www.car.cz
 

Pelhřimov 2007 a jeho úvod: Nejlépe začal Karel Trojan !
     4.8.2007 11:25 - tisková zpráva


V Pelhřimově začal nejlépe Trojan na mitsubishi

Úvod letošního ročníku IV.CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 – Memoriál Tomáše Vojtěcha se nesl ve znamení razantního nástupu jezdců ve vozech Mitsubishi Lancer EVO IX. Hned v první etapě, do níž se vydalo celkem 70 posádek, se za sebe seřadila pětice závodníků v mitsubishi. Vedení se ujal Karel Trojan a i po druhé etapě si udržel na dotírajícího Josefa Semeráda náskok 1,5 sekundy.

Na třetím místě se držel Zdeněk Vlček a čtvrtá příčka patřila Jiřímu Volfovi, vedle něhož se na pozici spolujezdkyně představila nová tvář – Kateřina Štorková. Na průběžném pátém místě se ocitl Vladimír Barvík, ale ve druhé rychlostní zkoušce havaroval. Nepříjemnosti musel čelit i Ivan Pistulka, jehož postihnul defekt.

Papírově největší favorité pelhřimovské rally začali zvolna. Leoš Flídr se Škodou Octavia WRC se po první rychlostní zkoušce Křešín ocitl až na třinácté příčce, po druhé erzetě se však vrátil do popředí a obsadil průběžné sedmé místo. Jeho kolega a hlavní rival Karel Trněný se ve voze stejné značky i specifikace dostal po Barvíkově havárii na pátou příčku.

Nedařilo se Tomáši Kurkovi, jenž se pohyboval až polovině druhé desítky. Po  druhé rychlostní zkoušce pokračovalo v soutěži celkem 66 posádek.

Průběžné pořadí jezdců po 2. rychlostní zkoušce:
1. Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) 8:46.1 min
2. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1.6 s
3. Vlček – Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3.2 s
4. Volf – Štorková (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5.5 s
5. Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 8.3 s
6. Arazim – Olšaník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 10.4
7. Flídr – Ehl (Škoda Octavia WRC) + 10.5
8. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 12.4
9. Peták – Joska (Renault Clio S1600) + 12.6
10. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 16.5

Ve třetí rychlostní zkoušce přišla pohroma pro Jiřího Volfa (Mitsubishi Lancer EVO IX), který urazil kolo a ze soutěže byl nucen odstoupit. Stejná nepříjemnost potkala i Tomáše Marka (Honda Civic VTi). To však nebylo vše - Jan Jakubec (Honda Civic VTi) havaroval a Jiří Daněk (Škoda Favorit 136 L) odstoupil kvůli poruše motoru.

Zároveň se ve třetí rychlostní zkoušce výrazně zvýšil rozestup mezi čelem závodu a zbytkem startovního pole – pátý Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC) získal na šestého Jaroslava Orsáka (Mitsubishi Lancer EVO VII) k dobru solidních patnáct sekund. O etapu později se však černá mračna stáhla nejen na noční obloze, ale především nad hlavou Karla Trněného (Škoda Octavia WRC).

Ten z důvodu pozdního výjezdu ze servisu z důvodu technické opravy nabral
osmdesátisekundovou penalizaci a vidina zopakování loňského triumfu se mu hodně vzdálila. „Hned na začátku první rychlostní zkoušky nám praskl držák motoru, ozývaly se z toho hrozné zvuky. Myslel jsem, že je to převodovka. Přestalo to řadit, navíc se utrhlo táhlo na řazení. Zkrátka jsme měli technických problémů strašně moc. Uvidíme, zda pojedeme v sobotní etapě,“ řekl Karel Trněný.

Po Trněného pádu na sedmnácté místo se boj o průběžného leadera zúžil na čtyři jezdce. Pozici vedoucího závodníka uhájil Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX), stále zrychlující Leoš Flídr se vyhoupl na druhou příčku a třetí zůstal Zdeněk Vlček (Mitsubishi Lancer EVO IX). Josef Semerád na mitsubishi deváté evoluce spadl na čtvrté místo, ale malou útěchu mohl nalézt alespoň ve zvyšujícím se odstupu dalšího jezdce v pořadí, Tomáš Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VII) na něj ztrácel dvacet sekund.


Neoficiální pořadí po I. etapě (4. rychlostní zkoušce):
1.Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) 17:34.9 min
2. Flídr – Ehl (Škoda Octavia WRC) + 5,8 s
3. Vlček – Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 6,2 s
4. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 9,7 s
5. Arazim – Olšaník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 29,2 s
6. Sýkora – Škardová (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 32,9 s
7. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 34,4 s
8. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 35,1 s
9. Peták – Joska (Renault Clio S1600) + 40,8 s
10. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 41,9 s

Ohlasy předních jezdců po první etapě
IV. CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 – Memoriál Tomáše Vojtěcha má za sebou páteční úvodní etapu. Před vjezdem do servisní zóny na letišti u obce Kámen jsme zaznamenali následující ohlasy předních jezdců z čela startovního pole.

Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 1):
Jsem spokojený. Měli jsme jen drobné problémy s pumpou diferenciálu, když nám to špatně brzdilo. Menší problém nastal na konci druhé rychlostní zkoušky, při druhých průjezdech auto již fungovalo. To, že jsou za námi vozy WRC je pro nás výborné.“

Josef Semerád ((Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2)
„První dvě rychlostní zkoušky byly bez problémů. Jedeme na začátku startovního pole a nemáme vytahané nečistoty na trati jako ostatní jezdci. Večerní erzety již nebyly příliš dobré, neboť především na úseku Zhoř jsme museli chvíli čekat než přijede náhradní vozidlo ABA.
Odstartovali jsme později a jeli jsme bez rampy. Uvidíme, jak zítra. Dnes to bylo spíše na rozjetí, rozhodnutí přijde zřejmě na Křemešníku. “

Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 3):
„Tři měsíce jsem nejel závod, což je znát na mém výkonu. Soustředili jsme se na rozpis. Auto jsme museli přeladit, neboť bylo nachystané na závody do kopce. Nasadili jsme nový typ pneumatik Michelin, což je úplně něco jiného než jsme doposud znali. V sobotu se rozhodne na dlouhých rychlostních zkouškách, což by nám mohlo vyhovovat.“

Zdeněk Vlček (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 6):
„Prokoučovali jsme poslední erzetu, neboť jsme nechali světelné rampy v servisu. Jinak jedeme bez problémů, i když předcházející erzetu jsme dojeli na ráfku. Zítra nás čeká dlouhý den.“

Josef Peták (Renault Clio S1600, startovní číslo 7):
„Zdejší úseky na Pelhřimovsku jsou pěkné. Jeli jsme při zdi a propadli jsme se trochu dozadu. Zítra nás čeká ještě devět rychlostních testů.“

Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car, startovní číslo 9):
„Auto funguje dobře. Kdybychom najeli více kilometrů, tak to mohlo být ještě rychlejší. Jde o poznání auta, na prvním úseku jsem prodal těžký vracák a poté velký skok. Nevím, jak se auto zachová při doskoku. Nepřijeli jsme auto sem rozbít, neboť ho čeká start na barumce. Hledám hranice na brzdy, v dosažených časech mám ještě rezervy. Myslím, že na každé erzetě můžu být o deset sekund rychlejší.“

Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
„Křešín dobře, krátká erzeta špatně. Navíc jsme jeli bez světel a ve tmě příliš špičkově nevidím. Ve skoku nevidím nic kouzelného. Za týden jedu do Německa a budu rád, když auto zůstane celé.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 11):
„V Pelhřimově hlavně testujeme před barumkou. Auto funguje bez problémů, pouze poslední test jsme kvůli zdržení jeli bez rampy již za šera. Ztratili jsme zde pár sekund.“

Petr Poulík ((Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16):
„Nevím, kolikátý jsem. Auto funguje perfektně, jsem naprosto spokojený.“

Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 18):
„Začali jsme klouzavě, auto hodně klouzalo po cestě.Ztratil jsem i na brzdách.Při druhé rundě jsme jeli stejné gumy, což bylo ku prospěchu. Bohužel jsem měli jen spodní světla. Noc mě nevadí, alespoň se smažou rozdíly mezi špičkou. Dostáváme se do tempa a uvidíme jak zítra. Máme obrovské rezervy v rozpise. Dopad na skoku jsem nečekal, bylo to jako do peřiny. Táta mi hlásil necelých osmnáct metrů.

Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 12):
„Hned na začátku první rychlostní zkoušky nám praskl držák motoru. Ozývaly se z toho hrozné zvuky. Myslel jsem, že je to převodovka. Přestalo to řadit, navíc se utrhlo táhlo na řazení. Zkrátka jsme měli technických problémů strašně moc. Uvidíme, zda pojedeme v sobotní etapě.“


Flídr se probojoval na octavii WRC do čela závodu!
Druhý den IV. CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha začal ostrým atakem Leoše Flídra (Škoda Octavia WRC) na vedoucího Karla Trojana (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Po páté rychlostní zkoušce na něj ztrácel pouhých pět setin a další zkouška ho poprvé vynesla na průběžnou pozici prvního muže pelhřimovské rallye. Osmivteřinový sekund pak Flídr v sedmé rychlostní zkoušce zdvojnásobil a potvrdil, že delší pasáže pelhřimovských tratí jeho Škodě Octavia WRC maximálně vyhovují. Ke změně došlo i v závětří boje Trojan - Flídr. Až do šesté rychlostní zkoušky hájil Zdeněk Vlček (Mitsubishi Lancer EVO IX) pomyslný bronzový stupínek před dotírajícím Josefem Semerádem (Mitsubishi Lancer EVO
IX).

Jenže na nejdelším úseku pelhřimovské rallye v Křemešníku zajel až šestý nejrychlejší  čas a Semerád na něj získal k dobru šest sekund. Po vzoru Flídra pak svůj náskok v sedmé etapě rovněž zdvojnásobil.

Zajímavý sobotní program čekal na Karla Trněného, druhého jezdce na voze Škodě Octavia WRC. Zatímco favorizovaný Flídr se soustředil na boj o první místo, Trněný se po páteční penalizaci propadl z vedoucí pětky na dvacátou příčku a po čtvrté etapě byl sedmnáctý.

Sobotní úseky mu však stejně jako Flídrovi maximálně vyhovovaly a přišel rychlý vzestup. Šestou rychlostní zkoušku Trněný vyhrál, v páté a sedmé skončil na druhém místě za Flídrem a v průběžném pořadí jezdců se vyhoupl na sedmé místo.

Ačkoliv sobota se nesla ve znamení příjemného počasí, pro všechny závodníky zdaleka neměla ideální průběh. V šesté erzetě upadlo kolo Milanu Blahoutovi (VAZ 21074) a kvůli poruše převodovky skončil závod i pro Antonína Tlusťáka (Mitsubishi Lancer EVO IX). Problémy s dobíjením vyřadily po sedmé etapě ze hry Jiřího Vlčka (Peugeot 206 S1600).

Neoficiální pořadí po 7. rychlostní zkoušce:
1.Flídr – Ehl (Škoda Octavia WRC) 34:00,3 min
2. Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 16.4 s
3. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 20,8 s
4. Vlček – Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 32,0 s
5. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 50,4 s
6. Arazim – Olšaník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 58,5 s
7. Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 1:10,4 min
8. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:12,1 min
9. Sýkora – Škardová (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:18,5 min
10. Peták – Joska (Renalut Clio S1600) + 1:25,9 min


Vítězství v rychlostních zkouškách:
4 – Flídr, 1 – Trojan, Z. Vlček, Trněný

V Pelhřimově 4. srpna 2007 Petr SKÁCEL, Roman ORDELT
tiskové středisko
IV. CEBIA Rallye Pelhřimov 2007


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose