Janiš šel do čela nedlouho po startu z druhého místa, pak odolal ostrému ataku Rakušana Siedlera a začal početnému poli ujíždět. V čele však zůstal jen do poloviny závodu. Druhý jezdec pražského týmu I.S.R. Nick de Bruijn dojel pátý.
Devatenáctiletý Janiš poutal jako nováček velkou pozornost od prvních volných jízd. Byl v nich totiž vždy pátý, v kvalifikaci skončil osmý a v prvním závodě sedmý. Dnes, v závodě silném větru s létajícími igelitkami na trati a v mračnech prachu, měl na vítězství. Jakmile se začal soupeřům vzdalovat, vyjel na úzkou městskou trať kvůli havárii dvou pilotů zpomalovací vůz.
Jakmile po pěti kolech odbočil do boxů, Janišova formule nezrychlila. Naopak. Olomoucký rodák bezmocně přihlížel, jak jej soupeři zdolávají. Pomalu dokroužil do boxů, kde vůz odstavil. Šlo o vadný ovladač řazení. Součástka je slabostí formulí IFM. Přestává fungovat průběžně všem jezdcům. Stejně jako všechny ostatní závody, i portugalský podnik se jel v rámci MS cestovních vozů WTCC a byl živě přenášen TV stanicemi Eurosport a Eurosport2.
Erik Janiš: „Co říci po závodě, ve kterém jsem vedl, ujížděl ostatním, ale nakonec šachovnici neviděl? Jsem zklamán. Nicméně na nováčka jsem si nevedl špatně, myslím. Onen váleček, který ovládá řazení formule, je dětskou nemocí nových aut a tentokrát tenhle bacil postihl mě. Když safety car odbočil do depa, zůstala mi v převodovce viset jedna rychlost, asi trojka. Na displeji blikala čísla jako splašená, nešlo s tím už nic dělat.“
Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: „Erik splnil, ne, předčil má očekávání. Na to, že jel s autem i v celém mistrovství poprvé, podal vynikající výkon. Stejně tak bezvadná byla i komunikace s ním. Jeho rychlost a schopnost řešit problémy, nastavení, cokoli během závodního víkendu, je vynikající. Velká škoda technické závady, ale bohužel, ovladač řazení je nejchoulostivější věc v autě, která od začátku sezony průběžně přestává fungovat celému startovnímu poli. My měli smůlu, že se to stalo v tu nejméně vhodnou chvíli.“
Výsledky, IFM, 8. z 16 závodů (neděle), Porto
1. Norbert SIEDLER (ADM Motosport) 15 kol za 35:04.135
2. Salvatore GATTO (Alan Racing) -3.523
3. Marcello PUGLISI (Promotorsport) -4.293
4. Marco BONANOMI (Euronova Racing) -5.661
5. Nick DE BRUIJN (I.S.R.) -8.220
Erik JANIŠ (I.S.R.) nedojel pro technickou závadu
Startovalo 26 jezdců
IFM, 7. z 16 závodů (sobota), Porto
1. Pablo SANCHEZ LOPEZ (Alan Racing) 38:09.503
2. Marcello PUGLISI (Promotorsport) -0.648
3. Jerome D'AMBROSIO (Cram Competition) -1.763
4. Johnny CECOTTO JR (Ombra Racing) -2.517
5. Salvatore GATTO (Alan Racing) -3.056
6. Norbert SIEDLER (ADM Motorsport) -3.914
7. Erik JANIŠ (I.S.R.) -5.421
16. Nick DE BRUIJN (I.S.R.) -14.392
Startovalo 26 jezdců
Internet: www.internationalformulamaster.com
Livetiming: www.internationalformulamaster.com
Průběžné pořadí po 8. z 16 závodů, jezdci
1. D’Ambrosio 49
2. Sanchez Polez 32
3. Gatto 28
4. Götz (I.S.R.) 24
17. de Bruijn (I.S.R) 3
18. E. Janiš (I.S.R.) 2
Stáje
1. Alan Racing 65
2. Cram Competition 57
3. J.D. Motosport 42
4. I.S.R. 26
Kalendář IFM 2007
20. května - Valencia - Španělsko
3. června - Pau - Francie
17. června - Brno - Česká republika
8. července - Porto - Portugalsko
29. července - Anderstorp - Švédsko
26. srpna - Oschersleben - Německo
23. září - Brands Hatch - Anglie
7. října - Monza – Itálie
Internet: www.internationalformulamaster.com
Livetiming: www.internationalformulamaster.com
BPA