Na cestu 35 evropskými zeměmi stačilo 752 eur! 30.7.2007 07:45 - tisková zpráva
Po cestě dlouhé 15 520 kilometrů vedoucí 35 evropskými státy dorazil specialista na úspornou jízdu Gerhard Plattner ve středu 25. července s vozem Roomster 1.4 TDI 59 kW do Mladé Boleslavi.
Zakončil tak úspěšnou „Roomster Family Tour“, na kterou se z města automobilů vydal před čtyřmi týdny s tísíci eury, a při níž nakonec za pohonné hmoty utratil jen 752 eur. Novinářům v Zákaznickém centru automobilky Škoda se tak mohl pochlubit 248 jednoeurovými mincemi, které mu zbyly. Jeho plně naložený Roomster se spokojil v průměru se 4,5 litry na 100 kilometrů při průměrné rychlosti 78 km/h! Gerhardu Plattnerovi se tak podařilo podat působivý důkaz o tom, že i plně naložený vůz (pomocí figurín s reálnou váhou) může mít nízkou spotřebu a svému majiteli přitom poskytnout požitek ze svižné jízdy i v hustém provozu v době prázdnin.
Do servisu musel Roomster během své cesty Evropou pouze jednou a to na výměnu čelního skla po nárazu kamene u Říma. Obdobná nehoda pak potkala G. Plattnera i v Polsku, ale s naprasklým sklem už cestu bez problémů dokončil.
Nejhorší podmínky ho podle jeho slov čekaly při průjezdu Bulharskem a Rumunskem. V těchto státech se na nízkém jízdním průměru (místy jen necelých 40 km/hod.) „podepsala“, kromě špatných vozovek a železničních přejezdů i neuvěřitelně hustá kamionová doprava. Naopak velmi spokojen byl s průjezdem pobaltskými státy, kde nebyl provoz zdaleka tak silný a silnice byly ve výborném stavu. Stejně tak byl příjemně překvapen cenou nafty v Rusku, která činila v přepočtu velmi příjemných 14,- Kč za litr. Jak G. Plattner připustil, aby se co nejvíce přiblížil průměru 80 km/hod., který si naplánoval před začátkem cesty, musel v závěrečné „etapě“ z Berlína do Mladé Boleslavi poněkud „zrychlit“.
Své plány pro nejbližší období nechtěl Gerhard Plattner prozradit, ale připustil, že se značkou Škoda by rád spolupracoval i v budoucnu.
Trasa úsporné cesty Gerharda Plattnera se Škodou Roomster 1.4 TDI vedla přes Mladou Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženevu, Andorru La Vellu, Barcelonu, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajektem přes Ancona-Igoumenitsu, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislavu, Užhorod, Varšavu, Vilnius, Rigu, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajektem Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín konec v Mladé Boleslavi
Dalšími projekty zaměřenými na ekonomickou jízdu a ekologii, které Škoda Auto podporuje jsou Ecodriven a EconomyRun.
-ša-
|