Olomoucký rodák byl na hrbolaté dráze mezi až příliš blízkými bariérami rychlý od samého začátku. V obou volných trénincích dojel pátý, v kvalifikaci, která kvůli nehodám a pořadatelským zmatkům byla často přerušována, skončil osmý. Dnešní závod přinesl pouhá čtyři ostrá kola z původních šestnácti plánovaných. V pátém okruhu totiž čtyř havarující jezdci zablokovali trať.
Jury závod zastavila, a když se po odklizení pobitých formulí pole opět rozjelo, nedostali piloti šanci sešlápnout plynový pedál až k podlaze. Dvě kola zbývající do časového limitu se totiž odjela za zpomalovacím vozem. Stejně jako ostatní podniky atraktivní série se i čtvrtý z osmi dvojzávodů IFM jede v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC.
Zítřejší závod odvysílá naživo Eurosport 2. Začátek je ve 14.30.
Erik Janiš: „Samozřejmě mě moc těší, že jsem získal při premiéře v IFM body, ale jinak je to tady hrůza. Myslím z organizačního pohledu. Zmatky začaly v první volném tréninku a neustaly ani v závodě. Kdo z vás doma sledoval přímý přenos Eurosportu, asi mi dá za pravdu. Závodilo se pouhá čtyři kola! No nic, snad to bude zítra lepší. Dnes jsem měl radost z dobrého startu i z udržení bodované pozice.
Ale mohlo to být lepší, nebýt jednoho z řady divných pořadatelských zásahů. Před startem závodu se zásadně změnil profil šikany před startem. V kvalifikaci se jezdila na jedničku, s čímž jsem počítal i pro závod. Jenže oni ji změnili tak, že se dala proletět na trojku. V zahřívacím kole jsme ji přitom ani nemohli projet, protože kužely z pneumatik se tam dávaly až po startu…“
Antonín Charouz: „Jsem rád, že Erik potvrdil to, co o něm vím – že je velmi rychlý. Stáj si jej od prvních jízd velmi pochvalovala, především pro jeho maximální rychlost. Erik ví, že je vře hře pro roli pilota české reprezentace pro A1 Grand Prix a zatím svou úlohu zvládá velmi dobře.“
Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: „Erik podává skvělý výkon, jsem z něj nadšený. Žádná chyba, profi přístup, parádní rychlost, prostě radost spolupracovat. Zítra bude startovat z druhého místa, což může znamenat místo na stupních vítězů. Pokud se něco extra nestane, má Erik na podium velkou šanci.“
Výsledky, IFM, 7. z 16 závodů, Porto
1. Pablo SANCHEZ LOPEZ (Alan Racing) 38:09.503
2. Marcello PUGLISI (Promotorsport) -0.648
3. Jerome D'AMBROSIO (Cram Competition) -1.763
4. Johnny CECOTTO JR (Ombra Racing) -2.517
5. Salvatore GATTO (Alan Racing) -3.056
6. Norbert SIEDLER (ADM Motorsport) -3.914
7. Erik JANIŠ (I.S.R.) -5.421
16. Nick DE BRUIJN (I.S.R.) -14.392
Startovalo 26 jezdců
Internet: www.internationalformulamaster.com
Livetiming: www.internationalformulamaster.com
Průběžné pořadí organizátoři nevydali – bude doplněno později
Kalendář IFM 2007
20. května - Valencia - Španělsko
3. června - Pau - Francie
17. června - Brno - Česká republika
8. července - Porto - Portugalsko
29. července - Anderstorp - Švédsko
26. srpna - Oschersleben - Německo
23. září - Brands Hatch - Anglie
7. října - Monza – Itálie
Internet: www.internationalformulamaster.com
Livetiming: www.internationalformulamaster.com
BPA