www.car.cz
 

Světový pohár sportovních vozů FIA GT : Ferrari znovu kraluje
     tisková zpráva


Světový pohár sportovních vozů FIA GT se rozjel na plné obrátky. První tři závody přinesly dramatické souboje a oproti loňskému ročníku, kdy zcela suverénně kralovala italská dvojice Thomas Biagi a Matteo Bobbi, nelze v žádném závodě předem tipovat vítěze.

Startovní pole je ve srovnání s loňským šampionátem o několik vozů chudší, ale mnohem vyrovnanější a pestřejší o několik zvučných jmen.
V silnější skupině vozů GT najdeme hned 9 vozů Ferrari 550/575M Maranello. Dva nasazuje tým BMS Scuderia Italia, po jednom týmy Care Racing a Wieth Racing, dva startují v barvách týmu GPC Giese Squadra Corse a tři u JMB Racing. Proti „rudé armádě“ z Maranella urputně bojuje pětice amerických monster Saleen S7R, které nasazují týmy Konrad Motorsport, Vitaphone Racing, Graham Nash Motorsport a dva vozy startují v barvách týmu RML. Stálými účastníky těchto závodů jsou i britské vozy Lister Storm s dvanáctiválcovými motory Jaguar a americké „zmije“ Chrysler Viper.

V letošní startovní listině najdeme po dvou vozech těchto značek. Příjemným překvapením je nástup vozů Lamborghini Murcielago německého týmu Reiter Engineering. Tým s výraznou podporou koncernu (VW) měl premiéru ve druhém závodě ve španělské Valencii a hned zle prohnal favorizované Ferrari a Saleeny a závod dokončil na třetím místě. V průběhu roku se čeká další výrazné oživení startovního pole. Při čtyřiadvacetihodinovce v belgickém Spa Francorchamps budou mít premiéru dva vozy Maserati a v závěru sezóny poprvé vyjedou na trať i britské vozy Aston Martin.

Ve „slabší“ divizi GTN bojují o body tradiční soupeři. Celá armáda vozů Porsche 996 GT3 a několik Ferrari 360 Modena. Není bez zajímavosti, že v prestižní čtyřiadvacetihodinovce ve Spa budou poprvé startovat v této divizi zbrusu nové BMW M3. Předsezónních testů na Monze se zúčastnil i britský tým Chaberline Engineering s vozy TVR Tuscan. Ale jestli se objeví v některých závodech šampionátu, nad tím visí zatím otazník.

Do vytrvalostního šampionátu, který navazuje na kdysi tak populární mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, se letos zapojilo hned několik známých a zkušených pilotů. Němci Michael Bartels a Uwe Alzen (oba na voze Saleen) byli dlouhá léta hvězdami prestižního seriálu DTM a mají bohaté zkušenosti z řady dalších velkých závodů. Rakušan Karl Wendlinger (Ferrari) jezdil až do své těžké havárie v Monaku (1994) Formuli 1, po té působil úspěšně právě v dlouhých závodech, včetně legendární čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Ostruhy právě z Le Mans mají i další borci, jako třeba Franz Konrad (Saleen), Emanuelle Collard a Stefano Ortelli (oba Porsche), Peter Kox (Lamborghini) nebo Christophe Bouchut (Viper). Velmi zdatně si vede i jediný český zástupce v šampionátu, brněnský tým Vonka Racing s vozem Porsche 996 GT3. Naposledy ve francouzském Magny Cours dojel celkově osmnáctý, ale pátým místem ve skupině GTN si připsal další cenné body do poháru FIA. Ty první získal tento tým za šesté místo ve skupině ve Valencii.

Jak dopadly úvodní tři závody letošního šampionátu? V královském parku v italské Monze zvítězila domácí dvojice Cappellari/Gollin na voze Ferrari Maranello. Těmto vozům patřilo i prvních pět míst. V úvodu závodu sice kralovaly v tréninku velmi rychlé americké vozy Saleen, ale díky technickým problémům byly odsunuty dozadu nebo ze závodu odstoupily… Ve Valencii Saleeny v úvodu závodu opět vodily pestré startovní pole, za nimi v těsném závěsu kroužily dva vozy Ferrari a nové černé Lamborghini. Ale ani ve Španělsku nasazené tempo nevydržely.

Díky jejich problémům se z druhého vítězství mohla radovat dvojice Capellari a Gollin na Ferrari. Ve francouzském Magny Cours už Saleeny smůla opustila a tak své letošní první vítězství mohla slavit německá dvojice Michael Bartels a Uwe Alzen. Další tři místa patřila dle očekávání vozům Ferrari, na pátém místě protnul cílovou čáru další Saleen trojice Lechner, Seiler a Konrad.
Ve skupině GTN zatím bez výjimky kralují vozy Porsche. Dvakrát zvítězila německá dvojice Sascha Maassen a Lukas Luhr, ve Francii si zlaté věnce vybojovalo duo Ortelli a Collard.

V brněnském závodě očekáváme startovní pole kolem třiceti vozů. Náročná trať loni sedla jako ušitá vozu Saleen týmu Konrad, ale nasazené tempo nevydržel a tak i u nás zvítězily vozy Ferrari. Letos to s obhajobou budou mít těžké. Saleeny se už asi zbavily dětských nemocí a své slovo do pranice budou chtít říct i piloti vozů Lamborghini a Lister Storm. V dlouhém závodě sehrají významnou roli zastávky v boxech a střídání jezdců. Pořadím by mohlo zamíchat i počasí.

Ve skupině GTN bude náš tým Vonka Racing na domácím kolbišti. Jestliže jejich vozu možná chybí nějaký ten koník ve srovnání s konkurencí, pak jejich trumfem v ruce bude bezesporu dokonalá znalost tratě. Za svoji odvahu a nasazení si zaslouží bohatý bodový příděl.

tisk info

oficiální stránky okruhu: www.automotodrombrno.cz

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose