Dva velmi podařené evropské víkendy Milana Svobody a jeho týmu ! 13.8.2007 02:35 - tisková zpráva
MILAN SVOBODA VEZE EVROPSKÉ BODY ZE SLOVENSKA I SLOVINSKA
JAROSLAV PRÁŠEK ve Slovinsku králem historiků!!!!
Dva velmi podařené evropské víkendy se svou Dallarou STV má za sebou pelhřimovský Milan Svoboda. Na slovenské Babě si připsal evropské body za celkově 6. místo a ve slovinské Ferrari dojel osmý.
Baba je můj oblíbený kopec, na kterém se mi daří zajíždět rychlé časy. Vloni jsem tu zajel s autem o výkonu 230 koní čas 2:05 a letos s novým autem a 280 koníky jsem očekával zlepšení minimálně o 3 sekundy. Letošní auto má ale o něco horší rozložení vah, takže se zatím trochu potýkám s jízdními vlastnostmi.
Milan nakonec svůj loňský čas skutečně podle plánu vylepšil, ale na pokoření nejrychlejších třítisícovek to nestačilo.
V prvním tréninku se mi hned na startu rozloupl kloub zadního kola a ta tréninková jízda mi nakonec k dosažení lepšího závodního času chyběla. Také je potřeba přiznat, že Ander Vilarino táhne svými výkony nahoru celou skupinu třítisícovek a mně osobně překvapil svými dobrými časy Miloš Beneš.
Ve Slovinsku se Milan objevil s týmovým kolegou Jardou Práškem, který se rozhodl okusit atmosféru evropských vrchů se svojí skvělou formulí 2 Chevron. Hned na začátku byl překvapený ze srdečné atmosféry mezi soupeři Milana Svobody a tak troch litoval, že podobného něco nezná z českých kopců. Jeho dobré pocity nakonec vyústily i v dobré výkony jeho závodních jízd a svoje účinkování ve Slovinsku podtrhl vítězstvím ve skupině historiků.
Milan Svoboda se zpočátku na slovinské trati hodně trápil. V první tréninkové jízdě vyrobil pro diváky ukázkové hodiny a po příjezdu do depa si stěžoval na kluzký asfalt. Když však i ve druhé jízdě auto neposlouchalo podle představ, podnikli s mechanikem Mírou Vašíčkem další nastavení podvozku, který v první závodní jízdě opět nefungoval dle nastavených hodnot a představ pilota. Po důkladné kontrole zavěšení tlumičů zjistili závadu na seřizovacím mechanismu. Rázem byl problém s jízdními vlastnostmi formule vyřešený.
Před druhou závodní jízdou přišly komplikace v podobě silně znečištěné trati olejem a chladící kapalinou, kterou způsobilo několik nehod na začátku druhé závodní jízdy. Ředitelství závodu dokonce uvažovalo po těžké nehodě se zraněním rakouského jezdce na Renaultu Megane závod předčasně ukončit. Na prohlídku tratě se vydal vůz se zástupci jezdců, kteří pak následně ostatním tlumočili, jak trať vypadá.
Za formulové jezdce vyjel na prohlídku Hermann Waldy, který nás potom ubezpečil, že trať je v ideální stopě čistá. Jelikož ze svého auta moc nevidím, musel jsem se na tuto informaci spolehnout a když jsem cítil, že auto funguje, jel jsem, myslím, velmi rychle hlavně horní partii kopce.
Ne tak poctivě informovali své soupeře zástupci jiných kategorií, když soupeře informovali o velmi kluzké trati hlavně v nebezpečných partiích. V cíli z toho pak bylo rozčarování nad dosaženými časy.
Součet závodních jízd přines Milanovi celkově 8. místo, když za sebou nechal i několik třítisícovek. V kategorii E2 – 2000 navíc v součtu obou jízd druhému jezdci ujel o více než 30 sekund!!!! Z české reprezentace byl Milan opět nejrychlejším jezdcem.
O tomto víkendu se Milan Svoboda popere o další body do ME ve Francii a hned další víkend ve Švýcarsku. A první víkend v září se kompletní tým JSC racing Pelhřimov zúčastní posledního závodu českého mistrovství v Lanškrouně na známém vrchu Laudon...
PR
|