www.car.cz
 

Obě vsetínská subaru v cíli slovenské Rožňavy
     10.7.2007 08:06 - tisková zpráva


Vozy Subaru Impreza vsetínské stáje Jaromíra Tomaštíka konečně prolomily smůlu letošní sezony a na rallye slovenského šampionátu v Rožňavě oba spatřily cíl. I když výsledkově nedopadly zcela podle týmových představ, přesto si mohl vedoucí týmu oddechnout, že nezdary ze začátku sezony jsou snad již za nimi.

 

Ještě před vystoupením na Slovensku skončila plánovaná účast na Rally Bohemia pro Jaromíra Tomaštíka bohužel opět předčasně. Nejprve si horké chvilky zažili mechanici, když museli těsně před startem měnit na voze turbo, které kvůli nevyhovujícímu restriktoru neprošlo technickou přejímkou. Jaromír Tomaštík pak vyhrál na okruhu v Sosnové rozjížďku nad Marcelem Tučkem, další pokračování v soutěži však znemožnila technická závada. Turbo postupně vadlo, a motor tak pomalu ztrácel výkon. Posádka Tomaštík–Lasevič ze soutěže po RZ6 odstoupila.

 

Tým Jaromíra Tomaštíka má letos v plánu účast na několika soutěžích slovenského šampionátu. První v týmovém kalendáři byla Rally Rožňava. Na start se ze vsetínské stáje postavila obě auta – novější evoluce N11 s posádkou Tomaštík–Vrečka a starší N10 s posádkou ve složení Fecko–Hausknotz.

 

Jaromír Tomaštík patřil před startem k černým koňům soutěže. Ač na Slovensku ještě s escortem sesbíral spoustu vavřínů, v Rožňavě hostoval úplně poprvé. „Chceme se pěkně svézt a porovnat se se silnou konkurencí. Zdejší vložky jsou hodně těžké, ale svým rytmickým charakterem mi vyhovují. Uvidíme, jak nám to na nich půjde,“ rozmýšlel před soutěží vsetínský jezdec. Přítrž všem potenciálním ambicím mu ale udělal už první vracák na divácké RZ v Rožňavě.

 

„Tak dlouho jsem se před zatáčkou rozmýšlel, jakým způsobem ji mám projet, až jsem zvolil zcela špatnou stopu a navíc mě překvapilo množství nečistot. Auto už se jen bezmocně svezlo k okraji chodníku, kde jsme urazili obě pravá kola,“ popsal incident, který jej poslal do superrally se ztrátou pěti minut na čelo soutěže. Mechanikům se naštěstí podařilo dát vůz i za pomoci dílů z tréninkového subaru Silvestra Mikulaštíka dohromady, a tak si mohla valašská dvojice zazávodit i druhý den na lesních rychlostních zkouškách.

 

A vedlo se jí obstojně. Pravidlem byly časy v první desítce, v závěru těsně za první pětkou absolutního pořadí. „Druhý den jsme se už jen soustředili na testování, například jsme si dost názorně vyzkoušeli rozdíly mezi různými druhy paliv. Celkově jsme se pěkně svezli a obzvlášť rychlé pasáže na úzkých silničkách vedoucích z kopce byly pro mě tím správným adrenalinem. Tuto jízdu hodnotím jako letos zatím nejpříjemnější, zvlášť v novém autě. Největší radost mám z toho, že oba vozy jsou bez jakýchkoliv technických problémů v cíli soutěže,“ oddechnul si v závěru Tomaštík.

 

Premiéru za volantem imprezy měl na Slovensku Igor Fecko. Nebyla to pro něj ale premiéra nijak jednoduchá. „Tratě, které máme absolvovat, se nedají srovnat s ničím, na čem jsem dosud jezdil. Mám z nich velký respekt stejně jako z vozu, se kterým jsem jel naposledy pořádný závod více než před rokem, a tehdy to navíc skončilo nepříjemnou havárií. Pro nás bude vítězstvím dostat se vůbec do cíle,“ nedělal si žádné ambice Bratislavan.

 

Řádně jej vyškolil již úvodní prolog, který absolvoval díky nesmírně klouzavému asfaltu a nevhodným pneumatikám značně rozevlátým stylem. Druhý den na rychlostních zkouškách mezi stromy se už naštěstí žádných krizových momentů nedočkal, a v souladu s předsevzetím tak dovezl druhé týmové subaru do cíle bez škrábnutí.

 

„Byla to obrovsky náročná soutěž a jsem moc rád, že se s ní Igor dokázal tak dobře popasovat. Určitě to pro něj po takové roční závodnické pauze nebylo lehké, obzvlášť proto, že jeho poslední účinkování skončilo odvozem auta do kovošrotu. Podal ale spolehlivý výkon a velmi příjemně mě překvapil. Věřím, že ještě letos bude mít šanci se v subaru svézt,“ pochválil týmového kolegu Jaromír Tomaštík.

 

Obě subaru nakonec dokončila soutěž vedle sebe ve výsledkové listině na 12. a 13. místě absolutního pořadí. „Vytvořili jsme rozhodně nejvyrovnanější tým startovního pole,“ smál se kurióznímu výsledku vedoucí týmu a neopomněl zmínit osoby, bez kterých by se to neobešlo: „Určitě musím poděkovat mechanikům, kteří v pátek do čtvrt na dvě v noci makali na autě, abychom se druhý den mohli svézt, a také Silvovi Mikulaštíkovi za náboj kola, který obětoval ze svého tréninkáče. O to více mě mrzí, že se mu auto zastavilo kvůli banální závadě těsně před startem do poslední RZ.

 

Zároveň musím pochválit pořadatele za skvělou trať. Měla sice mouchy v podobě velmi dlouhých přejezdů, ale to tady v horách zřejmě jinak nejde.“ Dalším vystoupením týmu bude účast tradiční dvojice Tomaštík–Lasevič na dalším podniku GA MMČR v Třebíči.

 

 

tisková zpráva


 
 
Fotogalerie:   Momentky z superkrosu v Litovli od Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose