www.car.cz
 

Vrchař Jiří Sedláček : zima plná změn
     Pavel Jelínek


Zatímco Janík s Kašpárkem zůstávají u osvědčené techniky z loňska, poslední jmenovaný přichystal spoustu změn, jenž se většinou odehrávají pod kapotou a měly by přinést viditelné zlepšení.
Ale kdo vlastně je Jiří Sedláček? Na vrchařských závodech se objevuje již mnoho let a v dobách, kdy kočíroval historické BMW 2002 Ti, získal hned tři tituly vicemistra České republiky. Do ročníku 2003 však nastoupil s novým BMW M3 E36 vlastní konstrukce pro skupinu M, jenž svými volnějšími pravidly dává spoustu možností kreativním konstruktérům. V úvodních závodech ale bylo znát, že sériový motor i převodovka, na jinak velmi zdařilém šasi, nestačí na konkurenci, což vedlo k rozhodnutí týmu o předčasném ukončení sezony a započetí příprav na následující ročník.

V čem tedy BMW přes zimu zesílí? Pod kapotou již zaujímá své místo nový šestiválec o objemu 3.8 litru, jehož výkon předává zadní nápravě sekvenční šestistupňová převodovka a celý vůz také stojí na větších, osmnáctipalcových kolech. V praxi to tedy znamená více koňských sil, spoustu ušetřeného času při rychlém řazení bez použití spojky a lepší ovladatelnost.

Bylo by velice odvážné tvrdit, že právě tohle BMW nenajde přemožitele, protože skupina M zažívá za krátkou dobu své existence opravdu fantastický rozvoj, kdy přicházejí stále noví jezdci s velice výkonnými a drahými vozy, jenž jsou schopné porážet i otevřené formule, ale zároveň je velice pravděpodobné, že tvrdá práce Jiřího Sedláčka na stavbě automobilu, spolu s jeho jezdeckými schopnostmi, přinese své ovoce a stane se tak stálým a konkurenceschopným účastníkem mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu pro rok 2004.

Ondřej Koubek
 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose