Octavia cup v Mostě : diváci viděli velikou ránu Hájka do Kárného a Bareše !!! 13.8.2007 02:56 - tisková zpráva
Janiš si upevnil vedení, diváci viděli velikou ránu
Dva mostecké závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v rámci Supersport Trtophy 2007 přinesly spoustu dramatických momentů i jeden zásadní karambol. První závod byl kvůli němu dokonce zastaven a po restartu byl jako první klasifikován Michal Matějovský před Erikem Janišem a Janem Dostálem. Odpolední závod dopadl nejlépe pro Janiše, za nímž dojeli týmoví kolegové Dostál a Vorba.
Na startu prvního závodu se kupodivu objevil i Radek Bareš, který si v závěru sobotní kvalifikace zle poškodil auto. Mechanici ale stihli dát vůz do provozuschopného stavu a Radek mohl využít startu ze dvanácté pozice. Matějovský po startu využil Pole Position a hnal se vpřed pronásledovaný Janišem, Dostálem, Jiráskem a Brejlou. Šestý jezdil Jan Bohuslav, kterému dobře vyšel start, ale dotíral na něho Fulín. Jejich souboj po několik kol vypadal jako jeden z nejzajímavějších momentů závodu. Jelo se jinak celkem klidně.
Při sobotní rozpravě byli jezdci totiž varováni, že sebemenší incidenty a projevy nesportovního chování budou přísně trestány. Hned po startu tak došlo k situaci, kdy šikanou dokázaly jet hned čtyři vozy vedle sebe bez jediného kontaktu! Jediným větším vzruchem tak byla situace, kdy se Michaela Pešková s prázdným kolem dobelhala do boxů, mechanici provedli bleskovou výměnu a dívka vyrazila zpět do boje.
V desátém kole však došlo k nečekanému karambolu, když Hájek nedobrzdil nájezd do šikany, strhl řízení, proletěl trávou a za následující pravotočivou zatáčkou smetl do záchytné zóny Kárného a Bareše. Zdemolované vozy byly sice mimo trať, ale Hájek i Kárný nebyli v nejlepší zdravotní kondici. Ředitelství tedy závod zastavilo a otřesení jezdci byli převezeni k ošetření do nemocnice. Hájek se brzy vrátil, Kárného, který měl problémy s krční páteří, si lékaři nechali na pozorování.
Závod byl po odklizení zničených aut restartován na zbylých pět kol. Hned po startu dokonale zareagoval Bohuslav a brzy vedl celé startovní pole. Jako vítěz také projel cílem před Matějovským a Janišem. Jenže brzy poté bylo zjištěno, že jedna z jeho pneumatik nemá povinné označení a jezdec byl diskvalifikován. Propozice totiž mluví o počtu deseti kusů suchých gum, které má jezdec k dispozici na celý víkend. Ty jsou také v pátek označeny speciálním kódem, který techničtí komisaři mohou kdykoli o víkendu kontrolovat.
„Bylo to hlavně nedorozumění. Mechanici se prostě spletli a obuli neoznačenou gumu. Vyříkali jsme si to a mě teď v druhé jízdě čeká start úplně zezadu. To bude zajímavé,“ líčil mostecký jezdec, pro kterého bylo vítězství po dvouleté pauze v poháru velkým úspěchem, byť o ně okamžitě přišel. Jako oficiální vítěz byl tedy vyhodnocen Michal Matějovský před Erikem Janišem a Janem Dostálem.
Odpolední závod potom patřil podle pamětníků snad k nejpohlednějším v historii. Vorba, dopoledne klasifikovaný jako šestý, získal Pole Position. Ale na čele se dlouho neudržel, když jej brzy překonal Brejla. Totéž se povedlo i Dostálovi a Matějovskému. Janiš se po problémech trochu propadl, ale brzy začal postupovat dopředu. Velice zajímavé souboje opět probíhaly mezi Vršínským a Urbanem. Další souboj v nájezdu na cílovou rovinku předvedli Ďurovkin a Skalický. Střetů bylo opět nepočítaně a jury promptně úřadovala. Když vyvěsila vlajku s diagonálou a startovním číslem Dana Skalického, jezdec to nepochopil jako výstrahu, ale spořádaně si o své újmě projel boxovou uličkou. Jirásek v nájezdu do technické pasáže atakoval Vaňkáta a poslal jej do záchytné zóny, což mu ve finále vyneslo penalizaci 25 sekund.
Na prvním místě se vystřídalo hned několik jezdců. Brejlu překonal Matějovský, ale posléze se poněkud nepohodli v nájezdu do šikany a Michal začal postupně ztrácet. Jeho i Brejlu pak předjel Erik Janiš a udržel si vedení až do konce. Za něj se propracoval Dostál následovaný Vorbou. Brejla byl čtvrtý, Matějovský se propadl až na páté místo a začal na něj útočit Fulín. Před nájezdem do pravotočivé zatáčky u postu dvanáct se jezdci střetli, Fulín skončil ve svodidlech a Matějovský se zničenými předními koly závod raději vzdal. Za zmínku ještě stojí postup Bohuslava, který byl z poslední pozice na startu odmávnut v cíli dokonce jako sedmý!
V průběžném hodnocení poháru po třech víkendech neoficiálně stále vede Erik Janiš se 138 body, druhý je Václav Brejla (105 b.), třetí Michael Vorba (84 body), čtvrtý Jan Dostál (76 b.), o pátou pozici se dělí Michal Matějovský a Ivan Vršínský (oba 72 body) a šestý je Peter Pál (43 b.).
Už za dva týdny pohár pokračuje opět v Mostě při Matador Czech Truck Prix 2007.
(12.8. 2007)
PR
|