www.car.cz
 

Jan Kopecký prožil v pátek ve Finsku smolnou etapu
     3.8.2007 22:03 - tisková zpráva


FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
Rally Finland, Jyväskylä
Pátek 3.srpna 2007, Finsko

Na programu páteční etapy Finské rallye bylo náročných jedenáct rychlostních zkoušek, na kterých soutěžní vozy doslova létaly vzduchem několik desítek metrů. Bohužel dnes nepřálo štěstí posádce Czech Rally Teamu Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek, která startuje s vozem Škoda Fabia WRC.

Jana v dnešní etapě provázely smolné defekty pneumatik, kvůli kterým mu patří po první etapě až sedmnáctá příčka průběžného pořadí.
„V dnešní etapě nám rozhodně štěstí nepřálo. Téměř celou etapu nás provázely defekty pneumatik. Aby té smůly nebylo málo, tak jsme odpoledne v servisní zóně z důvodu vadného vypínače nemohli nastartovat vůz.
Již po čtyřech kilometrech druhé rychlostní zkoušky nám vyházené kameny od předchozích vozů prorazily obě pravá kola. Na přejezdu mezi testy jsme vyměnili pravé přední kolo za rezervu, ale bohužel zadní muselo zůstat prázdné, neboť nemáme dvě rezervy.
V pátém testu jsem na jeden z mnoha skoků najel rychleji a po dopadu jsem měl vážné obavy, že se do následující zatáčky takzvaně „nevejdeme“. Proto jsem náš vůz musel poslat dříve do vnitřku zatáčky, i když jsem věděl, že tam jsou kameny. Prorazil jsem tam přední pneumatiku a do cíle dojel s defektem, poškozenou přední částí vozu a především značnou ztrátou.
Kluci v servisní zóně fantasticky zvládli opravu vozu. Bohužel při odjezdu z našeho servisního stání nešel vůz nastartovat, ačkoliv několik minut před skutečným odjezdem proběhl kontrolní start vozu bez problémů.
Odpolední rychlostní zkoušky jsme již zvládli podstatně lépe,“ řekl v cíli páteční etapy pilot Jan Kopecký.
„Páteční etapa se nám nepovedla. Finská rallye je velmi náročná soutěž a ačkoliv jsme se kvalitně připravili, dnes jsme nedosáhli očekávaného výsledku. Jana hned v úvodu etapy postihl defekt, který nebyl způsoben jezdeckou chybou. Vyhozený kámen na trať jedním ze soupeřů prorazil obě pravé pneumatiky a Jan s Filipem mohli vyměnit za rezervu pouze přední pneumatiku.
V páté rychlostní zkoušce vyřešil Jan správně krizovou situaci, i když prorazil pneumatiku a poškodil přední část vozu. Na tomto testu ztratila naše posádka více než jeden a půl minuty vlivem defektu pneumatiky, ale pokud by se rozhodla měnit pneumatiku na trati rychlostní zkoušky, byla by ztráta ještě větší. V přední části vozu došlo k poškození nárazníku, blatníku, ale především nápravnice. Proto jsme se rozhodli v servisní zóně vyměnit kompletní přední nápravu. Mechanici zvládli výměnu velmi dobře a přibližně šest minut před odjezdem ze servisu jsme po zapojení elektriky a hydrauliky provedli zkušební start motoru. Ten proběhl bez jakýchkoliv problémů. Bohužel těsně před odjezdem nešel motor nastartovat. Vinou byl vadný spínač na ovládacím panelu, který zasíláme v pravidelných servisních intervalech našemu dodavateli na repasi. Mechanická závada spínače způsobila pozdní odjezd naší posádky ze servisní zóny o pět minut, neboť výměna ovládacího panelu není jednoduchá záležitost.
Pokud bychom neprovedli zkušební start motoru po zapojení elektriky a hydrauliky, tak bych si penalizaci vyčítal, ale takto jsem si jist, že jsme provedli maximum. Pochopitelně na veškerou činnost v servisní zóně osobně dohlížím a nikdo ze členů našeho týmu neudělal žádnou ani drobnou chybu,“ doplnil Josef Kopecký.

www.CzechRallyTeam.com


 
 
Fotogalerie:   FIA GT - 24 hodin ve Spa © DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose