Tvrdost Křemene na Kopné doprovázel kouř z brzdového obložení…..( a z Rudy Kouřila) 8.7.2007 23:55 - tisková zpráva
Letos již podruhé jsme mohli vidět na sprintrally soutěžní posádku Michal Křemen - Ruda Kouřil s vozem Honda Civic 1,6 VTi ze „stáje“ Böhm RallyeSport Teamu.
Vše podstatné co se dělo ve voze i mimo něj na eRZetách kolem Slušovic, tedy na XV. IMPROMAT Rallysprint Kopná si můžete přečíst v následujícím rozhovoru.
Montty: Jak se Vám jelo, co složení RZ a co vám dělalo největší problémy?
Michal: Ahoj, Ahoj, Ahoj, Kopná byla dle mého názoru velmi hezký, ale přitom velmi náročný podnik, který se mi moc líbil a náležitě jsme si ho užili. No myslím, že obecně vzato máme ještě nějaké mouchy v rozpise, například brzdný bod mnohdy není ideální, ale jinak z mé strany jsem s naší spoluprácí velmi spokojen 8-) .
Ruda: Jelo se nám dobře, složení RZ je parádní, hlavně kombinace Podhoran-Májová. Kopnou jedu vždy rád, je těžká a tedy hodně o rozpisu. A Michal mne překvapil tím, jak se s ní srovnal.
Nemohl jsem si nevšimnout, že jste některé úseky na RZ zvládali s bravurností zkušené posádky, čemuž nasvědčovaly i dosažené časy. Je to spíš zásluha jezdce, nebo mitfáry?
Michal: No, nemít vedle sebe tak zkušeného borce jako je Ruda, tak bych určitě nejel tak jak jedu. Tímto mu děkuji za to, že má tu odvahu si vedle mě sednout. Po tom všem co si Ruda prožil nedaleko Slušovic si myslím, že to je velké hrdinství.
(poznámka redakce: Barumka 2005 - na RZ 3 Slušovice velmi vážně havarovala posádka st. č. 87 Josef Koukola - Rudolf Kouřil na voze Honda Civic Type R, v plné rychlosti při ostrém sjezdu z Březové do Nových Dvorů vyletěli z tratě)
Ruda: Já myslím, že je to kombinace obého. Zkušenost a znalost určitých "vychytávek" trati mitfárou je výhoda, ale nemá-li jezdec "ruce", tak se ta výhoda ztrácí. A u nás se, myslím, neztratila.
To mě přivádí na otázku, kdo z Vás dvou má ve voze větší slovo? Michale, posloucháš rady zkušenějšího navigátora, nebo si občas prostě dupneš a jedeš si své? Rudo, dbá Michal tvých zkušeností a poslouchá tě na slovo, nebo je občas tak trochu rebel?
Michal: Ano jednou v Tišnově jsem si dupl, respektive na tu brzdu nedupl :-D a potáhl jsem to trošku dál než Ruda chtěl. Na tak těžké soutěži jako byla Kopná jsem si žádné „dupání“ již nedovolil. Myslím, že Ruda má hodně zkušeností které mi postupně předává, a zato jsem mu vděčný.
Ruda: Zatím se snažím mít hlavní slovo já, především co se jedná taktiky a stylu jízdy. Ale například do psaní rozpisu Michalovi už nemusím moc zasahovat. Navíc je disciplinovaný a poslouchá pokyny a rady bez náznaku jakéhokoliv rebelství. A zklidnit ho zatím není problém.
Minulý závod jste bohužel nedokončili pro poruchu převodovky, jak to bylo na Kopné? Co technika, byly nějaké potíže?
Michal: Ano, Tišnov byl trošku smolný a o to víc jsem se těšil na Kopnou. Auto od Vítka Böhma (Böhm RallyeSport Team) fungovalo bez nejmenšího problémů, stejně tak jako kluci „mechaničtí“ z Anvelu (Anvel Racing Team). Je to přímo ideální kombinace ;-) , mohu vřele doporučit.
Ruda: Jediná, na první RZ nefungoval interkom. Málem jsem si "vyřval" hlasivky. Ale to by se měl k příčině závady vyjádřit Michal.
(poznámka redakce: Michal měl před závodem problémy se sluchátky, která mu neustále vypadávala. Vzniklý problém se snažil vyřešit „šikovnějším“ upevněním sluchátek k helmě. Výsledek „opravy“ byl ten, že je vlastně zaslepil, no a je jasné, že bez spojení není velení. A jak pravil Ruda: Z toho vyplynula snad jediná naše krizovka, kdy Michal vůbec neslyšel jak vypadá zatáčka za horizontem, ale svědomitě to podržel.)
Čtvrté místo v N/2 je na první dojetý závod velice dobrý výsledek. Jste s výsledkem spokojeni, nebo nespokojení s pocitem, že by to snad šlo i na bednu?
Michal: Já jsem spokojený, už jen proto, že jsme tak náročnou soutěž dokončili a to bez újmy na zdraví a autě. A to čtvrté místo je pěkné, ale zatím není kam „spěchat“. Pevně věřím, že letos ještě nějaký pěkný výsledek zajedeme a snad i na tu vysněnou bednu se dostaneme (kdo by nechtěl).
Ruda: Z mého pohledu je to úspěch a jsem spokojen. Pocit z jízdy byl dobrý. Důležitý je pro mne hlavně rozbor dosažených časů na jednotlivých úsecích. A z něj je vidět rychlení ve vztahu k posádkám před námi a tudíž i důvod přiblížení se k nim.
Na kterých letošních podnicích Vás ještě uvidíme a co plánujete do budoucna?
Michal: Všechny jednodenní rallysprinty jsou pro nás prioritou číslo jedna, to co bude navíc je jedině dobře. Do budoucna chceme zkusit něco rychlejšího, ale těch možností je tolik, že nemá cenu předbíhat.
Ruda: Určitě musíme dojet pět podniků tak, aby Michal mohl ještě letos požádat o mezinárodní licenci. A dál? To nechávám na "šéfech".
Michale, uvidíme tě letos ještě na kopcích? Pojedeš sám, nebo to pojedete s Rudou v rámci trénování a testování? Bude to s EVO IX nebo s Hondou?
Michal: Tak nějaký kopec bych určitě chtěl ještě letos odjet, protože s EVO IX. se jede moc pěkně. Záleží na dohodě, já se ničemu nebráním a jsem pro vyzkoušet si rozpis v něčem rychlejším.
Díky oběma za rozhovor a přeji do dalších podniků hodně štěstí.
Michal: Za posádku bych vám všem chtěl tímto poděkovat za podporu.
Rozhovor připravil: Montty
|