Dan Michl s LOTUSEM Michl: absolutní vítěz závodu v chorvatském Čabaru !!! 15.7.2007 19:48 - Pavel Jelínek
Víkend 13.-15.července byl v kalendáři závodů automobilů do vrchu vyhrazen chorvatskému podniku INA Čabar, jehož absolutním vítězem se stal tentokrát Dan Michl s dovulitrovým vozem z vlastní produkce Lotus Michl 07/01, druhé místo patřilo Herbertu Pregartnerovi s Porsche Turbo (oba skupina E1) a třetí příčku vybojovala Gabriella Pedroni na Lole F3000.
Pětikilometrová trať, která vedla mezi vesničkami Gerovo a Tršće na slovinskochorvatských hranicích, měla velmi zatáčkovitý charakter a nepříliš kvalitní povrch. Jely se zde závody Evropského Poháru a Challenge i Mistrovství Evropy historických automobilů v závodech do vrchu, a závody chorvatských mistrovství, a celkem se na trať postupně vydalo devadesát jezdců.
V sobotních trénincích, z nichž první byl tzv. seznamovací (a placený), si nejlépe vedl Dan Michl před Miroslavem Fajkusem s Lucchini P3-95m, který jako jediný zastupoval skupinu CN, a Slovincem Marjanem Smrdeljem na Lole F3000. Čtvrté místo patřilo v trénincích Branko Krstulovićovi s Opelem Vectra, pátý byl Milan Kašpárek se Škodou Fabií.
Neděle se nesla veznamení závodního dne, dopoledne se jely tzv. warm-upy a po obědě přišla řada na regulérní závodní jízdy. Nejlépe se nakonec s horkem, měkkým asfaltem a klikatou tratí v absolutním pořadí vyrovnal opět Dan Michl, druhé místo nakonec vybojoval Rakušan Herbert Pregartner a třetí byla jediná dáma startovního pole, Italka Gabriella Pedroni. Těsně pod stupni vítězů skončil Milan Kašpárek, jeho syn Tomáš si nakonec dojel pro 16. místo absolutně.
Miroslava Fajkuse v první závodní jízdě zastavily bohužel hodiny. Pro Dana Michla je to v letošní sezóně, kterou absolvuje s novým vozem z dílny Michl Motorsport, první absolutní vítězství a zatím největší úspěch, protože dokázal porazit mnohem silnější vozy, kromě největšího konkurenta s Porsche Turbo i dvě formule E2-3000.
Ve skupině E1 bylo pořadí následující: 1. Michl (Lotus Michl, E1-2000), 2. Pregartner (Porsche Turbo, E1+4000), 4. Kašpárek M. (Škoda Fabia, E1-2000), 4. Kašpárek T. (VW Golf, E1-2000)
Závod historických automobilů zde byl posledním závodem první poloviny sezóny, a vzhledem k systému hodnocení sezóny (jeden závod z každé poloviny sezóny se do celkového hodnecení nezapočítává) byla účast jezdců velmi slabá. V absolutním pořadí nakonec zvítězil Josef Michl před Michalem Paterou a Milanem Stejskalem (všichni kategorie 2), celkové pátý byl František Čečil (současně vítěz kategorie 1).
PR
Jana Michlová
|