Razantní příchod: to je nový Tiguan! 29.6.2007 14:04 - Vladimír Rožánek
Současně s prvními fotografiemi nového Tiguanu začíná automobilka Volkswagen odpočítávat čas do premiéry své 14. modelové řady. Tiguan se poprvé představí široké veřejnosti v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Na český trh pak bude uveden na přelomu roku 2007. Novinku charakterizuje kombinace síly a elegance - Tiguan je koncipován jako vůz pohybující se na rozhraní mezi obydleným světem a nekonečnou krajinou či mezi prací a volným časem. Tiguan je všestranně využitelný automobil s vysokou užitnou hodnotou, s průkopnickými technologiemi a s jízdní charakteristikou, jenž je stejně tak agilní jako i komfortní.
Druhé SUV značky Volkswagen přichází stejně jako v případě modelu Touareg se sebevědomým designem. Předek nového Tiguanu si ponechal sexy proporce, které Volkswagen poprvé představil u studie Concept A, jenž si získala celosvětovou pozornost. Po stranách se nad mohutnými lemy blatníku rozpíná protáhlá a svalnatě navržená silueta s pro Volkswagen typickým a nezaměnitelným C-sloupkem, krátký převis pak charakterizuje strmou záď vozu. Důležitým designovým prvkem jsou i přední a zadní světla ve sjednocených tvarech.
Verze modelu Tiguan
- Inovace: Všechny pohonné jednotky Tiguanu jsou přeplňované
- 18 a 28 stupňů: dvojí řešení přední partie s různými nájezdovými úhly
Pět motorů: Volkswagen bude model Tiguan – a to je zatím zcela unikátní – nabízet pouze s přeplňovanými motory: zážehovými jednotkami TSI poskytujícími výkony 110 kW (150 k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k) a vznětovými motory TDI s výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).
Dvě řešení přední partie: Dvě karosářské verze Tiguanu se liší zejména v řešení přední partie vozu. Verze „Trend & Fun” a „Sport & Style” jsou navrženy vepředu s maximálním nájezdovým úhlem 18 stupňů. Verze Tiguan „Track & Field” určená pro ještě náročnější offroadový provoz má přední nájezdový úhel dokonce 28 stupňů.
Podvozek modelu Tiguan
- Přední náprava: Koncepce McPherson s hliníkovým pomocným rámem
- Zadní náprava: Inovativní čtyřprvková zadní náprava ideálně odpovídá požadavkům pohonu všech čtyř kol systému 4Motion
Ještě před zahájením stavby prvního prototypu bylo rozhodnuto, že nový Tiguan musí být mimořádně bezpečným SUV vhodným pro aktivní styl řízení. Pro dosažení tohoto cíle využil vývojářský tým všechny dostupné prostředky. Nový Tiguan musel při homologačních testech v Africe prokázat, že zaručuje neutrální až mírně nedotáčivou charakteristiku řízení a neobyčejně nízký úhel klopení karoserie. Extrémně nerovné cesty na okraji Nambijské pouště také měly ještě jednou prověřit, jak vynikající je dynamická charakteristika chování vozu a jak dokonalý je komfort jízdy i za těch nejtěžších podmínek. Toho bylo dosaženo díky tomu, že ve specifikaci byly jasně stanoveny požadavky: dosáhnout bezprecendentní úrovně v dynamice, komfortu a bezpečnosti jízdy.
Při konstrukci podvozku byly sledovány zejména tyto cíle:
- Agilní chování vozu.
- Velmi dokonalé tlumení vibrací a skvělý jízdní komfort.
- Nízký úhel klopení karoserie s harmonickou dynamikou naklápění.
- Vysoká dynamická stabilita řízení.
- Vynikající chování v obtížném terénu.
Přední náprava: Náročné požadavky byly splněny díky koncepci podvozku, která ustavuje novou kvalitu ve své třídě: vepředu je Tiguan opatřen nápravou McPherson speciálně optimalizovanou pro SUV, která je uložena v jednodílném pomocném rámu z hliníkové slitiny.
Zadní náprava: Také čtyřprvková zadní náprava byla optimalizována tak, aby maximálně vyhovovala stálému pohonu všech čtyř kol systému 4Motion. Čtyřprvková zadní náprava Tiguanu je pro danou kombinaci přímo určena. Extrémně robustní ale zároveň i dynamicky navržená geometrie nápravy se již osvědčila v modelu Passat 4Motion. Nicméně pro lepší odolnost proti vysoké zátěži při offroadovém provozu je Tiguan opatřen zcela nově navrženým pomocným rámem z vysokopevnostní oceli, nahrazujícím odpovídající díl z hliníkové slitiny.
Obdobným způsobem byla upravena i zadní náprava verze Tiguanu s předním pohonem. Podvozek už neobsahuje kloubový hřídel ani koncový zadní pohon a hnací hřídele, ale v obou variantách pohonu je použit pomocný rám. Inovativní modulární systém zadní nápravy má velmi pozitivní vliv na snížení výrobních nákladů.
|