Diskvalifikovaný Leoš Flídr k Pelhřimovské rally. 15.8.2007 09:53 - tisková zpráva
Rally v Pelhřimově patří mezi nejoblíbenější soutěže východočeské posádky Flídr – Ehl. V okolí Pelhřimova a Pacova soutěžili ještě v dobách jejich působení ve Volném poháru. Tamní pořadatelský tým v čele s ředitelem Richardem Gnojkem oba východočeši považují za jeden z nejlepších v republice.
„Organizátoři potvrdili svůj vysoký standart. Tratě byly vybrány s citem a vše do sebe hezky zapadalo. Také přehledná servisní zóna u obce Kámen byla trefou do černého,“ poznamenává na adresu pořadatelů spolujezdec Bohumil Ehl.
Start závodu přesto posádce pilotující vůz Škoda Octavia WRC EVO III REX týmu Besedice příliš nevyšel. „Auto i já jsme byli v úvodu velmi syroví. Tříměsíční přestávka mezi podniky byla na mně znát a krátký test před startem nebyl dostatečný pro stanovení správného nastavení Octávie. V úvodních erzetách jsem měl velkou starost abych poskakující vůz udržel na trati. Od prvého servisu se ale karta začala obracet,“ glosuje nepovedený páteční podvečer Leoš Flídr.
Od sobotního rána už ale bylo vše jinak. Flídr vedl Octávii dravě vpřed a záhy se ujal celkového prvenství. „Velmi příjemně mne překvapili jezdci s EVO IX. Zejména Karel Trojan a Pepa Semerád jeli výborně. Je vidět, že produkční vozy nejnovější evoluce již příliš na starší WRC techniku neztrácejí. My jsme se snažili jet co nejrychleji. Svou snahu jsme ale přehnali na Křemešníku, kde jsme po výletu mimo trať ztratili mnoho drahocenných sekund. Další erzety nám vyšly a ujali jsme se vedení,“ komentuje sobotní I. sekci Flídr.
Po více než polovině závodu se podle papírových předpokladů v čele ocitl vůz kategorie WRC a to náchodského týmu SVC Motorsport. Druhá Octavia, za jejímž volantem seděl Karel Trněný se probíjela vpřed z hloubi pole po pátečních technických problémech a následné 80-ti sekundové penalizaci. Napínavý scénář plný zvratů v pořadí letošního ročníku Memoriálu T. Vojtěcha ovšem ještě zdaleka nebyl naplněn. Před druhým průjezdem Křemešníkem začala u Octavie SVC týmu stávkovat spojka.
„Měli jsme velké problémy se startem. Podařilo se nám ale absolvovat obě zbývající erzety před servisem s relativně nevelkou ztrátou. V následném servisu předvedli mechanici REX týmu uctyhodný výkon, když zvládli výměnu lamely bez penalizace. Do poslední sekce jsme tak vyjížděli s přesvědčením, že vybojujeme minimálně pódium. Hned na další erzetě (Cerekev) jsme měli defekt. To naše plány ještě zkomplikovalo.
Poslední dvě rychlostní zkoušky se nám podařilo vyhrát a my se na cílové rampě těšili z perně vybojovaného třetího místa. Z pohledu všech okolností a vzhledem k výborným výkonům Karla Trojana a Pepy Semeráda jsme to považovali za úspěch,“ uvádí východočeský pilot.
Zklamání ovšem čekalo při návratu v servisu. Sportovní komisaři dodatečně posádku vyloučili za nedodržení startovní procedury na RZ 9, kdy problémy postihnutá Octavia odjela ze startu až po 27 sekundách. Řády mluví o max. 20 sekundách pro startovní proceduru a následném okamžitém odstavení vozu.
„Proč se tak nestalo ihned nevím. Zbytečně jsme odjeli 5 erzet. Každý ujetý ostrý kilometr pro nic za nic nás jako soukromníky stojí hodně peněz. Co se dá ale dělat..“ komentuje vyloučení Leoš Flídr a dodává:
„Před startem jsme svým výkonem chtěli uctít památku Tomáše Vojtěcha. Při průjezdu kolem jeho památníčku mám vždy zvláštní mrazení v zádech. Tomáši, doufám že jsi zvuk wrca tam nahoře slyšel..“
Náchodský tým SVC Motorsport se připravuje na další díl MČR, který přivítá Vyškov. Doufáme, že své příznivce i ostatní diváky naše posádka svým výkonem nezklame.
PR
|