Radosti i neúspěchy týmu PMV Motorsport 3.7.2007 17:26 - Vladimír Rožánek
Po medailemi ověnčené premiéře na Agrotec Iveco rally Hustopeče čekala na posádku PMV Motorsportu skoro dvouměsíční závodní přestávka, vyplněná především pečlivou přípravou soutěžní techniky. Svůj druhý letošní start si Přemysl a Michal Šebestovi odbyli při Eurostroj rally v Tišnově, kde změřili síly s velmi slušnou mezinárodní konkurencí. Na trati je sice provázela smůla, chuť si ale dokázali výborně spravit hned o tři týdny později na další soutěži sprintového seriálu na Kopné. Nejoblíbenější český rallysprint jim přinesl nejen bodovaný výsledek v hodnocení skupiny, ale především první vítězství ve třídě na soutěži mistrovství České republiky.
Tišnovská Eurostroj rally byla třetím dílem Mistrovství České republiky ve sprintrally, Poháru České republiky v rally a jako jediná naše soutěž nabídla tuzemským dvojicím srovnání s rakouskými piloty, bojujícími o body do seriálu Austrian Rallye Challenge. K radosti Přemka s Michalem Rakušané výrazně přiostřili jinak skomírající konkurenci ve třídě A7 a značně pozvedli sportovní hodnotu celé soutěže. „Strategie na závod byla jasná – dovézt auto do cíle. Pro první rundu jsme se tedy rozhodli pro opatrnější začátek, ale výsledné časy nás opravdu mile překvapily. Chtěli jsme zrychlit, tyto plány však nakonec bohužel skončily v koši, protože nám na třetí zkoušce praskly štefty na kole a nám nezbylo, než zklamaní odstoupit ze závodu,“ vrátil se ke smolnému tišnovskému závodu Přemek, který sice po dvou zkouškách figuroval na výborném druhém místě ve své třídě, zbytek závodu už ale s bratrem Michalem sledoval jen jako divák.
Spravit chuť si hodonínský tým přijel na nejoblíbenější český sprint, konající se na Valašsku. Impromat rallysprint Kopná je už léta piloty z Čech přezdíván jako „malé mistrovství světa pro Moraváky“ a na jeho trati se schází výborná konkurence. Náročnou soutěž se navíc podařilo pro letošek pořadatelům ještě více ztížit a výsledná porce 77 „ostrých“ kilometrů byla pro všechny zúčastněné opravdu mimořádně náročnou zkouškou. „Trať je tady nejpěknější, co jsme zatím najížděli, je tu hodně technických, zrádných míst a jsou zde i nebezpečná místa. Ale právě to našemu autu vyhovuje,“ liboval si před startem Přemek. To ještě netušil, že už na první rychlostní zkoušce mu odpadne jediný soupeř ve třídě v podobě Halalova Focusu a po zbytek závodu se bude soustředit jen na umístění v pořadí skupiny A. „Na třetí zkoušce jsme mírně spadli na louku, ale zdržení bylo minimální. Větším problémem se ukázal být slábnoucí výkon motoru, který nás trápil celou druhou sekci. V servise před poslední RZ se nám podařilo odhalit příčinu a zajímalo nás, jak se to odrazí na výsledcích. Zkouška nám šla dobře až na poslední 2 km před cílem. V nejvyšším bodě testu nám prasklo táhlo plynu, ale naštěstí se do cíle jelo pořád z kopce, a tak jsme dorazili až do stopky. Po ručním nastavení plynu se nám podařilo velmi náročný závod dokončit a my si mohli vychutnat atmosféru vyhlášení výsledků, kam jsme si přišli pro pohár za první pozici ve třídě A7,“ zhodnotil soutěž Přemek, který si zároveň připsal body za osmou pozici ve skupině A.
Posádka Přemysl Šebesta – Michal Šebesta se díky vítězství na Kopné posunula na průběžné třetí místo tabulky třídy A7 Mistrovství České republiky ve sprintrally, kde se prozatím museli sklonit pouze před Janem Halalou a Milanem Šimečkem. Další soutěží, na které budeme moci posádku dvoulitrového Fordu Escort RS 2000 vidět znovu v akci, se stane zářijová Böttcher rally Vyškov, jež se uskuteční jako součást Mistrovství České republiky v rally.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
|