moc líbil.
„Nadchla mě technická náročnost erzet. Zaujal mě především čtyřicetikilometrový Návarov. Nikdy dříve jsem tak dlouho vložku nejel. Trošku problém jsem měl trénovat s použitím GPS. Bylo složité hlídat si rychlost a zároveň správně napsat rozpis. Zvlášť po téměř roční závodnické pauze,“ přiznává Miloš, jenž se naposledy objevil za volantem soutěžního vozu loni v létě při německém Diesel Cupu.
Na startu soutěže se Miloš vzhledem ke studijním povinnostem Zdeňka Hrůzy představil se spolujezdcem Markem Copem.
„Sosnovou jsme pojali jako poslední test a seznámení s autem před ostrým závodem. Na okruhu se dá více ztratit než získat a tak jsme jeli v pohodě. Také městská erzeta v ulicích Mladé Boleslavi byla zajímavá a velice technická. Množství obrubníků podél trati nedávalo prostor k chybám. Opravdové závody ale začínaly až na Liberecku. Nám se Sychrov velmi vydařil. Po informacích o tom, že na trati je hodně mokro, jsme na hondu obuli intermédia a přední pneumatiky jsme ještě pro jistotu prořízli. Udělali jsme na nich drážku jistoty. Po startu Sychrova jsme poznávali obtížnost tratě. Klouzalo to ještě více, než jsme čekali. Auto bylo dost nedotáčivé. Byl to trochu boj, ale od poloviny erzety už to bylo lepší. V rychlých pasážích jsme přicházeli na chyby v rozpisu, proto nás překvapil nejrychlejší čas ve třídě,“ popsal pilot z Bělé pod Bezdězem úspěšný vstup do soutěže. Spokojenost však neměla dlouhého trvání.
„Na čtvrté erzetě, Smržovce, už začínala trať osychat. Jen v lesích bylo stále mokro a hodně vytahaných nečistot. Snažili jsme se jet rychle a to se nám na jedenáctém kilometru stalo osudným. Rozpis neodpovídal rychlosti auta. Po rychlé pasáži následoval vjezd do lesa. Marek přečetl pozdě pravou osm do velkých brzd a já už s tím nedokázal udělat nic víc, než najít místo mezi mohutnými stromy. Autu se naštěstí nic nestalo, nebyl na něm ani škrábanec. Bohužel zůstalo viset na listí a jehličí a vzhledem k tomu, že místo bylo divácky nepřístupné, nebylo možné vrátit se na trať. Po skončení erzety nás bez problémů vytáhla ABA s oktávií a my bez sebemenších problémů odjeli po vlastní ose do servisu,“ popsal osudný okamžik Miloš.
Mechanici zkontrolovali vůz a připravili ho na druhý den a Miloš se rozhodl využít systém SupeRally.
„Neděli jsme vzhledem k nabrané časové ztrátě brali jako testovací. Hlavním důvodem proč pokračovat v soutěži, byla touha absolvovat Návarov. Ani tato etapa se neobešla bez problémů. Začal nám vyskakovat druhý rychlostní stupeň a tak jsme jeli často na trojku, čímž jsme ztráceli. Rozhodli jsme se ale dojet za každou cenu. Chtěl bych proto poděkovat týmu Motocarsport Zádveřice v čele s Tondou Tlusťákem, za dobře připravené auto a servis,“ říká pilot, kterému se nakonec pevná vůle vyplatila a obsadil třetí místo ve třídě N3.
Ani po Bohemii si Miloš od soutěží příliš neodpočinul. Týden po Bohemii se objevil na startu Memoriálu Aloise Janků na „horkém“ sedadle spolujezdce vedle Aleše Dlouhého ve voze Subaru Impreza Sti.
„Aleš hledal spolujezdce, který by zaskočil za Davida Martáska. Požádal mě, jestli bych s ním nejel. Je to můj kamarád a tak jsem neváhal. Prioritou bylo vyzkoušení a nastavení auta před velmi těžkou Kopnou, kde si Aleš odbude premiéru za volantem vozu N4,“ vysvětluje Miloš svůj druhý start ve dvou týdnech.
Aby toho nebylo málo, nebude Miloš chybět ani následující víkend na Rallysprintu Kopná. Tentokrát bude navigovat svého dalšího kamaráda, Ladislava Belingera, ve voze Škoda Felicia třídy A5.
Vlastimil Resl
|