www.car.cz
 

Citroën se chce v Německu vrátit na vítěznou cestu!
     15.8.2007 20:32 - tisková zpráva


6. ADAC Rallye Německo (17. – 19.8.2007)

 

V kalendáři mistrovství světa v rallye WRC 2007 skončila série šesti soutěží na šotolinových površích a v Německu čeká druhá rallye sezony na asfaltu. Citroën Sport do ní vstoupí s vozy C4 WRC a posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti.

 

Jako v RMC?

Jako při lednové Rallye Monte Carlo je povrch německé soutěže podobný co do přilnavosti, ale jak podotýká stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin, nebude to tak jednoduché. „Hodně záleží na počasí, může to být pěkná loterie s výběrem pneumatik. Podmínky se mohou často měnit třeba i na každé rychlostní zkoušce. A tak volba pneumatik může být mnohem složitější, než byla na Monte.“

 

Základním rysem Německé rallye je koktejl namíchaný z tří traťových ingrediencí. První z nich jsou úzké silničky, které se vinou nahoru ve vlásenkách vinicemi Moselského údolí a vytvářejí doslova bludiště. Druhou tvář kreslí rozryté cesty tankodromu ve vojenském prostoru Baumholder a nakonec se posádky nevyhnou ani rychlé, ale kluzké zkoušce Saarland. Každému namixováno podle chuti.

 

Složitá, ale zajímavá rallye

„Všechny tyto rozdílné druhy povrchů a proměnlivé podmínky k tomu dělají z této rallye velice složitou záležitost, ale o to zajímavější,“ říká technický manažer Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Zabezpečit naše posádky na úrovni konkurenčních týmů na všechny druhy tratí, to pro nás značí pokusit se připravit auta tak, aby zvládla toto široké spektrum podmínek. C4 WRC čeká první start na asfaltu v teplém počasí. Je pravda, že i v Monte Carlu byl asfalt suchý, ale byl studený. To nás v Německu čekat nemůže. Spíš je pravděpodobnější, že naše auta budou bojovat na  mokrých cestách.“

 

Nevyzpytatelná příroda nebude takovým překvapením jako to, že posádky Citroënu budou pod enormním tlakem a pozorností soupeřů. „Lidé nás vidí jako jasné favority, tým, který má vyhrát,“ vysvětluje Sébastien Loeb. „Ale nebude to zase tak jasné. Ve skutečnosti snadná nebyla žádná z mých výher v Německu.

 

Před lety jsem tu sváděl velké souboje a těžko nám to naši soupeři ulehčí i nyní. Pro mě je Rallye Německo vždy zvláštní událostí, protože se koná blízko mého rodiště v Alsasku. Vždycky za mnou přijedou spousty fanoušků a příznivců. Chci jim ukázat jen to nejlepší a pokusím se zaznamenat další vítězství a vrátit nás do hry o oba tituly,“ řekl obhájce světového titulu Loeb.

 

Všechno je jen na nás!

„Těším se konečně na asfalt,“ řekl Dani Sordo, druhý pilot Citroënu. „Jsou tu tratě, na nichž převažuje šotolina a vykukuje asfalt. Je snadné tady sklouznout k hazardnímu stylu jízdy nebo se nechat zaskočit bouřkou. Pokusíme se vytěžit z C4 WRC maximum jeho potenciálu v co nejlepší výsledek.“

 

„Je ošidné v Německu ztratit koncentraci hned na začátku, když je tolik v sázce. Věřím, že jsme schopní udělat takový výsledek, který by nás vrátil do hry o oba tituly. Jsem také přesvědčen, že naše posádky i vozy mají všechny předpoklady k vítězství. Nepochybuji, že všichni naši lidé z týmu mají stejnou motivaci,“ soudí Guy Fréquelin. „Také moc dobře vím, že malinkatý omyl může celé dílo zhatit. Připravovali jsme se, jak nejlépe to bylo možné. Všechno je nyní jen a jen na nás, jak příležitost využijeme.“

 

 

Rallye Německo v kostce

Premiéra podniku v roce 1982, v mistrovství světa od roku 2002, od kdy nese název ADAC Rallye Deutschland. Centrem rallye je Trier (Trèves). Asistenční park je na okraji Moselle, na jihu města ('Trier Messepark'), několik kilometrů od francouzské hranice.

Trať je dlouhá 1 227,04 km, z toho je 356,27 km měřených v 19 rychlostních zkouškách na 10 trasách. Shakedown 5,32 km se jede ve čtvrtek 16. srpna od 8 do 12 hod. Startovní ceremoniál je před Porta Nigra de Trier od 20 hod.

 

Program

1. etapa – pátek 17. srpna: celkem 396,90 km, z toho 128,60 km měřených v 6 RZ na 3 olišných trasách. Start 9.30 ho.  – RZ 1 : 'Ruwertal/Fell 1' (19,79 km) – RZ 2 : 'Grafschaft Veldenz 1' (23,04 km) – RZ 3 : 'Schönes Moselland 1' (21,47 km) – Seskupení (13.39/20 min) – Asistence A (13.59/30 min) – RZ 4 : 'Ruwertal/Fell 2' – RZ 5 : 'Grafschaft Veldenz 2' – RZ 6 : 'Schönes Moselland 2' – Asistence B (18.46/45 min) – Cíl kolem 23 hod..

2. etapa - sobota 18. srpna: celkem 586,58 km, z toho 164,86 km měřených v 8 RZ na 4 olišných trasách. Start v 7 hod. – RZ 7: 'St Wendeler Land 1' (16,37 km) – RZ 8 : 'Bosenberg 1' (19,00 km) – Asistence v Konkenu (9.49/15 min) – RZ 9 : 'Erzweiler 1' (16,51 km) – RZ 10 : 'Arena Panzerplatte 1' (30,55 km) – seskupení (12.32/30 min) – Asistence D (13.02/30 min) – RZ 11: 'St Wendeler Land 2' – RZ 12 : 'Bosenberg 2' – Asistence (16.01/15 min) – RZ 13 : 'Erzweiler 2' – RZ 14 : 'Arena Panzerplatte 2' – Asistence E (18.47/45 min) – Cíl kolem 23 hod.

3. etapa – neděle 19. srpna: celkem 243,56 km, z toho  62,81 km měřených v 5 RZ na 3 odlišných trasách. Start v 8 hod. – RZ 15 : 'Dhrontal 1' (11,14 km) – RZ 16 : 'Moselwein 1' (18,08 km) – RZ 17 : 'Circus Maximus Trier' (4,37 km) – seskupení Messepark (11.31/55 min) – RZ 18 : ''Dhrontal 2' – RZ 19 : 'Moselwein 2' – Zakončení 15 hod. Porta Nigra de Trier.

 

Bilance Citroënu

Citroën, Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli 2002-3-4-5 a 2006, v roce 2001 vyhrála dvojice

Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni (Citroën Xsara WRC). V pěti startech za volantem vozu Citroën Xsara Sébastien Loeb a Daniel Elena dosáhli 5 vítězství v řadě.

* Dani Sordo pojede čtvrtou Rallye Německo : 2006 (Citroën Xsara/Marc Martí/2.), 2005 (Citroën C2 S1600/Marc Martí/13. a 1. Junior) a 2004 (Mitsubishi Lancer/Carlos Del Barrio/19.).

Marc Martí se účastnil od roku 2002 : 2006 (Dani Sordo/Citroën Xsara/2.), 2005 (Dani Sordo/Citroën C2 Super 1600/13. a 1. Junior), 2004 (Carlos Sainz/Citroën Xsara/3.), 2003 (Carlos Sainz/Citroën Xsara/6.), 2002 (Jesús Puras/Citroën Xsara/vypali).

Tři vozy Citroën Xsara WRC pojedou v privátních týmech, dva v OMV Kronos Citroën World Rally Team - Manfred Stohl/Ilka Minor a François Duval/Patrick Pivato, jeden v týmu  PHSport - Toni Gardemeister/Jakke Honkanen.

     

 

 

Pro více informací:     Simona Klavrzová


 
 
Fotogalerie:   Trucktrial z Krásné Lípy od Miloše Jenčíka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose