Pozor na počasí, varuje před Krumlovem Marcel Tuček Pavel Jelínek
Domažlický pilot zná čtvrtý podnik otevřeného mistrovství České republiky v automobilových soutěžích jako málokdo. S rychlostními zkouškami v okolí Českého Krumlova se poprvé seznámil před více než dvaceti roky. Tehdy startoval jako většina českých soutěžáků se škodovkou 120 LS. O pár let později přesedl do favorita a pak následoval dvoulitrový Opel Kadett, několik nissanů a v posledních letech se na trať vydával s vozem Mitsubishi Lancer. O jihočeské rallye by tedy mohl psát knihy. „Je to nejkrásnější soutěž v Česku. A současně nejnáročnější. Líbila se mně už v dobách, kdy jsem jezdil se škodovkami. A v čem je její kouzlo? Jede se poprvé v sezóně v rozkvetlé a zelené přírodě, což je pro oko příjemné, ale není vidět do zatáček. Silnice erzet totiž často lemují stromy nebo husté keře. A také se tady neustále mění počasí,“ uvedl Marcel Tuček. A právě časté změny počasí, kdy se během pár minut slunečný den obrátí ve vydatný liják, podle Tučkova mínění v SEAT Rallye často rozhodují o výsledcích. Ne každá posádka se totiž trefí do správné volby pneumatik.
„Několikrát si mě soupeři dobírali, že obouvám mokré gumy. Svítilo totiž slunce a nic nenasvědčovalo, že se to změní. Jenže to je pro Krumlov typické – za kopcem je všechno jinak. Po silnici se valí proudy vody a ten, kdo vsadil na slicky, má smůlu. Mně se v posledních rocích téměř pokaždé podařilo sáhnout po správných gumách. Věřím, že mě štěstí neopustí ani letos při startu s yarisem,“ přál si třiačtyřicetiletý jezdec.
Přesto se na jihu Čech Tuček nevyhnul karambolům v rychlostních zkouškách. Ten největší zaznamenal před dvěma roky na rychlostní zkoušce u Přídolí, nedaleko Českého Krumlova. Na horizont si s mitsubishi najel příliš rychle po skoku dlouhém několik desítek metrů auto neudržel na silnici a narazil do stromu. Vůz byl zle poničen, posádka vyvázla naštěstí jen s modřinami.
„Najel jsem si tam příliš rychle, tedy na plný plyn, a bylo to špatně. To místo si pochopitelně pamatuji. Jsem zvědavý, jak to tady půjde s yarisem. Je to přece jen menší auto než lancer, a tak tady nebudu muset ubírat,“ uvažoval jezdec. Českokrumlovská soutěž má po roky jednu perlu – rychlostní zkoušku Malonty. Ta patří k nejobtížnějším erzetám českého šampionátu. V minulosti na ní došlo k řadě těžkých havárií. Test je na české poměry hodně dlouhý – téměř pětadvacet kilometrů a přední jezdci tady dosahují průměrné rychlosti nad 120 km/h.
„Jede se v Malostech dvakrát v sobotu a bude se tady lámat chleb. Dá se tady získat mnoho vteřin či celé minuty. Ovšem také to může být opačně. Právě tady bude nutné zvolit správné obutí. A pro mě s yarisem, který nemá blokování diferenciálu a má je přední pohon, to bude obzvláště důležité. Vloni tady byl na část silnice položen nový asfaltový koberec, a tak se pojde ještě rychleji. Yaris fungoval při posledním startu v Brně perfektně a už se na Krumlov těším,“ prohlásil Tuček. Toyota Yaris 1.3 plzeňského týmu Klub Fox Racing bude mít na dveřích startovní číslo 15, neboť Tučkovi náleží nízké číslo kvůli tomu, že je prioritním jezdcem FAS.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|