Audi slaví 75. narozeniny 19.7.2007 11:03 - tisková zpráva
Společnost Audi, přesněji její firemní znak – čtyři kruhy – slaví narozeniny. Znak symbolizuje spojení čtyř automobilek (Audi, DKW, Horch a Wanderer) do koncernu Auto Union AG. Stalo se tak v létě roku 1932.
Na konci třicátých let nový znak koncernu Auto Union neslo každé jedno ze čtyř aut, které v Německu sjelo z výrobních linek. Přímý pokračovatel tradice, společnost Audi AG, dodnes nosí symbol čtyř kruhů na maskách chladičů svých automobilů. „Tyto čtyři kruhy i dnes ztělesňují jednoho z největších světových výrobců luxusních automobilů a jsou viditelným vyjádřením silného vnímání naší identity a kvality našich výrobků – stejně jako tomu bylo v minulosti, je tomu teď a bude i v budoucnu,“ uvedl pan Thomas Frank, vedoucí historického oddělení Audi Tradition.
Audi se samozřejmě chystá 75. výročí svého znaku pořádně oslavit. Oslavy
pod patronátem Audi Tradition se budou konat po celý rok 2007 na vybraných velkých, zajímavých akcích. Audi Tradition se například zúčastní srazů historických automobilů nebo rallye jako jsou například Concours d'Elegance
de Bergerac, Mille Miglia, Donau Classic, Sachsen Classic, Chronoswiss Classic či Gran Premio Nuvolari s mnoha různými klasickými automobily historických značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Ve Zwickau, Chemnitzu a Ingolstadtu mohou zájemci navštívit výstavy přibližující historii společnosti Auto Union AG.
Vraťme se v čase až do poloviny dvacátých let minulého století – k samotnému spojení čtyř německých automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Na německé výrobce automobilů začal být zpoza oceánu vyvíjen tlak. Výrobci aut na americkém kontinentu totiž naplno využili výhody masové automobilové produkce pomocí mechanických kompletačních linek. Potíže námi sledovaných čtyř saských společností se ještě více prohloubily v roce 1929, kdy svět zažil velkou hospodářskou krizi.
Jako východisko ze špatné situace navrhla Saská banka spojení čtyřlístku společností pod jednu vlajku. Tak se i později stalo a vznikl tak nový výrobce automobilů, Auto Union AG. Obchodní značky Audi, DKW, Horch a Wanderer zůstaly zachovány, ale aby si výrobci v rámci společenství zbytečně nekonkurovali, rozdělili si jasně úkoly: motocykly a malá auta pro DKW, střední automobily pro Wanderera, střední luxusnější segment pro Audi a exkluzivní, luxusní automobily pro značku Horch.
Dále byla centralizována administrativa, vývoj, testovací centrum, prodejní a marketingová pracoviště a vedení společnosti do města Chemnitz. Společnými silami byl prováděn výzkum a vývoj nových komponent a materiálů, který byl pro automobilový průmysl přínosem a to v celosvětovém měřítku.
Dnešní společnost Audi pokračuje ve šlépějích Auto Union. Že se jí to daří velmi dobře značí i to, že její prodeje rok od roku výrazně rostou a značka Audi se znovu napevno zabydlela ve velmi konkurenčním prémiovém segmentu – tam, kde se již v předválečné době nacházela a kam právem náleží.
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 100 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 442 tisíc vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.
Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi/Public Relations,
Tiskové informace, ceníky a technická data v elektronické podobě najdete na www.audi.cz
PR
|