www.car.cz
 

Tlusťák dodržel slib a vyhrál
     Pavel Jelínek


Po vcelku smolném druhém místě v Púchově, sliboval Antonín Tlusťák, že do Brna jede vyhrát alespoň o deset vteřin. Slib dodržel a snad i překonal, když skutečně vyhrál a to dokonce více než o minutu. Eva Vykydalová po delší pauze sváděla do poslední vložky tuhý boj se Zuzanou Cserhalmiovou o post nejrychlejší ženy za volantem a také Míša Maňovská se v jízdě podle zcela nového rozpisu postupně, ale viditelně zlepšovala.

Do brněnského sprintu vyrazili Antonín Tlusťák s Jiřím Marešem pořádně nabuzení. Vždyť v Okříškách se moc nesvezli a na Matadoru přišli o vedení v úplném závěru. Tentokrát chtěli vyhrát a hned na první vložce porazili svého letos největšího rivala Petra Křížka o sedm vteřin. Desetinový rozdíl na druhé erzetě dával tušit, že ani jejich soupeř se nevzdává lehce a to slibovalo drama až do samého konce. Přesto se Tlusťákovi s Marešem podařilo na dalších dvou měřených testech náskok zvýšit až na dvanáct vteřin. Ani to nemusí vždy stačit, ale bylo s čím hospodařit. Vše nakonec vyřešil Křížkův stroj, který odmítl poslušnost a náskok posádky Motocarsport Zádveřice na čele skupiny Narostl rázem na téměř minutu. “Trať je pěkná, jedna vložka je trošku rychlejší, ale jde to. Ani není na asfaltu moc vytahané špíny. Vedeme, máme náskok, tak to snad udržíme,” řekl v servisní zoně před startem druhé poloviny soutěže Tlusťák, který po odpadnutí Křížka jel druhé průjezdy již volněji. Přesto se přiblížil k bodované patnáctce v absolutním pořadí. Nakonec z toho bylo sedmnácté místo v cíli, deset vteřin za absolutními body, ale o ty nakonec ani nešlo. Důležitější bylo vítězství ve třídě a hlavně ve skupině N, díky kterému poskočili na čtvrté místo po dvou odjetých soutěžích. Také v hodnocení juniorů si připsali vítězství a rovněž drží prozatím čtvrtou příčku. Obě tato umístění jsou ovlivněna nulovým bodovým ziskem z Okříšek. O další postup vpřed se budou snažit na domácí půdě při sprintu v Kopné. A co umístění říkali oba členové posádky v cíli? “Konečně jsme vyhráli. Konec jsme jeli už na jistotu a sledovali oblohu, jestli nezaprší. Pro jistotu jsme měli alespoň dvě mokré pneu sebou v autě,” říkal Toník a Jiří dodal: “S Křížkem jsme se tahali o vteřinky a bylo by to tak asi až do cíle. Je škoda, že musel odstoupit, mohlo to být zajímavější. Každopádně si myslím, že vítězství jsme si již zasloužili.”

Dalším kdo mohl být spokojený byly obě dámské posádky. Zejména Eva Vykydalová s Miluší Davidovou (Miluše se dušovala, že v Krumlově již opět pojede za volantem svého VW Polo) ve třídě N 1600 předváděla velký sport, když se snažila uhájit svou pozici před Zuzanou Cserhalmiovou. Nakonec se to nepodařilo, když do hry vstoupila smůla v podobě pomalejšího vozu, který dojely na poslední vložce, a dlouho se nenašlo místo k předjetí... “Jela jsem naposledy v Sosnové, ale nasadily jsme ostřejší tempo, k čemuž mi pomohla i Miluška svými zkušenostmi. Dokázala odhadnout jestli mám ještě držet, nebo radši některou část tratě prodat. Když jsme se po čtvrté vložce dostaly před Zuzku Cserhalmiovou, chtěly jsme to udržet, šlo i o body do dámského poháru. Nakonec se nám to nepovedlo. Zuzka zajela poslední vložku opravdu skvěle a nás víc než polovinu z devatenácti kilometrů brzdila Andrea Trunkátová. Škoda, až na ten závěr jsem spokojená”, uzavřela malinko smutně v cíli, osmá ve své třídě, Eva Vykydalová.

O jedno místo níže skončila Michaela Maňovská a Kateřinou Blahoutovou. V Okříškách poprvé startovaly na nový rozpis a ani v Brně s ním neměly zkušeností na rozdávání, takže je čekalo spíše učení. Ostatně učení má v těchto dnes plnou hlavu i Kateřina, která se připravuje k závěrečným zkouškám a myšlenky na rallye musely jít na čas stranou. Zlepšení bylo viditelné zejména při druhých průjezdech, kde se Míša s Kačkou zlepšily celkem o třičtvrtě minuty. “Druhá část byla opravdu lepší. Přestala jsem ve vracečkách řadit jedničku, která mě zpomalovala a honda to nepotřebuje. Také už pod čísly zatáček tuším jejich tvar. Zní to blbě, ale dřív jsem měla rozdělené zatáčky na pět stupňů a pětka byla nejrychlejší. Teď jedeme desítkový rozpis a nejrychlejší je jednička. Z toho je vidět, že zmatek v uších je pochopitelný, ale už se to lepší. Jen se bojím, kdy na mne Kačka promluví japonsky, protože bude z japonštiny skládat zkoušku a má jí také plnou hlavu. Na dalších sprintech a snad i na Bohemce už bude víc klidu,” uzavřela se smíchem Míša.

 

Milan Hauer
www.motorsport-review.cz

Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com  

 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose