I druhý sprint byl pro tým Defend-Lock motorsport úspěšný Pavel Jelínek
Po dvojnásobném medailovém úspěchu v zahajovacím podniku mistrovství České republiky ve sprintrallye vystoupili zástupci týmu Defend-Lock motorsport na stupně vítězů i ve druhé části šampionátu. V Autotec rallye si s vozem Škoda Felicia Kit Car 1600 posádka Vlastimil Brůzl – Petr Němec dojela pro bronz v klasifikaci třídy A do 1600 ccm a navíc obsadila páté místo ve skupině A.
V úvodu brněnské soutěže Brůzl s Němcem nepatřili k nejrychlejším ve skupině ani v klasifikaci třídy, kde jim po první rychlostní zkoušce patřila čtvrtá pozice. Postupně ovšem posádka své umístění vylepšovala, po třetím měřeném úseku se posunula na třetí příčku ve třídě a před polovinou rallye se v klasifikaci skupiny dostala z desáté pozice na šestou. “Začátek soutěže jsme absolvovali ve vlažnějším tempu,” vysvětloval Vlastimil Brůzl. “S vozem jsme startovali po dvouměsíční pauze a protože nás při první soutěži provázeli technické problémy, s plně funkčním autem jsme se nyní více sžívali. Navíc seznamovací jízdy před sprintem jsme absolvovali v dešti a časové tísni,” uvedl dále jezdec a pokračoval: “Bylo třeba, abych se věnoval svým povinnostem při zajišťování okruhového seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup, a tak jsem byl do posledních okamžiků na mosteckém autodromu, kde letošní pohár startoval. Do Brna jsem pak přicestoval až v noci před startem soutěže a příliš dobře se před startem nevyspal.”
Hned na začátku druhé série rychlostních zkoušek Brůzl s Němcem postoupili ve skupině na pátou příčku a na té potom soutěž dokončili. “Ztráta na soupeře před námi už byla taková, že jsme se je před závěrem už nepokoušeli výrazněji atakovat. Nechtěli jsme jet úplně na hranici,” řekl Vlastimil Brůzl a dodal: “V situaci, za které jsme startovali, jsme v soutěži dosáhli asi maximum. Myslím, že s třetím místem ve třídě i pátou příčkou ve skupině můžeme být spokojeni.”
Více štěstí v Autotec rallye postrádala další týmová dvojice Milan Poživil – Radek Ježek, která svoji Škodu Felicia Kit Car 1600 odstavila po absolvování první rychlostní zkoušky. Příčinou byl únik oleje z převodovky. “Asi v jedné třetiny úvodního měřeného úseku jsme začali v autě cítit olej. Mysleli jsme si, že je to z motoru, ale po projetí cílem jsme zjistili, že pochází z rychlostní skříně,” prozradil čtyřicetiletý jezdec. “Vzhledem k tomu, že do servisní zóny jsme měli dost daleko a cestou bychom museli absolvovat ještě tři rychlostní zkoušky, rozhodli jsme se raději vůz odstavit, aby nedošlo k většímu poničení převodovky,” dodal Poživil.
Tisková zpráva
|