Devatenáctiletý závodník letos prožívá úspěšnou sezonu – s Lamborghini Gallardo září v evropském mistrovství FIA GT3, je na čele průběžného pořadí české populární série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, stihl odmaturovat i složit zkoušky na vysokou školu. K tomu úspěšná premiéra v IFM za pražskou stáj I.S.R. Antonína Charouze a Igora Salaquardy. Po dvojzávodě v Anderstorpu čeká Janiše testování na německém Oscherslebenu, kde se o posledním srpnovém víkendu uskuteční další podnik mistrovství.
Anderstorp, jinak též Scandinavian Raceway, patřil do kalendáře formule 1 sice jen v letech 1973 až 1978, nicméně zaznamenal řadu pozoruhodností, které ční v historii světa Grand Prix dodnes. V roce 1976 tam na prvních dvou místech skončily legendární šestikolky Tyrrell P34, vyhrál Jody Scheckter před Patrickem Depaillerem. O dvě sezony později tam zvítězil jiný revoluční stroj, Brabham BT 46B, pro speciální ventilátor pod zadním křídlem zvaný „vysavač“. Jeho pilot Niki Lauda dodnes drží rekord trati. V obou případech jde o jediná vítězství příslušných formulí, přičemž brabham byl ihned po triumfu zakázán.
Stejně jako všechna ostatní závody IFM, i švédské jízdy poběží přímo v televizi. Sobotní závod pustí stanice Eurosport v pravé poledne, nedělní přenos Eurosportu 2 začne v 10.15.
Erik Janiš: „Jsem moc rád, že po mé premiéře v Portu pojedu v šampionátu IFM i ve švédském Anderstorpu. Pokud bych uspěl, mám šanci získat místo v české reprezentaci ve formuli A1 Grand Prix, to je velká výzva. Navíc jsem řízení vozu IFM okamžitě oblíbil. Závodí se s ním prostě bezvadně. Že jsem se s autem docela sžil, bylo snad poznat i v Portu. Ze suverénního vedení v závodě mě ale srazila dolů technická závada.
Snad se to nebude ve Švédsku opakovat. Na Anderstorp se těším, jen doufám, že na klasickém autodromu budu v monopostu ve stejné pohodě jako v portugalských ulicích. Švédská trať má historii formule 1, ve Skandinávii je to nejslavnější dráha, věřím, že tam bude dobrá atmosféra a divácká kulisa.“
Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: „Erik v Portu předčil má očekávání, je proto logické, že ho ve svém týmu opět rád vidím. Doufám, že se nám vyhnou technické trable z minula. Pro Erika to bude vlastně další premiéra, protože městský okruh a klasická trať jsou zcela odlišná prostředí.
Náš jezdec z počátku mistrovství Max Götz nepokračuje, protože se mu nedaří zajisti sponzorský rozpočet. Vedle Erika tak stejně jako v Portu nastoupí Nick de Bruijn.“
Antonín Charouz: „Výkon Erika v Portu mě velmi zaujal. A nejen mne. Po závodech se mi ozvali zástupci několika týmů z různých šampionátů včetně MS cestovních vozů WTCC. I proto dostal Erik další šanci. Zopakuji hlavní důvod – máme ho v úzkém výběru jezdců pro naši stáj v A1 Grand Prix.
Pokud Erik v Anderstorpu nezklame, bude mít sedačku v ájedničce zase o něco blíže.“
Harmonogram IFM v Anderstorpu
Pátek 27. 7.
13.30 – 14.00 1. volný trénink
14.05 – 14.35 2. volný trénink
17.15 – 17.45 kvalifikace
Sobota 28.7.
12.20 1. závod
Neděle 29. 7.
10.25 2. závod
Livetiming: www.formulamaster.net
Průběžné pořadí po 8. z 16 závodů, jezdci
1. D’Ambrosio 49
2. Sanchez Polez 32
3. Gatto 28
4. Götz (I.S.R.) 24
17. de Bruijn (I.S.R) 3
18. E. Janiš (I.S.R.) 2
Stáje
1. Alan Racing 65
2. Cram Competition 57
3. J.D. Motosport 42
4. I.S.R. 26
Kalendář IFM 2007
20. května - Valencia - Španělsko
3. června - Pau - Francie
17. června - Brno - Česká republika
8. července - Porto - Portugalsko
29. července - Anderstorp - Švédsko
26. srpna - Oschersleben - Německo
23. září - Brands Hatch - Anglie
7. října - Monza – Itálie
Internet: www.internationalformulamaster.com
Livetiming: www.formulamaster.net
BPA