www.car.cz
 

Český tým Convers MenX úspěšně zvládl Le Mans a dojel 14 tý
     7.7.2007 10:20 - tisková zpráva


Tým Convers MenX s jezdci Robertem Perglem, Alexejem Vasiljevem a Tomášem Kostkou se dokázal výborně vypořádat s nástrahami legendárního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans a dojel na osmém místě třídy GT1 a v absolutním pořadí mu patří 14. místo.


Dráha v La Sarthe hostila čtyřiadvacetihodinový závod již po 75. Convers MenX tým do něj nasadil jediné Ferrari třídy GT1, konkrétně model 550 Maranello. Samotný závod je hodně náročný a letos se k němu přidaly ještě rozmary počasí, které komplikovaly život všech účastníků již od kvalifikací. Suchá trať byla jen v určitých částech středečního programu, tým se tak raději soustředil ladění vozu pro závod a klidné zajetí potřebného kvalifikačního času u všech jezdců. Dosažený nejlepší čas tak v žádném případě neodrážel rychlost vozu ani jezdců.

Start 24 hodin Le Mans byl letos uspíšen už na 15 hodinu, do vozu s číslem 67 usedl jako první Pergl, následné střídání probíhalo v rytmu Vasiljev, Kostka a poté se pořadí jezdců opakovalo. Stejně jako v loňské sezoně Le Mans Series se tým mohl spolehnout na spolehlivost Maranella, o které se starají čeští mechanici. Zatímco start se odehrál na suchu, brzy poté se ale dostavila silná bouřka a i v dalším průběhu závodu se měnily podmínky. Od půlky noci se situace vcelku uklidnila a jelo na suchu. Jediným hodně nepříjemným okamžikem byla chvíle, kdy se o kolo zpět jedoucí Corvette C5 týmu Alphand pokusila předjet Kotsku. Jezdec francouzského týmu přecenil své možnosti a zezadu torpédoval Ferrari, vše se naštěstí obešlo jen ulomenou částí zadního nárazníku, bez které se dalo pokračovat. Díky stabilním výkonům jezdců a bezproblémovému chodu vozu se Ferrari 550 Maranello průběžně posouvalo s výše a výše. Samotný závěr zdramatizovalo hlavně počasí, po nedělním poledni začalo pršet a hodinu před cílem déšť zesílil natolik, že pořadatelé museli vyslat na trať zpomalovací vůz. Ten se stáhl pár minut před cílem, ale žádná dramata se již nekonala.

Ferrari 550 Maranello připravované týmem českých mechaniků, z nichž část byla zapůjčena českým zastoupením značek Ferrari a Maserati společností HP Exclusiv, běželo po celý závod jako hodinky a v boxech strávilo minimum času pouze při doplňování paliva a měnění pneumatik. V cíl byl COnvers MenX tým odmávnut jako osmý ve třídě GT1, kde startovalo 15 vozů, a 14. v absolutním pořadí všech tříd, přitom k závodu bylo přihlášeno 55 vozů.

Robert Pergl: „Jsem rád, že se nám podařilo závod dokončit. Le Mans jsem si užíval. Po celý závod jsem se cítil velmi dobře, navíc vůz jel bez problémů a mohli jsme držet dohodnutý plán, kterým bylo zejména dojetí do cíle. Letos to byl můj první závod s Maranellem a tak jsem sám byl zvědavý, jak to zvládnu, ale věřil jsem, že mám z loňských dvou sezon dost zkušeností. To se potvrdilo, neměl jsem žádný problém a jízdou jsem se bavil.“

Alexej Vasiljev: „Byla to těžká práce. Čtyřiadvacet hodin je hodně dlouhých, času na odpočinek není mnoho. Jsem potěšený, že jsem dostal možnost závod dokončit a protnout cílovou čáru. Podmínky se od soboty hodně měnily, ale my jsme nechybovali.“

Tomáš Kostka: „Le Mans na mě udělalo velký dojem, asi jako na všechny nováčky. Jsem moc rád, že se mi podařilo závod dokončit hned na první pokus. Závod není snadný sám o sobě, je hodně vyčerpávající a ještě ke všemu se hodně měnilo počasí a podmínky na trati, takže to bylo vypětí nejen fyzické, ale i psychické. Nejel jsem úplnou hranu, prvořadé bylo dojet a na trati je několik míst, kde sebemenší chyba znamená setkání se svodidly.“

 

Ivo Horn, technický ředitel: „Náš cíl jsme splnili, chtěli jsme dokončit závod. Maranello jelo bez jediného problémů, po celý závod jsme na něj prakticky nemuseli šáhnout a jenom jsme měnili pneumatiky a doplňovali benzín. Už před Le Mans jsme byli realisty ohledně možného výsledku, Maranello vyjelo na závodní tratě v roce 2001 a jeho vývoj prakticky skončil v roce 2004, takže se těžko může rovnat s novými Corvettami nebo Aston Martiny.  Velký dík patří jezdcům i mechanikům, nikdo nechyboval a každý přispěl k dokončení hodně náročného závodu. O tom, jak moc je náročný ví asi jenom ti, kteří ho někdy jeli. O to více si ceníme toho, že jsme neměli žádné technické problémy.“


Menx


 
 
Fotogalerie:   Momentky z superkrosu v Litovli od Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose