V serpentinách nad Vírem při premiéře rozhodovaly tisíciny vteřiny 3.8.2007 07:55 - tisková zpráva
Dohromady 106 jezdců z České republiky, Polska, Slovenska i Maďarska a desetkrát tolik diváků, krásné počasí a ještě krásnější souboje na úzké tříkilometrové trati nedaleko Vírské přehradní nádrže. Taková byla kulisa premiérového klání s názvem Vírské serpentiny.
Debutující novinku vrchařského seriálu chtěl vyzkoušet každý, včetně zkušeného Martina Šípka z Bruntálu, jenž dokonce s manželkou přerušil dovolenou u moře a zamířil do Víru. „Samozřejmě, že mě lákaly jak soutěžní body, tak i nová trať. Je velmi dobrá i bezpečnější než mnohé její seriálové konkurentky. Snad je trochu hrbolatější pro můj vůz, ale jinak panovala spokojenost.
V sobotu to trochu organizačně skřípalo, ale to už tradiční jev našich soutěží, které nemají nouzi o závodníky,“ chválil vírské podmínky suverénní lídr průběžného pořadí třídy E1+2000.
Tentokrát oba soutěžní dny, i všechny čtyři soutěžní jízdy, si pro sebe bez milosti s třívteřinovým náskokem vyhradil Miloš Zmeškal z ARC Kyjov, čímž ne utvrdil, ale nejspíš zalil do betonu své průběžné vedení v letošní KWBT. To stejné, ovšem z pozice o příčku nižší, se dá říct i o Michalu Novickém ze sudoměřické stáje Kovosteel Novitech.
Daleko hustěji bylo ve slabších kubaturách. Ve třídě E1 – 1400 se v prvním soutěžním dnu nejvíce vedlo trojici čelechovických borců v pořadí Radim Mach, Filip Zelenský a Dušan Fišer, součtem jízd ale vyhrál Mach s náskokem dvou vteřin. V neděli jasná nadvláda stáje L.R.T. pokračovala, ovšem F. Zelenský mohutně zúročoval své tréninkové jízdy, absolvované v týdnu před závodem. I tak Mach přesto znovu vyhrál s náskokem neuvěřitelných čtyř tisícin vteřiny.
Souboje čtrnáctistovkových „estéček“ byly rovněž jen pro silné povahy. V sobotu byl nejrychlejší Opel Corsa řízený Rostislavem Kepeňem z Motor Racingu Stavěšice o pouhou vteřinu před Alešem Kaderkou (Suzuki Swift), bronz bral o pouhé čtyři tisíciny pomalejší Erich Prusek mladší z Holčovic (rovněž Suzuki Swift). O den později Prusek již urval vítězství a vteřinový smutek tentokrát přenechal Kepeňovi a Kaderkovi, když po stupních vítězů hodně silně pošilhával i junior Martin Zimák s Peugeotem.
Vozovka neúprosně zaříznutá do svahu si bohužel vybrala i svoji daň v podobě dvou krkolomných havárií. Své vozy v neděli značně poničil Jakub Kohn na Opelu Kadett (po sobotě 52. absolutně a 10. ve své třídě E1 – 2000) i Polák Grzegorz Rzepka s VW Golf I (v sobotu 83. v absolutní pořadí), když český pilot vyletěl v prvním kole a polský ve druhém.
StFi
|