www.car.cz
 

SEAT představí svůj první diesel v šampionátu FIA WTCC
     24.7.2007 15:54 - tisková zpráva


SVĚTOVÁ NOVINKA V ANDERSTORPU

 

·         Jordi Gené a Yvan Muller budou ve Švédsku poprvé řídit León WTCC vybavený motorem TDI s 280 koňmi, odvozeným z agregátu, který pracuje v sériovém modelu León FR

 

Příští podnik šampionátu FIA World Touring Car Championship bude milníkem pro SEAT i pro závody FIA. Poprvé se totiž do závodů světové série organizované automobilovou federací FIA zapojuje vůz poháněný vznětovým motorem.

 

SEAT pošle již tento víkend (28.-29.7.2007) na trať ve švédském Anderstorpu dva vozy s motorem TDI. Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), dodávaném například v Leónu FR, byl v posledních měsících usilovně vyvíjen pro závodní využití. Šéfinženýr týmu SEAT Sport Benoit Bagur k tomu říká: „Ponechali jsme si blok motoru a hlavu válců sériového motoru, ale změnili jsme turbodmychadlo a převodovku. Navíc jsme museli přepracovat přední část, abychom sem zastavěli mezichladič stlačeného vzduchu a abychom mohli vytvořit nové vstupy pro vzduch. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže jsme kvůli optimálnímu zatížení náprav museli přerozdělit část hmotnosti vozu.“

 

Po dlouhém období testování se novinka představí také na závodních tratích. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost vozů týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu a patřičně tak usnadnit cestu k vítězstvím v poháru jezdců i konstruktérů.

 

Jordi Gené a Yvan Muller jsou zodpovědní za pilotování prvních dvou speciálů. Uvedení nové techniky na závodní tratě je jednou z nejnovějších výzev, které před SEAT Sport stojí. Nic takového by ale nebylo možné bez příslušného sportovního předpisu, kterým FIA účast vznětových závodních vozů umožnila.

 

Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Předpisy nám umožnily přihlásit do závodů automobil, vybavený vznětovým motorem, a my jsme byli připraveni akceptovat tuto výzvu. Jsme spokojeni s výsledky testů a věříme, že se León TDI WTCC může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu stát konkurenceschopným vozem.

 

Prozatím jej bude řídit Yvan Muller a Jordi Gené, který byl zodpovědný za vývoj vozu. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain budou i nadále jezdit s běžnými Leóny WTCC.“

 

SEAT Leon TDI WTCC Technická Data

 

Výchozí model

SEAT León 2.0 TDI FR

 

MOTOR

Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů.

Zdvihový objem: 1968 cm3

Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm

Nejvyšší výkon : 280 k při  4000 min-1

Nejvyšší točivý moment : 450 Nm při 2500 min-1

Mazání s mokrou klikovou skříní

 

PŘEVODY

Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením.

Spojka: dvoulamelová.

Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností.

 

PODVOZEK

Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.

Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.

Řízení: hřebenové s posilovačem.

 

BRZDY

Dvoukruhový hydraulický systém bez posilovače.

Přední brzdy: 4pístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm

Zadní brzdy: 2pístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm

 

ROZMĚRY

Délka: 4330 mm

Šířka: 1849 mm

Rozvor: 2600 mm

Minimální hmotnost: 1170 kg (včetně řidiče)

 

 

Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice.

http://media.seat.com/en/seatsport.html

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Požár AUDI DTM s J.Kopeckým za volantem v Jarním Brně 2007, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose